obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Gieter
Ik las in een andere groep dat sinds een jaar de WAN door de software in LAN omgezet wordt bij DSL. Men beweert ook dat AVM dit bevestigd. Slordig is, dat het in de documentatie niet te vinden is.
 
t541hoo

Gieter schreef:

.. Slordig is, dat het in de documentatie niet te vinden is.
Bij IBM zeiden ze dan: "It's not a bug. It's an undocumented feature. Ready to be changed without a notice".

Het kostte ons dan ook een paar ton (guldens) toen zo'n door ons ontdekte en veelvuldig gebruikte undocumented feature "Was changed without a notice".
 
fmrama
Een stukje uit de handleiding vd 7583. Daar staat het wel vermeld.
4
WAN
RJ45 socket for connecting to a modem or a router for internet access. If the socket is not used for the internet connection, then it is an additional gigabit Ethernet port for connecting computers and other network- compatible devices.
 
jvdo

wil schreef:

[quote name=Gieter post=11273]Dus de 2,4Ghz toegang heeft een andere naam?

Klopt 5 ghz en 2,4 ghz hebben verschillende namen[/quote

Als je verschillende namen gebruikt voor 2,4 en 5 Ghz en dus ook je devices op een van de twee instelt, kan het mesh-systeem niet naar behoren werken. Dat wil namelijk, als je bijvoorbeeld met je tablet naar de plee gaat of met je phone de trap op, zonodig omschakelen van de ene naar de andere bandbreedte. Immers, 2,4 kan beter door muren en 5 is sneller in dezelfde ruimte als waar je Fritz staat - ik noem maar een verschil.

Dus om optimaal wifi te ontvangen door je hele huis, kies je beter voor één netwerknaam en stel je je devices daar ook op in. Het mesh-systeem switcht dan zonodig per device tussen 2,4 en 5 Ghz.
 
Roger

fmrama schreef:


RJ45 socket for connecting to a modem or a router for internet access. If the socket is not used for the internet connection, then it is an additional gigabit Ethernet port for connecting computers and other network- compatible devices.

In zowel de Nederlandstalige als de Engelstalige handleiding van de 7590 staat het ook. In de handleiding van de 7581 staat dit niet genoemd. Wel handig zo'n extra LAN-poort Smile
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
t541hoo

jvdo schreef:

... Dus om optimaal wifi te ontvangen door je hele huis, kies je beter voor één netwerknaam en stel je je devices daar ook op in. Het mesh-systeem switcht dan zonodig per device tussen 2,4 en 5 Ghz.
Wanneer de connectiegegevens voor beide verschillende SSID namen bekend zijn switcht je mesh ook automatisch hoor. (uit eigen ervaring); zelfs met een dual band repeater in het pad (bij mij de Fritz 2400).

Op mijn laptop kan ik de "roaming aggresiveness" instellen. Hiermee wordt bepaald hoe sterk de laptop aan een eenmaal tot stand gekomen verbinding vasthoudt.
 
jvdo
Wanneer de connectiegegevens voor beide verschillende SSID namen bekend zijn switcht je mesh ook automatisch hoor. (uit eigen ervaring); zelfs met een dual band repeater in het pad (bij mij de Fritz 2400).
.[/quote]

Oh, dat was (of leek) bij mij anders. Ik had, net als jij, zowel 2,4 als 5 Ghz. apart benoemd in de Fritz en ook op mijn devices beide configuraties ingesteld, want ik was in het begin erg benieuwd welk verschil er in de verschillende ruimtes thuis tussen beide bandbreedtes zou optreden.
Op de een of andere manier beviel dat niet en waarschijnlijk na een tip uit een of ander AVM-forum ('t is al even geleden) heb ik de netwerknaam voor beide frequenties gelijk gemaakt. Sindsdien geen wifi-gezeur meer, geloof ik.

Terzijde, wat wifi-gezeur betreft: ik heb zelden zo'n grillig functionerend electronisch systeem meegemaakt als wifi. Het kan jarenlang goed draaien, tot er opeens (zonder dat je ook maar iets veranderd hebt aan je hard- of software) iets gebeurt, waarvoor je verschillende monteurs aan huis kunt krijgen die allemaal iets anders zeggen. De laatste keer bleef ik 's vrijdagmiddags met de problemen zitten, nadat geen monteur er een oplossing voor wist. De boel zou zelfs op straat open moeten, meneer. Wat er gedurende het weekend gebeurde, weet ik nog steeds niet, maar in de loop van de zondag functioneerde de wifi weer als vanouds, zonder dat er technisch was ingegrepen...
 
bart125
Ik denk dat je je internet verbinding verward met je wifi.
als er uitsluitend problemen zijn met jouw wifi signaal hoeft de straat in geen enkel geval open.

Als er problemen zijn met je verbinding kan het probleem zich ook buiten jouw huis bevinden in de kabel of de wijkkast.
misschien had een monteur per ongeluk de verkeerde draad los getrokken in de kast en had je een verbinding op 1 ader dan krijg je rara dingen
 
jvdo
Ja, klopt, Bart, ik formuleerde wat onzorgvuldig. Het blijft echter een raadsel wat er toen gebeurd is. Uiteraard heb ik eertijds alles via de helpdesk van Xs4all laten lopen. Zij constateerden geen problemen in de wijkcentrale en de 'laatste' kast voordat de boel ondergronds naar de huizen gaat. De drie (opeenvolgend in deskundigheid) monteurs die me werden toegewezen zagen ook niets, behalve misschien de laatste, die vond dat de boel op straat open moest.
 
tubejack

Roger schreef:

[quote name=fmrama post=11295]
In de handleiding van de 7581 staat dit niet genoemd. Wel handig zo'n extra LAN-poort Smile


Super handig, ik kan nu veel makkelijker bij mijn andere netwerk. Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie