obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
hansvandermeer
Sinds enkele weken hebben we een 7583 als vervanger van de 7581 en pair-bonding. In de eerste week één herstart maar dat was het dan wel. Mogelijk als gevolg van een afstand van slechts 220m tot aansluiting vanuit KPN huisje?

Tot nu toe dus een tevreden gebruiker van de 7583.
 
Maurice
Dit geeft AVM zelf aan?
Zijn er überhaupt betrouwbare modems, van andere leveranciers, voor pair bonding?
 
fmrama
Mijn 7583 gaat sinds ca 2 weken bijna elke dag op één lijn in de resynchronisatie . Voorheen dagen geen problemen en zo plots wel.
Vanmiddag staat op de planning om een nieuw kabeltje te trekken van isra naar fritzbox. Op zich merk ik het niet. Het internet blijft wel in de lucht op de andere lijn. Maar toch, het zou niet mogen kunnen.
 
zaza2002
Ik heb mijn 7581 nog steeds op 7.01 staan en heb sinds 25 juli geen connectieproblemen gehad. Volgens mij maakt dit wederom duidelijk dat AVM vooral problemen heeft met software.
zaza2002 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
hansvandermeer
Vóór mijn pensionering had ik (werkzaam bij een E-installateur) regelmatig te maken met leggen en meten/testen van data bekabeling. Niet alleen het type bekabeling, N88/UTP voor ISRA punt, maar óók de bevestiging van de kabel is van belang. N88 werd in het verleden veelal met nietjes aan plinten etc. bevestigd. Nietjes en strakke trekbanden zijn funest voor de kwaliteit van de verbinding. Dus, kabels los of in buis en geen strakke bochten. Succes.
 
tubejack

Maurice schreef:

Dit geeft AVM zelf aan?
Zijn er überhaupt betrouwbare modems, van andere leveranciers, voor pair bonding?


Die mededeling komt AVM zelf. Is ook een paar maanden terug gepost op dit forum. Punt 2 je hebt niet zoveel keuze in de betaalbare klasse. Er is een ouder modem van Zyxel maar die heeft wat beperkingen. Net als die van Draytek. Blijft over Cisco.

Verder heb ik ook 2 kennissen die géén problemen hebben met de 7581. Die zitten wel dichtbij de wijkkast met een vectoring lijn. Bij beide is het modem vrij nieuw. Die van ons is al een paar jaar oud. Misschien is dat ook een van de oorzaken. Ik weet het niet.

Wat ik zelf ervaar dat een veel ouder modem de 7369 op trage DSL lijntjes vanuit de centrale prima werkt.
 
Roger

zaza2002 schreef:

Ik heb mijn 7581 nog steeds op 7.01 staan en heb sinds 25 juli geen connectieproblemen gehad.

Als je geen last hebt van bugs in 7.01 en ook de nieuwe features in 7.12 niet nodig hebt (bv. nieuwe Meshfunctionaliteit i.c.m. een 1750E met 7.12), dan kun je beter bij 7.01 blijven. Die staat aan de DSL-kant als een huis.

Quote

Volgens mij maakt dit wederom duidelijk dat AVM vooral problemen heeft met software.

Mijn idee. Voor wat betreft dit specifieke geval: er zit nieuwere DSL-firmware in 7.12:
  • 7.01 => A2pvfbH043q.d26u
  • 7.12 => A2pvfbH045l.d27f

Daarnaast is er nog A2pvfbH045k.d27f geweest (in 07.08-67543 BETA). Of de DSL-firmware update de oorzaak is, valt uiteraard moeilijk te zeggen (er is veel meer gewijzigd in 7.12).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Prutser
Ik draai de 7581 al geruime tijd met de 7.12 firmware. Nu is het vergelijk niet heel eerlijk wellicht, ik draai in bridge mode waarbij een Unify USG de PPPoE voor zijn rekening neemt. Maar goed, het DSL deel van de 7581 draait inmiddels al 64 dagen zonder hickups. Dat is weleens anders geweest met de voorloop Beta versies software.

Mijn 7581 zit op een ruime 100 meer van de wijkkast, dat klopt wel aardig met wat de FB er van vindt. Bonded/Vectored hoor je mij niet klagen ...
Prutser voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
meppele

Prutser schreef:

Ik draai de 7581 al geruime tijd met de 7.12 firmware. Nu is het vergelijk niet heel eerlijk wellicht, ik draai in bridge mode waarbij een Unify USG de PPPoE voor zijn rekening neemt. Maar goed, het DSL deel van de 7581 draait inmiddels al 64 dagen zonder hickups. Dat is weleens anders geweest met de voorloop Beta versies software.

Mijn 7581 zit op een ruime 100 meer van de wijkkast, dat klopt wel aardig met wat de FB er van vindt. Bonded/Vectored hoor je mij niet klagen ...


Prutser, klagen zou ik ook niet met zo een verbinding! De 7581 deed het bij mij redelijk goed maar ik had toch hogere verwachtingen van de 7583, helaas, halve uploadspeed en regelmatig ongedefinieerd verlies van de DSL verbinding.
M'n eigen oude 7369 doet het wel goed maar geeft jammergenoeg heel andere verbindingscijfers dan jou 7581, zie afbeelding.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Prutser
Ik heb die 7583 ook gekregen van XS4ALL en ervaar hetzelfde, een stuk minder upload dan met de 7581. Grootste struikelblok voor mij is dat ik die 7583 niet in bridge mode krijg. Niet met een 7581 config die ik upload en niet op de manier waarop het met de 7581 wel lukte. En ik heb geen zin meer om de config aan te passen op dit moment. Reden om toch over te willen stappen is dat ik voor Dect nu een losse 7590 gebruik, ik heb de hoop dat de 7583 dat ook netjes doet, dan kan alles weer terug naar 1 doos in plaats van 2. Rustig afwachten maar.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie