Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf

tubejack schreef:

Marcel schreef:

Xs4all is niet echt scheutig met 5490 voor glasvezel en Jan heeft zijn 7590 ook bij de Fritzshop gekocht en die zijn ook al in de weer met AVM om de "vlaggen-router" met Xs4all te laten werken. Helpless

Ik neem dat Jan deze pagina heeft gezien en hij moet moet maar door het belabberde Nederlands heen lezen.

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...figureren/

Vervelend, ik neem aan dat de verbinding werkend is opgeleverd met een 7581 en een NTU kastje. Wellicht zelf de 7590 omruilen voor een van de boxen https://www.xs4all.nl/service/dienste...dingen.htm die het wel doen.

Je kunt er namelijk NIET zomaar vanuit gaan, dat elke andere box ook wel werkt. Voor b.v. pair-bonding is er is geen betaalbaar alternatief voor de 7581. Het is niet anders. Helpless

WTF momentje... zo te lezen heeft de stagaire van AVM in Berlijn de Duitse handleiding even door Google translate heen gehaald.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

helderzicht
Vraagje tussendoor voor FB 7581 gebruikers

Staan bij jullie in Internet/online meter ook de datavolumes sent en recieved omgewisseld?

fmrama
Als ik wat download komt het bij Sent te staan.

Roger
"Keep in mind that the online meter may deviate slightly from the exact amount billed by your Internet service provider." Slightly?? De getallen die er bij mij staan zijn totale onzin. Ik heb vandaag een paar GB download gehad en zeker zo'n 100 MB upload. De getallen in Online Meter zijn 11 MB down en 11 MB up. Die tab had net zo goed Erwtensoepmeter kunnen heten...
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

Prutser

Roger schreef:

"Keep in mind that the online meter may deviate slightly from the exact amount billed by your Internet service provider." Slightly?? De getallen die er bij mij staan zijn totale onzin. Ik heb vandaag een paar GB download gehad en zeker zo'n 100 MB upload. De getallen in Online Meter zijn 11 MB down en 11 MB up. Die tab had net zo goed Erwtensoepmeter kunnen heten...

Ik denk dat het het aantal kuilen per kilometer wegdek is in mijn dorp ...

Marcel
De elfde van de elfde is het begin van de Carnavals periode en dat is een serieuze zaak on Duitsland en vandaar lopen de meters momenteel wat anders daar.

Als het goed is gaat de meter weer goed meter lopen vanaf 11 uur 11.

Nog even geduld voor en beter resultaat.

Alaaaaf alvast.

helderzicht
We hebben je supportaanvraag onder het Ticket-ID 1519273 voor je opgenomen met de volgende gegevens:

Product:
Ik heb maar weer eens een ticket aangemaakt

FRITZ!Box 7581
Onderwerp:
Registratie datavolumes

Gedetailleerde beschrijving:
In de rubriek Internet/ online meter van de UI worden de datavolumes sent en recieved verkeerd weergegeven. Bij mij lijken de volumes in de verkeerde kolom te worden geplaatst. Een korte rondvraag op het Xs4all gebruikersforum leert mij dat dit een algemeen probleem is. Er klopt niets van.
Kan misschien nog even meegenomen worden in de langzamerhand zeer noodzakelijke update van het Fritz.OS voor de FB 7581! Ook de DECT problemen zouden langzamerhand wel eens moeten zijn opgelost! Veel gebruikers hebben een oude FB achter de 7581 moeten hangen om verstaanbaar te kunnen bellen. Bloody shame voor AVM en XS4all!

Je ontvangt binnenkort een antwoord van ons.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Het AVM-supportteam

zaza2002
Hier klopt er ook geen bal van. Met twee pubers in huis, is er vandaag maar 73 MB binnengehaald volgens de FB 7581.

Ik heb al eerder aangegeven bij XS4ALL dat ik baal van die FB 7581. Nu kan ik me 1240E wel updaten maar die verlangt ook iets van mijn FB 7581: 6.92 als OS...

tubejack

zaza2002 schreef:
Ik heb al eerder aangegeven bij XS4ALL dat ik baal van die FB 7581.

Vraagje gebruik je pair-bonding? In jou postcode gebied, is dat op een aantal nummers beschikbaar.
Zo ja dan heb je geen andere keus als een 7581.

richard01
@AVM_NL

zaza2002 schreef:

Ik heb al eerder aangegeven bij XS4ALL dat ik baal van die FB 7581. Nu kan ik me 1240E wel updaten maar die verlangt ook iets van mijn FB 7581: 6.92 als OS...

Van constateren in december 2016, naar hoop in maart 2017, naar wanhoop in de zomer 2017, naar melig anno november 2017.

Melig (bijvoeglijk naamwoord): In een stemming dat je steeds moet lachen, ook al is er niks leuk.
Al eerder door iemand voorbij zien komen cq. genoemd. In december 2017, over 3 weken, is het feest! Dan is de FRITZ!Box 7581 jarig en wordt 1 jaar. Bij een verjaardag horen slingers, uitbundig zingen, hiep hiep hoera en natuurlijk een grote slagroomtaart met een kaarsje! Als je 1 jaar wordt is dat een mijlpaal die je niet zomaar voorbij laat gaan.
Meer last van meligheid?
Gewijzigd door richard01 op 07 November 2017, 20:08
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie