obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
7.13 draait hier als een zonnetje op de 7581. De pair-bonded VDSL2 lijn is zeer stabiel. De snelheid van de lijnen is al een aantal keer automatisch aangepast zonder onderbrekingen.

Wifi van de 7581 gebruiken we momenteel nauwelijks. Er draait wel een mesh netwerkje maar het meeste Wifi wordt afgehandeld door een 1750E.

Met de telefoon 1x een burstje gehad, dat waarschijnlijk ook nog door de tegenpartij werd veroorzaakt.

Ben er wel blij mee, hopelijk blijft het zo Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 19 maart 2020, 11:58
 
zaza2002
Sluit ik me bij aan! Hier ook al weer 15 dagen een stabiele lijn (pair bonding)
 
rivake
Hoi allemaal,

Hebben jullie nog steeds het probleem van een herstartende 7581?

Ik ben op dit forum beland na een google search. De thread begint in 2017
waar heel veel mensen er last van hadden. De laatste posts hebben het er niet
meer over. Is er inmiddels een fix? Ik heb de laatste FW: 7.13.

Het is nu met thuiswerken aardig irritant dat dat ding 2 tot 3 keer per dag onderuitgaat.
 
jabesse
Die van mij restart vrijwel nooit. Dit klinkt als even contact opnemen met xs4alll, misschien is het tijd voor een modemruil...
 
RuudvanMunster

jabesse schreef:

Die van mij restart vrijwel nooit. Dit klinkt als even contact opnemen met xs4alll, misschien is het tijd voor een modemruil...


Dat lijkt me een goed advies. Ik had zelf ook last van restarts en verbroken verbindingen. Na vervanging door de 7583 is dat beduidend minder. Voor het eerst een maand helemaal geen verbroken verbindingen gehad.
Helaas vorige week wel 14x een restart binnen 8 uur. Maar dat kwam vermoedelijk door een apparaat dat problemen veroorzaakte (Een Itho-Daalderop CV regeling). Na verwijderen van dat apparaat stopte het probleem.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
t541hoo

rivake schreef:

... Het is nu met thuiswerken aardig irritant dat dat ding 2 tot 3 keer per dag onderuitgaat.
Is dit je eerste modem van Xs4all?

Zo niet dan heb je toch niet toevallig voor het gemak de oude voeding gebruikt hè.

De opvolgende Fritzen hebben steeds een iets zwaardere voeding gekregen.
 
tubejack

t541hoo schreef:

rivake post=11319

... Het is nu met thuiswerken aardig irritant dat dat ding 2 tot 3 keer per dag onderuitgaat.
Is dit je eerste modem van Xs4all?

Zo niet dan heb je toch niet toevallig voor het gemak de oude voeding gebruikt hè.
De opvolgende Fritzen hebben steeds een iets zwaardere voeding gekregen.


Goeie tip Thumbs Up De 7581 is m.i. wel wat gevoeliger voor slechte lijnen. Sinds een KPN monteur voor ons 2 goede aderparen heeft uitgemeten en aangesloten heeft werkt hij mooi stabiel.

De 7583 hebben we ook geprobeerd, vond hem minder goed dan de 7581 want de upload snelheid werd gehalveerd. Maar mocht je op een actieve straatkast aangesloten zijn met vectoring zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn.

Verder als je geen pair-bonding hebt, vraag een 7590.
Gewijzigd door tubejack op 21 maart 2020, 12:16
 
rivake
Hoi, iedereen bedankt voor de tips. Ik heb van Xs4all inmiddels de 7583 ontvangen.
Hopen dat de problemen nu verholpen zijn. Zal wel een maandagochtend 7581 geweest zijn.

Toch vreemd, heeft een half jaar zonder problemen gewerkt.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Rick
 
t541hoo

rivake schreef:

...Toch vreemd, heeft een half jaar zonder problemen gewerkt...
Maar wel misschien net het OS geüpdatet naar 7.13?
 
tubejack
7581 met 7.13 al ruim 20 dagen stabiel.
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie