obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

Roger schreef:

Als mijn lijn met de 7590 stabiel blijkt, gaat de 7581 retour XS4ALL Bye-happy

De 7581 is gisteren retour XS4ALL gegaan. Auf nimmer wiedersehen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gondelier

Roger schreef:

Roger post=10372

Als mijn lijn met de 7590 stabiel blijkt, gaat de 7581 retour XS4ALL Bye-happy

De 7581 is gisteren retour XS4ALL gegaan. Auf nimmer wiedersehen.


@Roger
De “Schnaps und Leberkase” zie ik tegemoet.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Roger
Uit het draadje Fritz!OS 7:

jo schreef:

FRITZ.Box_7581-07.12-72473M-LabTEST.image
05-11-2019
hulpkanaal van xs4all (nog)Zip It

https://hulp4all.com/FB7581/Beta/

Goed gespot! Er zijn geen release notes, maar er zit in elk geval een DSL-firmware update in (A2pvfbH045o). Mogelijk lost deze het syncverliesprobleem op. Ik kan het helaas niet meer testen.

Broadcom heeft de DSL-firmware op 18 augustus gemaakt en AVM heeft ze op 18 oktober verwerkt in genoemd image. Het build type is 1006 (TEST). Ik denk dat er uiteindelijk nog een PLUS-image gaat komen (build type 1007).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Ik heb nog wel een 7581 en hem even geïnstalleerd. Bye-happy
 
RuudvanMunster

tubejack schreef:

Ik heb nog wel een 7581 en hem even geïnstalleerd. Bye-happy


We zijn benieuwd!
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
tubejack

RuudvanMunster schreef:


We zijn benieuwd!


Ik wacht het rustig af Ruud en heb net alle DECT toestellen aangemeld.
Aan de fysieke VDSL lijnen kan het niet meer liggen, met een 7369 is het zéér stabiel.
Blijft het modem over.... Bye-happy
 
tubejack
Wat opval met de nieuwe DSL driver A2pvfbH045o is dat de upload weer heerlijk kan pieken. Het is net alsof soms de turbo aangezet wordt, Niet lang zeg een of 2 seconden ramt hij soms wel naar > 13mbit/sec. Voor een webpagina opvragen van mijn site is dat natuurlijk top Thumbs Up De normale doorvoer is ruim 6mbit/sec. De lijn zelf is nu precies 2 dagen stabiel Smile

1. DSL actief sinds:
2 dagen, 0 uur, 3 minuten
VDSL2 8b (ITU G.993.2)
2. DSL actief sinds:
2 dagen, 0 uur, 3 minuten
VDSL2 8b (ITU G.993.2)

@AVM @XS4ALL. kan die driver niet zo gemaakt worden, dat de up-load voorrang krijgt?
 
Roger

tubejack schreef:

De lijn zelf is nu precies 2 dagen stabiel

Dat klinkt bemoedigend.

Quote

kan die driver niet zo gemaakt worden, dat de up-load voorrang krijgt?

Nee: VDSL is full duplex. De DSL service provider kan wel (profiel)keuzes maken m.b.t. de verdeling van het beschikbare spectrum over upstream en downstream. Ook zal bij een gelijktijdige grote download een deel van je uploadbandbreedte worden gebruikt voor acknowledge packets.

Als je upload sterk varieert terwijl er weinig of geen downloadverkeer is, zal er normaliter ergens sprake zijn van congestie of van packet loss. Of de nieuwe driver is nog niet helemaal in orde, natuurlijk. In dat geval is XS4ALL wellicht geïnteresseerd in je ervaringen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Roger schreef:

tubejack post=10663

De lijn zelf is nu precies 2 dagen stabiel

Dat klinkt bemoedigend.

Als je upload sterk varieert terwijl er weinig of geen downloadverkeer is, zal er normaliter ergens sprake zijn van congestie of van packet loss. Of de nieuwe driver is nog niet helemaal in orde, natuurlijk. In dat geval is XS4ALL wellicht geïnteresseerd in je ervaringen.


Het piekt 1 ..2 seconden en blijft daarna constant. Ikzelf vind dat een heel prettige eigenschap. Van mij mogen die pieken nog wel wat langer duren. Net een filmpje van gemaakt. Een van de eerdere DSL drivers had deze eigenschap ook. Ik meen met te herinneren, dat er toen geen sync problemen waren. Weet alleen niet meer welke versie FritzOs dat was....
 
Roger

tubejack schreef:

Het piekt 1 ..2 seconden en blijft daarna constant.

Ah! Dat klinkt als traffic shaping met een committed burst (Bc). Jij zit rechtstreeks op de wijkcentrale (MDF) en dan wordt zover ik weet ook upstream traffic shaping gedaan. Als dit inderdaad het geval is, zou je dit alleen mogen zien als je totale upstream sync duidelijk sneller is dan de gecontracteerde upstreamsnelheid (abonnement).

Quote

Ikzelf vind dat een heel prettige eigenschap. Van mij mogen die pieken nog wel wat langer duren.

Dat zal niet gaan gebeuren Sad

Quote

Een van de eerdere DSL drivers had deze eigenschap ook. Ik meen met te herinneren, dat er toen geen sync problemen waren. Weet alleen niet meer welke versie FritzOs dat was....

Met de DSL-driver van de FB heeft het niets te maken. Die ziet alleen een pijp met een bandbreedte ter grootte van je DSL syncrate (current throughput) en heeft geen weet van traffic shaping die upstream wordt gedaan.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie