obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Jassy
Ik zit nu op de test firmware. Zijn er behalve de ene wifi beveiligingsfix nog andere verbeteringen die de upgrade de moeite waard maken? Ben eigenlijk nu wel heel tevreden met hoe alles draait namelijk.
 
tubejack

Jassy schreef:

Ik zit nu op de test firmware. Zijn er behalve de ene wifi beveiligingsfix nog andere verbeteringen die de upgrade de moeite waard maken? Ben eigenlijk nu wel heel tevreden met hoe alles draait namelijk.


If it works, don't fixit Think Nee verder niets gemerkt, hoewel pair-bonding met zo' n traag VDSL2 lijntje met profiel 8B zoals hier. Opmerkelijk goed werkt. Kan nog steeds toeval zijn. 11 dagen is nog een beetje te kort.
 
wil

tubejack schreef:

wil post=11281

Oh jee ik zit in het verkeerde topic.


Nooit te beroert om even wat de te proberen. Op de 7581 heb ik een gasten netwerk aangemaakt, het duurt heel even voordat de 1750E dat ook door heeft.

Mijn iPad met IOS 12nogwat, is even de verbinding kwijt. Op mijn iPhone met IOS 13nogwat moet ik het bestaande netwerk "vergeten" maar daarna maakt hij prima connectie met 5Ghz maar de AVM app meld 2,4Ghz.

Bij de iPad moet ik ook het netwerk "vergeten" en ja ook daar op de App van AVM 2,4Ghz en
en de Fritzbox meldt 5Ghz

Zelfde bug dus bij de 7581 Bye-happy

Gelukkig het is geen fout bij mij alleen. ik ga er maar vanuit dat ik echt het 5 Ghz netwerk gebruik.
 
tubejack

wil schreef:


Gelukkig het is geen fout bij mij alleen. ik ga er maar vanuit dat ik echt het 5 Ghz netwerk gebruik.
Dat kun je ook zien bij: Thuisnetwerk ==> Netwerk 5 GHz, 243 / 300 Mbit/s. = mijn iPad
 
Jassy
Ik weet niet of dit bij jullie al bekend was maar ik heb net een leuke ontdekking gedaan:

Als je de Fritz!Box als DSL modem gebruikt, kan de WAN poort als volwaardige LAN poort worden gebruikt!

Ik heb altijd de voorkeur om de TV ontvangers en de WiFi versterkers (1750E) apart op de modem aan te sluiten, en de rest dan op een IGMP Switch. Nu heb ik dit kunnen realiseren omdat schijnbaar WAN als LAN5 kan functioneren.
 
t541hoo

Jassy schreef:

...
Als je de Fritz!Box als DSL modem gebruikt, kan de WAN poort als volwaardige LAN poort worden gebruikt!...
Dat is idd grappig. Verschijnt LAN5 ook in de webinterface van de Fritz? En kan je hem beveiligen met een profiel en er poorten op NATen. Is poort 4 nog steeds als gast te definiƫren.
 
tubejack
Ik heb er een router / firewall op aangesloten, die als exposed host is bekent. Werkt prima.
Dank je wel Thumbs Up
 
t541hoo

tubejack schreef:

Ik heb er een router / firewall op aangesloten, die als exposed host is bekent. Werkt prima.
Dank je wel Thumbs Up
Betekent dat je hem niet kunt beveiligen of dat je hem niet wilt beveiligen. Want daar was ik met mijn eerdere vragen nu juist naar op zoek.
 
tubejack

t541hoo schreef:

Betekent dat je hem niet kunt beveiligen of dat je hem niet wilt beveiligen. Want daar was ik met mijn eerdere vragen nu juist naar op zoek.


Ik wil hem niet beveiligen, dat doet de router/firewall wel achter de WAN poort.
 
Jassy
Hij verschijnt als WAN interface onder het mesh overzicht, maar gedraagt zich als een LAN poort. Zit ook gewoon achter de NAT en achter de firewall van de FRITZ. Ik kan ook port forwarding doen naar apparaten die er achter zitten. Ik merk geen verschil met LAN1-4. Op dit moment zit mijn 1750E er achter, en Wifi werkt zoals het moet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie