Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

Quote

RobEdith schreef:
Ik kreeg vannacht ook nog een melding : The update was started on 26.03.2018" at 02:03 by your Internet provider.
Consult your Internet provider if you would like more information about the occasion for the update, or go the new features in FRITZ!OS section on our website.

En vervolgens 7 minuten later de melding : The FRITZ!OS of your FRITZ!Box was not updated.
The update attempt was performed by your Internet provider.
Helaas staat er niet bij welke versie XS4ALL geprobeerd heeft te installeren en ook niet waarom de update niet is gedaan. Voor de hand ligt dat men geprobeerd heeft de versie erop te zetten die je al had, maar die push berichten zouden informatiever kunnen.

Quote

tubejack schreef:
Dat is waarom ik automatisch updaten van FritzOS heb uitgezet en alleen: Notify about new FRITZ!OS versions aanstaat. De vorige keer was 2x de laatste Fritz versie op onze 7581 gezet. Terwijl ik net een week met een duurtest bezig was. Shock. Ik wil niet, dat er nog iemand aankomt Wink
Ik neem aan dat je ook bij Internet -> Account Information -> Provider Services e.e.a uit hebt gezet?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Thumbs Up. Maar van mij mag XS4ALL en AVM wel kijken dus ik heb daar alleen
Permit automatic updates uitgevinkt staan Wink

When this setting is selected, the service provider can update the FRITZ!OS of this device as needed in order to improve the services offered.

Net weer een telefoongesprek gehad van ruim 11 minuten G.711. Probleemloos. "Officieel" is nu onze 7581
21 dagen niet gereboot. Er was alleen op 13-3 een onderbreking van de DSL 's nachts waarschijnlijk voor een software update van de DSLAM. De DSL lijnen van de 7581 kwamen vanzelf weer op.
 
diedvdyk

Quote

tubejack schreef:

Thumbs Up. Maar van mij mag XS4ALL en AVM wel kijken dus ik heb daar alleen
Permit automatic updates uitgevinkt staan Wink

When this setting is selected, the service provider can update the FRITZ!OS of this device as needed in order to improve the services offered.

Net weer een telefoongesprek gehad van ruim 11 minuten G.711. Probleemloos. "Officieel" is nu onze 7581
21 dagen niet gereboot. Er was alleen op 13-3 een onderbreking van de DSL 's nachts waarschijnlijk voor een software update van de DSLAM. De DSL lijnen van de 7581 kwamen vanzelf weer op.


Heel goed nieuws !
Ik heb de nieuwe firmware er nu een weekje erop.
Ook gesprekken met G.722-HD zijn kraakhelder.
Glasvezel en Televisie via Ubiquiti Edgerouter Lite
Alleen nog Voip en Dect via FRITZ!Box 7581 !
 
meppele

Quote

diedvdyk schreef:

Quote

tubejack schreef:

Thumbs Up. Maar van mij mag XS4ALL en AVM wel kijken dus ik heb daar alleen
Permit automatic updates uitgevinkt staan Wink

When this setting is selected, the service provider can update the FRITZ!OS of this device as needed in order to improve the services offered.

Net weer een telefoongesprek gehad van ruim 11 minuten G.711. Probleemloos. "Officieel" is nu onze 7581
21 dagen niet gereboot. Er was alleen op 13-3 een onderbreking van de DSL 's nachts waarschijnlijk voor een software update van de DSLAM. De DSL lijnen van de 7581 kwamen vanzelf weer op.


Heel goed nieuws !
Ik heb de nieuwe firmware er nu een weekje erop.
Ook gesprekken met G.722-HD zijn kraakhelder.
'kraak'helder; beetje vreemde woordspeling in deze situatie. Grin
 
tubejack

Quote

meppele schreef:
'kraak'helder; beetje vreemde woordspeling in deze situatie. Grin


ROFL
 
Prutser
Zo. Vannacht om 02:00 een spontane reboot mogen meemaken en om 02:30 nogmaals. Daarna is maar één van de twee bonded kanalen opgekomen. De tweede lijn bleef op "retraining" staan. Nummer van XS4ALL opgezocht en geanticipeerd op de eerste vraag: "Resetten van het modem". En toen waren beide lijnen er weer. Helaas vergeten om de logging te bewaren Sad Een toevalstreffer denk ik dan maar ...
 
tubejack
Modem écht uit zichzelf spontaan gereboot Prutser? (nog niet meegemaakt) Ik heb 13 december na een software update van KPN in de DSLAM gewoon de stekkertjes van de DSL lijnen losgehaald, na 2 pogingen was alles weer ok. En nog steeds.

Oja zet de push service aan in de 7581 dan krijg je zoveel mogelijk info naar je eigen email. Voorzover je dat natuurlijk nog niet gedaan hebt natuurlijk Wink
 
Prutser

Quote

tubejack schreef:

Modem écht uit zichzelf spontaan gereboot Prutser? (nog niet meegemaakt) Ik heb 13 december na een software update van KPN in de DSLAM gewoon de stekkertjes van de DSL lijnen losgehaald, na 2 pogingen was alles weer ok. En nog steeds.

Oja zet de push service aan in de 7581 dan krijg je zoveel mogelijk info naar je eigen email. Voorzover je dat natuurlijk nog niet gedaan hebt natuurlijk Wink


't Was om bijna exact 02:00 en nog een keer een half uur later. Het moet haast een upgrade zijn geweest in de DSLAM of zoiets, het kan toch bijna niet anders. En - besef ik nu - de logging was vanmiddag nog leesbaar van vannacht, dat kan alleen maar als het modem NIET gereboot is, maar dat het vanuit de DSLAM gekomen is, anders was ik de logging al eerder kwijt geweest. Maar goed, dat stelt weer gerust, maar de DECT teller begint weer op 0. En die stond net op één dag, in die zin ook geen paashaas overboord Smile

> Toevoeging:
In het pushbericht van de reboot van vanavond stond de logging nog Clap Opvallend: Vanaf "getraind" om 02:23 tot uitdelen IP adres een minuut of 10(!). Ik kan me voorstellen dat die ene lijn dacht: Ik ga weer een dutje doen ...
De logging voor 02:01:29 is weg, dus wel degelijk een reboot vrees ik. Maar ik denk wel ten gevolge van een wegvallend DSL signaal aan de andere kant. En daarna volgde nog dit:

26.03.18 02:34:19 Internet connection established successfully. IP address: __.__.__.__, DNS server: 194.109.6.66 and 194.109.9.99, gateway: 194.109.5.177, broadband PoP: dr12.d12
26.03.18 02:34:09 PPPoE error: Timeout. [5 messages since 26.03.18 02:33:13]
26.03.18 02:33:12 DSL is available (DSL synchronization exists with 100014/35238 kbit/s).
26.03.18 02:33:08 DSL is available (DSL synchronization exists with 99990/35238 kbit/s).
26.03.18 02:33:04 DSL is available (DSL synchronization exists with 96845/35238 kbit/s).
26.03.18 02:33:00 DSL is available (DSL synchronization exists with 93786/35238 kbit/s).
26.03.18 02:32:59 PPPoE error: Timeout.
26.03.18 02:32:57 DSL is available (DSL synchronization exists with 90402/35238 kbit/s).
26.03.18 02:32:53 DSL is available (DSL synchronization exists with 88422/35238 kbit/s).
26.03.18 02:32:45 PPPoE error: Timeout. [5 messages since 26.03.18 02:31:49]
26.03.18 02:31:43 DSL is available (DSL synchronization exists with 87714/35238 kbit/s).
26.03.18 02:30:42 DSL synchronization starting (training). [2 messages since 26.03.18 02:29:26]
26.03.18 02:29:26 DSL not responding (no DSL synchronization).
26.03.18 02:29:20 PPPoE error: Timeout. [24 messages since 26.03.18 02:23:58]
26.03.18 02:23:51 DSL is available (DSL synchronization exists with 68378/35082 kbit/s).
26.03.18 02:22:20 DSL synchronization starting (training). [2 messages since 26.03.18 02:19:31]
26.03.18 02:01:34 Timeout during PPP negotiation.
26.03.18 02:01:34 Internet connection cleared.
26.03.18 02:01:29 DSL not responding (no DSL synchronization).
26.03.18 02:01:29 DSL is available (DSL synchronization exists with 107307/32852 kbit/s).


En ja, ik besef dat 100/33 ook (heel) verre van slecht is, maar goed, dat tweede aderpaar mag ook meedoen Smile Na de reboot van 2 uur geleden zijn ze er beide weer (210/66).
Gewijzigd door Prutser op 26 March 2018, 19:27
 
RuudvanMunster

Quote

Prutser schreef:

Quote

tubejack schreef:

Modem écht uit zichzelf spontaan gereboot Prutser? (nog niet meegemaakt) Ik heb 13 december na een software update van KPN in de DSLAM gewoon de stekkertjes van de DSL lijnen losgehaald, na 2 pogingen was alles weer ok. En nog steeds.

Oja zet de push service aan in de 7581 dan krijg je zoveel mogelijk info naar je eigen email. Voorzover je dat natuurlijk nog niet gedaan hebt natuurlijk Wink


't Was om bijna exact 02:00 en nog een keer een half uur later. Het moet haast een upgrade zijn geweest in de DSLAM of zoiets, het kan toch bijna niet anders. En - besef ik nu - de logging was vanmiddag nog leesbaar van vannacht, dat kan alleen maar als het modem NIET gereboot is, maar dat het vanuit de DSLAM gekomen is, anders was ik de logging al eerder kwijt geweest. Maar goed, dat stelt weer gerust, maar de DECT teller begint weer op 0. En die stond net op één dag, in die zin ook geen paashaas overboord Smile


Same story here. Ook een verbroken verbinding. Duurde wel tot 2:17 dat ie weer was opgebouwd. Werd nog wel gevolgd door meldingen rondom 3:00, 6:00 en 7:00 dat auto config en update door provider niet waren gelukt.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
jip
En vandaag een klein artikeltje in de Consumentengids April, pagina 10. Honderden gebruikers van XS4ALL hebben problemen. XS4ALL stelt dat gebruikers die problemen ondervinden contact kunnen opnemen met de helpdesk die dan een nieuwe firmware naar ze pushed.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie