Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
tubejack |
Geplaatst op 18 December 2017, 17:17
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote fmrama schreef: En nog steeds niet naar KPN? Ik had 20 november j.l. opgezegd. Orderbevestiging KPN (klantnummer: 9070533504) Wat er daarna gebeurt is weet ik niet. Sindsdien is de pair-bonding VDSL lijn akelig stabiel. Uitstekende informatie gehad van forumlid "prutser" Qua techniek, heb je bij KPN gewoon minder mogelijkheden dan bij XS4ALL. Dus ik heb de order bij KPN gecanceld. Voor de rest kan ik me aardig redden. Lekker prutsen |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 20 December 2017, 11:24
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Je moet blijkbaar niet: "de goden verzoeken" Gisterochtend met een aardig briefje een 7369 retour XS4ALL gestuurd omdat ik die niet meer nodig had zodat ze er iemand anders een plezier mee kunnen doen. (Ik heb een eigen Fritz box voor DECT.) Sinds gisterenmiddag, ligt er weer een lijn uit. Het heeft weken stabiel gedraaid. Wat een voordeel is, dat nu de 1e lijn er "echt" uit ligt. En niet haperend zoals het afgelopen jaar. Vanmiddag komt er al een monteur. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 20 December 2017, 11:31
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 750 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote tubejack schreef: Je moet blijkbaar niet: "de goden verzoeken" Gisterochtend met een aardig briefje een 7369 retour XS4ALL gestuurd omdat ik die niet meer nodig had zodat ze er iemand anders een plezier mee kunnen doen. (Ik heb een eigen Fritz box voor DECT.) Sinds gisterenmiddag, ligt er weer een lijn uit. Het heeft weken stabiel gedraaid. Wat een voordeel is, dat nu de 1e lijn er "echt" uit ligt. En niet haperend zoals het afgelopen jaar. Vanmiddag komt er al een monteur. FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 20 December 2017, 16:18
|
Quote Roger schreef: Je had op 20 november opgezegd. Vandaag is 20 december. Het zou mijn niet verbazen als bij je opzegging van de opzegging het opruimen van je 2e lijn niet is afgeblazen. Het werkt weer Even meegekeken met de monteur. Er waren inderdaad, draden losgetrokken in de wijkcentrale en 1 van de 2 wijkkasten, waarover de verbinding loopt. Vergeet ik bijna, De monteur heeft een briefje in de wijkcentrale opgehangen bij onze aderparen "afblijven!" Gewijzigd door tubejack op 20 December 2017, 20:06 |
|
|
Roger |
Geplaatst op 20 December 2017, 20:30
|
AVM heeft gisteren een webinar gehouden waarin ze uiteenzetten welke toeters en bellen er in 2018 aan komen. Duidelijk is dat bij AVM alle aandacht uitgaat naar Fritz!OS 7 met veel aandacht voor Mesh en Home Automation). De nadruk ligt vooral ook op de Duitse markt. Je kunt het webinar terugkijken op Youtube (Duitstalig). Als er in 2018 een nieuwe firmware komt voor de 7581, dan verwacht ik dat die gebaseerd zal zijn op Fritz!OS 7. FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 21 December 2017, 07:13
|
Quote Een opmerkelijke keuze en m.i. een goed initiatief van AVM. Want Duitsland loopt wat infrastructuur betreft achter. Op veel plaatsen, is geen snel internet te krijgen. https://nos.nl/artikel/2194414-dit-is...arden.html |
|
|
Marcel |
Geplaatst op 21 December 2017, 10:59
|
Activiteit Berichten: 274 Lid sinds: 23 Mar 2017 |
Het zelfde verhaal als in Nederland. Als burgers en gemeenten dan zelf bezig gaan om snel internet te regelen dan zet de Telekom hun voet dwars door dan wel te willen investeren. Zodra dan het iniatief hun subsidie kwijt voor de aanleg begint Telekom hun spelletje weer opnieuw. Resultaat nog geen fatsoenlijk internet voor de burgers en gemeenten. |
|
|
Roger |
Geplaatst op 21 December 2017, 11:03
|
Quote tubejack schreef: Quote Roger schreef: De nadruk ligt vooral ook op de Duitse markt. Vanuit AVM-perspectief is concentratie op de Duitse markt zeker ook begrijpelijk gezien de All-IP strategie die DT eind 2013 presenteerde (die strategie noemt AVM ook ergens tijdens het webinar). Als AVM wil je in je thuismarkt daar graag een paar zakken graan van meepikken. Maar dit moet niet leiden tot verwaarlozing van andere markten. Ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat een feature als Mesh in de Duitse images al anderhalve maand beschikbaar is, maar dat internationale klanten waarschijnlijk nog tot medio komend jaar moeten wachten. Niet dat zo'n release op voorhand ons DECT-probleem zou oplossen, maar dit terzijde. FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 21 December 2017, 11:23
|
Quote Marcel schreef: Het zelfde verhaal als in Nederland. Als burgers en gemeenten dan zelf bezig gaan om snel internet te regelen dan zet de Telekom hun voet dwars door dan wel te willen investeren. Zodra dan het iniatief hun subsidie kwijt voor de aanleg begint Telekom hun spelletje weer opnieuw. Resultaat nog geen fatsoenlijk internet voor de burgers en gemeenten. Ik denk dat we hier in Nederland t.o.v. Duitsland niet hoeven te klagen. Natuurlijk zijn er hier ook grijze gebieden. Maar dat wordt afgedekt met 4G. Naast DSL kun je dan vaak ook nog kiezen voor de kabel. Ik kan hier makkelijk zakelijk 500/50 krijgen. Wat ik wel storend vind, dat met de overname van Reggefiber door KPN er nauwelijks nog glasvezel wordt uitgerold. In onze gemeente Zaanstad hebben we een ultra modern stadshart, dan zou je verwachten daar hoort glasvezel bij. Maar nee, het interesseert de politici kennelijks niets..... Over fatsoenlijk internet. Gisteren zijn nieuwe kruisdraden getrokken en monteur had het over een poortwissel. De pair bonding verbinding zie je al na 20 uur stabieler worden. De lijn is ook ietsje sneller. Wonderlijk dat, dat allemaal kan over die koperdraadjes waar de hoofdbundel er volgens de KPN monteur al 100 jaar ligt. Ik heb even gekeken m.i. ligt hij er vanaf 1968 sinds de nieuwe telefooncentrale in het Krimp. Maar wie weet? voorheen stonden hier oude houten Zaanse huizen. Wat ik wel slordig vind is hoe er hier in de wijkkasten gewerkt wordt. Ik vind het een rommeltje. Gewijzigd door tubejack op 21 December 2017, 11:42 |
|
|
meppele |
Geplaatst op 22 December 2017, 12:47
|
Activiteit » 1813 » Internet,TV & Bellen » Fritz!box » FTTH - FB7590 & Rep. FB3000 Berichten: 301 Lid sinds: 24 Mar 2011 |
Quote meppele schreef: Quote Klopt, draai nu weer de combi 7581 - 7360. De 7581 haalt ruim 2 Mb/s upload, zie screen print. Sinds kort meld XS4ALL op haar site voor mijn adres 38/3 als leverbare max. snelheden. Als ik mijn abonnement wil upgraden via 'mijn xs4all' lees ik: U heeft nu een internetverbinding op de techniek VDSL. Wij kunnen u technisch maximaal de volgende bandbreedte leveren: 22 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload Wie heeft er gelijk en wat is er technisch nu echt mogelijk? Deze vraag ligt overigens ook al bij de helpdesk, heb nog geen antwoord. eggie De helpdesk heeft gereageerd: > Beste xxxxxx > > Bedankt voor uw bericht. > > Helaas klopt de informatie in Mijn XS4ALL: 20 mbit/s. > Op de bestelpagina wordt helaas foutief er van uit gegaan dat we de > verbinding kunnen leveren over 2 aderparen, terwijl er op uw adres > maar één fysiek aderpaar aanwezig is. Onze excuses voor het ongemak. > > Ik wens u een fijne dag. > > Met vriendelijke groet, Tja, wat nu te doen voor een verlangde snelheid meer dan de huidige 20/2 Mb/s? toch maar naar Ziggo? Wel excuses voor het (permanente) 'ongemak', geen enkele indicatie, actie of suggestie in de richting van een mogelijke snelheidsverbetering. XS4ALL op hun site: 'Wij werken continu aan de snelheid van het netwerk'. Dit alles gaat blijkbaar aan mijn adres voorbij. eggie |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz 7580 wandhouder | Algemeen | : 2 | 22 Jun 2024 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 731 | 04 Sep 2023 |
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? | Fritzbox | : 2 | 15 Mar 2023 |
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect | Domotica | : 3 | 04 Dec 2022 |
Fritz Wireless Repeater 1750E | WiFi | : 7 | 07 Sep 2022 |
Advertentie