obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
thamarty79
Hallo, ik zie hier heel veel informatie over de 7581.
En ik lees over disconnects.
Ik heb bijna elke week disconnects van mijn DSL lijn met de 7581.
Nu is de lijn meestal binnen 2 minuten weer op.
Maar het valt me op dat ik verschillende meldingen zie in het modem.
De ene keer de melding DSL antwoord niet en dan wordt de lijn opnieuw opgebouwd. De andere keer krijg ik de melding dat powerline intefereert met dsl, maar deze melding zie ik ook als powerline niet aangesloten is op het modem.

Wat zou een advies zijn ook vragen naar de 7590 ?
 
tubejack
Als je geen pair-bonding hebt zou je dat kunnen vragen.
 
Maurice
En in geval je weL pair bonding hebt? Heb sinds kort ook erg veel disconnects, om de 2 dagen. Zit niet dicht bij de centrale en ben vandaar wat huiverig voor de opvolger 7583 Fritzbox.
 
tubejack

Maurice schreef:

En in geval je weL pair bonding hebt? Heb sinds kort ook erg veel disconnects, om de 2 dagen. Zit niet dicht bij de centrale en ben vandaar wat huiverig voor de opvolger 7583 Fritzbox.


Tja de 7583 was hier en bij sommige anderen ook geen succes. Gelukkig had ik nog een oude 7369 en die werkt goed.
 
meppele

tubejack schreef:

Maurice post=10443

En in geval je weL pair bonding hebt? Heb sinds kort ook erg veel disconnects, om de 2 dagen. Zit niet dicht bij de centrale en ben vandaar wat huiverig voor de opvolger 7583 Fritzbox.


Tja de 7583 was hier en bij sommige anderen ook geen succes. Gelukkig had ik nog een oude 7369 en die werkt goed.


Hier (nog steeds) idem dito, de 7369 voor de DSL en de 7583 in de bridge mode voor de rest. Deze combi werkt hier probleemloos.

Off topic: de 2.500.000 is binnen.
 
thamarty79
Even voor mijn beeldvorming; pair bonding betkend dat je twee telefoonlijnen gebruikt voor je verbinding? Want ik gebruik er maar 1.
 
tubejack

thamarty79 schreef:

Even voor mijn beeldvorming; pair bonding betkend dat je twee telefoonlijnen gebruikt voor je verbinding? Want ik gebruik er maar 1.

Dat klopt. In dat geval kun je b.v. een 7590 gebruiken.
 
bart125
in je aansluiting zitten normaal gesproken 4 aders
blauw rood wit en oranje.
normaal worden er tegenwoordig twee van de 4 gebruikt.
bij pair bondig worden ze alle 4 gebruikt
(er zijn geen extra kosten aan verbonden)
 
Gieter
Norm 88 noemen ze dat.
De aarde draad gebruiken ze voor metingen.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack

meppele schreef:

tubejack post=10444

Maurice schreef:

En in geval je weL pair bonding hebt? Heb sinds kort ook erg veel disconnects, om de 2 dagen. Zit niet dicht bij de centrale en ben vandaar wat huiverig voor de opvolger 7583 Fritzbox.


Tja de 7583 was hier en bij sommige anderen ook geen succes. Gelukkig had ik nog een oude 7369 en die werkt goed.


Hier (nog steeds) idem dito, de 7369 voor de DSL en de 7583 in de bridge mode voor de rest. Deze combi werkt hier probleemloos.

Off topic: de 2.500.000 is binnen.


AVM heeft aangegeven wat wij allang hebben ervaren, dat ze nog geen betrouwbaar pair-bonding modem kunnen leveren. De nieuwe provider Freedom gaat ook de Fritzbox gebruiken maar levert voorlopig geen pair-bonding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie