Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
t541hoo

tubejack schreef:Binnenkomend natuurlijk, net als port 80 en 443, die je voor een website gebruikt.
Ik kreeg net een mailtje, dat hij weer gelukt was Smile

Poort 80 en 443 zijn normaal uitgaand tenzij je een eigen webserver draait.

tubejack

t541hoo schreef:

tubejack schreef:Binnenkomend natuurlijk, net als port 80 en 443, die je voor een website gebruikt.
Ik kreeg net een mailtje, dat hij weer gelukt was Smile

Poort 80 en 443 zijn normaal uitgaand tenzij je een eigen webserver draait.

3x raden..... Grin

tubejack

tubejack schreef:

RuudvanMunster schreef:
Je weet toch nog wel dat ik ben overgegaan van 192.168.0.x naar 192.168.178.x (op jouw advies) omdat ik problemen had?

Dat klopt Ruud, vandaar dat ik zelf straks ook weer terug ga, naar de standaard AVM nummering. Bye-happy

Na enig prutsen werkt portforwarding ook met de normale AVM nummering. Wat ik vergeten was, dat wil je en poort open zetten en b.v. met https://www.yougetsignal.com/tools/op...pen-ports/ checken of die poort open is; Er achter de Fritzbox op de server waar je die poort naar forward een proces op die poort moet draaien. B.v. als je SSH poort 22 wil open zetten naar pc of server, dat je daar ook een SSH server op poort 22 moet hebben draaien.

Dus alleen de poort op de Fritzbox openzetten, werkt niet! Yougetsignal meldt dan doodleuk dat die poort nog dicht is; Ook al staat hij op de Fritzbox open. Dat het eerder een aantal keer wel goed ging, was puur toeval, ik had b.v. al een webserver draaien..... Tja dan willen de poorten 80 en 443 wel open...

Beetje verwarrend. Mijn fout dus Bye-happy

Update plaatje erbij.
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door tubejack op 21 July 2018, 14:04

Roger
AVM is vandaag eindelijk begonnen met het publiceren van Fritz!OS 7. De eerste images die online staan zijn de Duitse versies voor de 7580 en de 7590. Duitse versies voor diverse andere modellen zullen waarschijnlijk nog deze week volgen en internationale versies voor de 7490 en de 7590 zullen ook wel niet lang op zich laten wachten. Voor de 7581 blijft het koffiedik kijken (ik heb nog geen bèta gezien, ook geen AVM interne).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

Gondelier

Roger schreef:

AVM is vandaag eindelijk begonnen met het publiceren van Fritz!OS 7. De eerste images die online staan zijn de Duitse versies voor de 7580 en de 7590. Duitse versies voor diverse andere modellen zullen waarschijnlijk nog deze week volgen en internationale versies voor de 7490 en de 7590 zullen ook wel niet lang op zich laten wachten. Voor de 7581 blijft het koffiedik kijken (ik heb nog geen bèta gezien, ook geen AVM interne).

Op de Internationale website van AVM maken ze er ook al melding van.
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.

Roger
AVM heeft het image voor de 7580 alweer teruggetrokken (gebruikers meldden installatieproblemen). Ze hebben het nu vervangen door een recovery. Geen goed teken Frown

tubejack

Roger schreef:

AVM heeft het image voor de 7580 alweer teruggetrokken (gebruikers meldden installatieproblemen). Ze hebben het nu vervangen door een recovery. Geen goed teken Frown

Als 7 er is voor de 7581 ga ik hem flashen dan weet ik zeker dat geen oude rommel achter blijft

Roger

Roger schreef:
En nu hebben ze hetzelfde image weer terug gezet. Kennelijk vals alarm. Of iemand had gewoon een foutje gemaakt... Ze staan daar in Berlijn de laatste tijd natuurlijk ook ontzettend onder druk.
Gewijzigd door Roger op 24 July 2018, 18:48

Roger
Fritz!OS 7 voor de 7581 komt eraan! Via-via heb ik de hand kunnen leggen op een bèta (6.98-59907). Die kan ik helaas niet verder verspreiden, maar ik kan er wel een paar dingen over vertellen:
  • Nederlandstalige user interface (zoals verwacht)
  • Ondersteuning voor Mesh
  • Antieke 3.4.11-rt19 Linux kernel is vervangen (nu 4.1.38 zonder PREEMPT_RT patch)
  • DECT lijkt beter te werken (een eerste langer gesprek werd niet afgebroken en ik had ook geen last van ruisen en kraken, DECT ECO wordt nu als actief aangegeven, equalizer settings lager dan Normaal zijn OK)
  • Updaten van Gigaset firmware via Cat-iq SUOTA
  • Schatting van lijnlengte in DSL-overzicht
Het is duidelijk nog een vroege bèta. Hier en daar staan nog Duitse teksten en sommige opvallende problemen zijn er nog ('Error code 1' bij port forwarding wijzigen, line settings niet sticky, etc.).

Het is goed mogelijk dat deze versie (of een volgende) binnenkort als public bèta beschikbaar komt. Zowel de versie info (FRITZ!OS: 06.98-59907 BETA, Labor-Version) als het Buildtype (1001) wijzen in die richting.

Het zal nog wel een hele tijd duren voordat de release versie er is. Ik had gedacht dat AVM afgelopen week Fritz!OS 7 zou vrijgeven voor alle modellen waarvoor er de afgelopen maanden Labor versies zijn geweest en dat het daarna snel zou gaan. Het lijkt daar in Berlijn echter allemaal een stuk langer te gaan duren (hebben ze daar niet ook zoiets met een nieuw vliegveld?), zodat ik nu uitga van niet eerder dan september.

Maar het begin is er Smile

Edit 1: Updaten van de Gigaset C430HX firmware lukt niet (foutmelding 'downloaden mislukt' op toestel). Maar goed, het is zoals gezegd nog een vroege bèta.
Edit 2: DECT Eco mag nu wel actief zijn, maar het werkt niet zoals het hoort (de verbinding met de FB-basis komt niet goed tot leven als je wilt bellen). Dus maar uit gezet Sad
Edit 3: De eerste spontane reboots alweer gehad (Reboot Status is: Soft-Reboot(KCRASH)). Deze blijken gerelateerd aan mijn pogingen om de C430HX firmware te updaten. Verder tot nu toe stabiel.
Gewijzigd door Roger op 01 August 2018, 10:20

Jassy
Interessant Roger! Heb je ook ervaring met pairbonding met deze firmware? Ik ben zelf niet zo happy met de pairbonding snelheid en krijg het idee dat de 7581 het allemaal niet kan bijhouden. Zo goed als ik vroeger mijn 50Mb scoorde is het met pairbonding stukken instabieler (bedraad).

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie