obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
t541hoo

Roger schreef:

… Zo kan de feitelijke upload veel hoger uitkomen dan je contract en bij Basis (20/2) zelfs hoger dan je download.


Kijk dat zijn antwoorden waar de burger wat aan heeft.

Bedankt.

Nu begrijp ik ook waarom ik bij een andere verbinding in Utrecht (550m) al jaren 10 ipv 2 upload had en sinds de laatste snelheidsupgrade meer dan 40.

Pardon: zie dat hij naar 7,5 is terug gegaan. Attainable wel nog steeds 42 Dat is jammer zeg, want daar draait elke nacht een forse backup naar de cloud.
 
roymarja
@tubejack : ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen!
Mocht je tóch een overstap naar Ziggo overwegen, doe je er goed aan vooraf te verifiëren of jullie wijk mogelijk veel uitval kent.
Ziggo kent namelijk vele probleemwijken.
Zo is in mijn regio de kwaliteit in de Beemster prima maar is mijn eigen woongebied helaas problematisch.
Waarschijnlijk heeft dat te maken dat Ziggo de gehele configuratie van het vroegere Purmerendse kabelnet overnam.
Veel wijsheid gewenst!
 
tubejack

roymarja schreef:

@tubejack : ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen!
Mocht je tóch een overstap naar Ziggo overwegen, doe je er goed aan vooraf te verifiëren of jullie wijk mogelijk veel uitval kent.
Ziggo kent namelijk vele probleemwijken.


Ach 4G back-up he, via een Fritzbox 6820 LTE. Wink Internet is er altijd wel, maar ik vind het vervelend dat mijn site er af en toe uit ligt.

Ziggo heeft hier niet zo lang geleden de straatkasten opgewaardeerd. En hebben wél glas aangelegd voor de nieuwbouw in onze buurt.

Maar ik hoop natuurlijk dat KPN wat gaat doen.
Gewijzigd door tubejack op 15 oktober 2019, 19:30
 
kblokland
Bij mij was de 7581 vrijwel stabiel, geen spontane hick-ups noch reboots, tot zo'n anderhalve week geleden. Toen begon mijn MacBook pro plotseling te meldrn dat hij zijn WPA2 code kwijt was. De enige mogelijkheid om het systeem weer in het netwerk te krijgen was de WPS-knop van de 7581 in te drukken. Dan bleef de verbinding tenminste enige tijd in de lucht. Gelijktijdig wist een (oude) iPad in het netwerk te melden dat het geen Internet meer had, het systeem had een ip adres gekregen beginnend met 162. De ingestelde range loopt van 192.168.178(/179 voor gasten).20-200. dhcp-server en gateway waren met dergelijke instellingen natuurlijk niet meer te vinden. Enige remedie, systeem herstarten. Ook andere (windows based) PC's raakte zo nu en dan de weg kwijt, maar daar was de oorzaak minder goed te traceren.
Instabiel tot gisteren, toen ik twee keer een spontane reboot van de modem opmerkte. Daarna lijkt het netwerk weer redelijk stabie, geen rare IP-adressen en ook geen WPA2 meldingen meer.
Heeft iemand een idee wat en hoe ik het een en ander kan loggen?
 
roymarja
Sorry, even off topic:
In Kwadijk, op nog geen 750 mtr van ons huis, is het aangelegde glasvezelnetwerk inmiddels actief...
Vanmiddag zelf een testje gedaan aldaar: 960 Mbit bidirectioneel!!
Tja, waar hebben we hier eigenlijk over?
 
tubejack

roymarja schreef:

Sorry, even off topic:
Tja, waar hebben we hier eigenlijk over?


Verhuizen? ROFL
 
roymarja
Haha, was dat maar waar!
Helaas kan ik me dat als bejaarde niet veroorloven.
 
tubejack

droog4 schreef:


Dit is een bekend probleem binnen xs4all en ze zijn hard bezig om dit op te lossen met versie 7.12. Indien dit nog steeds speelt, stuur mij een privé bericht, dan kan ik voor je kijken wat de huidige status is bij XS.


Het werkt al 11! dagen stabiel Thumbs Up Nul errors
 
fmrama

droog4 schreef:

Blij dat het nu stabiel werkt. Deze probleem speelt alleen bij de 7581 en de 7583.
Laatst genoemde heeft xs al genoeg info voor onderzoek voorlopig.

Mocht er toch bij iemand problemen leveren, laat het mij gerust weten, dan duik ik voor je in de situatie.


Mooi!
 
Roger

tubejack schreef:

Het werkt al 11! dagen stabiel Thumbs Up Nul errors

Lucky you! Ik heb zeer recent binnen een tijdsbestek van een week drie disconnects from outer space gehad op een verder perfecte lijn (de error counters zijn nog nooit boven de nul uit gekomen). Soms draait het zaakje een hele tijd stabiel (onlangs zelfs 10 dagen, een record), dan weer is het om de paar dagen raak.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie