obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger
We zullen zien. Als de lijn de komende weken stabiel blijft, dan zeg ik 'case closed' en gaat de 7581 retour XS4ALL. Dan moet ik wel wat anders zoeken om over te klagen Whistl

Er bleek overigens nog een probleem te zijn waar ik lange tijd de 7581 ten onrechte van heb verdacht. Wellicht ook interessant voor deze of gene hier.

Ik zag onder Active Connections nogal eens een verkeerde machine opduiken en heb altijd gedacht dat de 7581 zo nu en dan gewoon de weg kwijt was (er zaten tenslotte wel meer bugs in). Vooral ook omdat telkens andere machines ten onrechte als 'active' werden aangemerkt. Maar bij de 7590 zag ik dat gedrag ook. Frappant was dat het altijd ging om machines van mijn testlab (een collectie Linux en Windows VM's in een Windows Hyper-V omgeving).

Om een lang verhaal kort te maken: FRITZ!OS identificeert actieve systemen via het MAC-adres. Virtuele machines hebben geen fysieke netwerkkaart en dus deelt Hyper-V zelf MAC-adressen uit. Daar is niets mis mee. Maar in de VM-configuraties bleken dubbele MAC-adressen te zitten (vermoedelijk een onbedoeld gevolg van het herinrichten van de server een paar jaar geleden). Zo lang geen twee VM's met hetzelfde MAC-adres aan stonden, was er geen probleem. Maar als dat wel zo was, dan gaf Hyper-V aan één van de VM's stilzwijgend een nieuw MAC-adres. En daardoor raakte FRITZ!OS in de war.

Het gebruik van het MAC-adres in de administratie van FRITZ!OS is sowieso dubieus, maar dat is weer een andere discussie.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
meppele

roymarja schreef:

Ook hier werd de lijn lengte naar de actieve straatkant met 20 mtr verlengd toen ik de 7581 verruilde voor de 7590.......

Mijn huis stond, in vergelijk met de 7581, met de nieuw 7583 ruim 300 m dichter bij de centrale. Hierdoor zou ook de snelheid hoger kunnen zijn, de upload halveerde echter. ra ra .....
 
tubejack

t541hoo schreef:

Leest Xs4all mee op dit forum?

Upload terug van 40 -> 7,5 (was jaren 10)


Snap ik niet helemaal van 40 terug naar 7,5 en het was 10????

Wat ik merk dat bij de XS4ALL Speedtest op deze pagina boven aan. De upload tijdens het testen rustig piekte naar 10Mbit. Nu gaat dat heel geleidelijk en zit net iets boven de abonnement snelheid van 5Mbit. Toeval? Of wordt de upload nu ook beperkt?
 
bart125
De upload wordt inderdaad beperkt in overeenstemming met je abbo
(dat is bij alle providers zo)
bij download zijn ze minder strikt
 
t541hoo

tubejack schreef:

t541hoo post=10368

Leest Xs4all mee op dit forum?

Upload terug van 40 -> 7,5 (was jaren 10)


Snap ik niet helemaal van 40 terug naar 7,5 en het was 10????


Bij de laatste update van het compact abonnement had ik ca 40 upload. Daarvoor jaren 10 terwijl het abbo 2 als maximum had. Nu is dat dus terug naar 7,5 (abbo 5).
 
japio

Roger schreef:


De 7590 arriveerde vanochtend al.


Hoe lijkt het met de snelheid up en down Roger? Vergelijkbaar?
Heb ook wel belangstelling voor 7590 maar las eerder iets over lagere upload.
7581 super stabiel hier en verbonden snelheid 108/31. Enige probleem wat hier nog speelt is met dect bellen dat het 10 seconden duurt voordat je de andere kant hoort terwijl ze jou wel al horen.
 
Roger
Download en upload zijn gelijk aan wat ik had met de 7581 (111/33). Maar mijn lijn hangt aan een actieve straatkast hier om de hoek (kabellengte ca. 100 m) en dan haal je vrij gemakkelijk het maximum. Op langere lijnen zul je verschillen gaan zien. De syncrate van een 7581 is behoorlijk goed.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Na een tijd vrij stabiel gedraaid te hebben tot wel 15 dagen achtereen weer een instabiele verbinding met de 7581. Ik heb een betrouwbare 7369 teruggezet. Het verschil qua snelheid is sinds de laatste update van de DSL lijnen nog maar klein. De 7581 doet 40,4 om 4,7 en de 7369 41,4 om 4. Qua ping is de 7369 iets sneller 6ms t.o.v. 7ms voor de 7581.
 
japio

Roger schreef:

Maar mijn lijn hangt aan een actieve straatkast hier om de hoek (kabellengte ca. 100 m) en dan haal je vrij gemakkelijk het maximum. Op langere lijnen zul je verschillen gaan zien. De syncrate van een 7581 is behoorlijk goed.


Volgens 7581 zou het hier om 316 meter gaan maar als ik m uitteken op maps dan zal het eerder 400 zijn.
 
Roger

Roger schreef:

De 7590 arriveerde vanochtend al. [...] DECT Eco werkt i.c.m. mijn Gigaset C430HX en A58H toestellen (met de 7581 werkte dat voor geen meter). Ik ben benieuwd of ik nu ook lange gesprekken via DECT kan voeren.

Vanmiddag heb ik een gesprek van ruim 3 kwartier gevoerd met een Gigaset A58H met de 7590 als DECT-basis. Geen kraken, geen ruisen, geen afgebroken gesprek. Triest dat A V M dat nooit voor elkaar heeft gekregen met de 7581.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie