obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
bart125
ze zijn echt niet zo moeilijk hoor als je problemen hebt.
ik heb hier een 7581, een 7583 en een 5790 staan ( en afgesproken dat ik er daar 2 van terugstuur zodra de problemen zijn verholpen
 
tubejack

Roger schreef:

Mijn 7581 verliest sinds 7.12 de verbinding.

Het heeft een dag of 10 goed gewerkt. Maar nu ook hier spontane reboots van de 7581. In de logs zie je alleen dat het modem opnieuw gestart is. Verder niets.
 
sciurius
Klinkt bekend Sad .

Bij mij loste upgrade naar 7583 het stabiliteitsprobleem op.
 
tubejack

sciurius schreef:

Klinkt bekend Sad .

Bij mij loste upgrade naar 7583 het stabiliteitsprobleem op.


Die hebben we hier ook geprobeerd, met het gevolg dat de upload halveerde van 5 naar 2,5. Upload heb ik nodig voor mijn website. 5Mb is al niet royaal. Verder werkte ook de 7583 niet stabiel, met 1600 meter lange VDSL lijnen.

We raken zolangzamerhand door de mogelijkheden heen. Er loop nog een aanvraag bij KPN voor het doortrekken van glas om een straatkast actief te maken.

We gebruiken de lijn steeds meer zakelijk. Ik las gisteren een stuk dat KPN in drukbevolkte gebieden voorlopig geen glasvezel gaat aanleggen (GPon)
Ik kijk het nog heel even aan en wacht KPN nog even af. Maar Ziggo zakelijk is hier het enige alternatief met voldoende snelheid.
 
helderzicht
Wat een voortdurende ellende in Zaandam. Is verhuizen nog een optie??
 
Roger

tubejack schreef:


Roger post=10253

Mijn 7581 verliest sinds 7.12 de verbinding.

Het heeft een dag of 10 goed gewerkt. Maar nu ook hier spontane reboots van de 7581. In de logs zie je alleen dat het modem opnieuw gestart is. Verder niets.

Spontane reboots heb ik met 7.12 nog niet gezien. Mijn ervaring met FRITZ!OS (al sinds de 7170) is dat het foutsituaties vaak niet goed afhandelt. Gewoon slecht programmeerwerk. In de release notes staat niet voor niets heel vaak **Improved** Increased stability.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

helderzicht schreef:

Wat een voortdurende ellende in Zaandam. Is verhuizen nog een optie??


Zelfs dàt is overwogen.Wink
 
t541hoo
Afgelopen donderdag ineens geen internet meer. Verhaal ging dat KPN de lijn met een upgrade naar VVDSL niet had opgeleverd. Daar moest een mannetje voor gaan lopen om een schakelaartje om te zetten. Pas de maandag daarna was het probleem verholpen.

Maar nu blijkt dat er wel wat meer is gewijzigd. Zo zat ik op 1150m van de centrale en nu ineens maar 220m. Ik schat dat er ergens een actieve straatkast tussen is gezet.

Merkwaardig is alleen dat mijn upload snelheid nu hoger is dan de download (28 vs 23). Is dat normaal bij VVDSL?

Daarnaast geeft de Fritz 7581 aan dat zowel de lijncapaciteit als de actuele snelheid in download richting boven de 110 zitten. Upload 30/30.

Mijn Basis abonnement was in de oude situatie 20/2 vanwege de beroerde lijn. Wordt die maximering nu op een andere wijze gerealiseerd waardoor het modem nu 110 down ipv 20 down ziet?
Gewijzigd door t541hoo op 15 oktober 2019, 12:45
 
meppele

tubejack schreef:

helderzicht post=10294

Wat een voortdurende ellende in Zaandam. Is verhuizen nog een optie??


Zelfs dàt is overwogen.Wink
Kom niet naar hier, is mogelijk nog slechter.
 
Roger

t541hoo schreef:

Afgelopen donderdag ineens geen internet meer. Verhaal ging dat KPN de lijn met een upgrade naar VVDSL niet had opgeleverd. Daar moest een mannetje voor gaan lopen om een schakelaartje om te zetten. Pas de maandag daarna was het probleem verholpen.

Slordig Cry

Quote

Maar nu blijkt dat er wel wat meer is gewijzigd. Zo zat ik op 1150m van de centrale en nu ineens maar 220m. Ik schat dat er ergens een actieve straatkast tussen is gezet.

Dat zal ongetwijfeld het geval zijn.

Quote

Merkwaardig is alleen dat mijn upload snelheid nu hoger is dan de download (28 vs 23). Is dat normaal bij VVDSL?

Daarnaast geeft de Fritz 7581 aan dat zowel de lijncapaciteit als de actuele snelheid in download richting boven de 110 zitten. Upload 30/30.

Mijn Basis abonnement was in de oude situatie 20/2 vanwege de beroerde lijn. Wordt die maximering nu op een andere wijze gerealiseerd waardoor het modem nu 110 down ipv 20 down ziet?

Wat je bij jou ziet gebeuren, is het gevolg van een gewijzigd provisioningproces.

Vroeger gaf XS4ALL de contractsnelheden door aan KPN zodat die op de DSLAM-poort konden worden geconfigureerd.

Tegenwoordig wordt gewoon maximum besteld en geconfigureerd (daardoor staat er bij Min/Max DSLAM throughput een streepje i.p.v. een getal). Dat maakt de interface tussen XS4ALL en KPN een stuk eenvoudiger en zolang er per poort wordt betaald, maakt het financieel toch niet uit.

De contractsnelheid wordt geregeld op de BRAS middels traffic shaping. Dat doet XS4ALL alleen voor de download. Shaping van de upload loont de moeite niet bij 99,9% van de klanten en dus doen ze het gewoon helemaal niet.

Zo kan de feitelijke upload veel hoger uitkomen dan je contract en bij Basis (20/2) zelfs hoger dan je download.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie