obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

t541hoo schreef:

Ok, je zet het zendvermogen laag en dan ga je AP's installeren. Is dat niet een beetje het paard achter de wagen spannen.

Ik zou zeggen zet de modem/router op een plek verder weg van je overspannen Apple en houdt het geld voor de AP's in je zak.


Waarschijnlijk heb je het stuk niet goed gelezen of ik ben niet duidelijk genoeg, dat kan natuurlijk. Wink

"Maar je begint natuurlijk eerst met de plaatsing van je Fritzbox en een of meerdere AP's om zo' n gunstig mogelijk WiFi dekking te creëren, dat is natuurlijk afhankelijk van de woning, verdiepingen, beton etc."

Verder: "Mijn ervaring is dat veel Apple, maar ook andere apparatuur dat met WiFi werkt, een best gevoelige ontvangst hebben. Je overstuurt dat eerder, dan dat je tekort bereik hebt. "

Overigens, met een beetje slimme plaatsing heb je met één extra AP voldoende WiFi bereik. Het hangt ook een beetje af van het type woning. Ook daar is in dit topic genoeg over gezegd. De Fritzbox staat in de meeste gevallen bij het ISRA punt in de meter kast. Wat niet altijd de meest ideale plaats is. Tenslotte valt er nog zoveel meer over te vertellen, dat hebben velen gedaan in dit topic . Of lees in ieder geval één pagina terug Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 21 april 2020, 14:38
 
Gieter

jvdo schreef:

5G staat voor vijfde generatie en werkt op de 3,5 gigaherz band.

En op 700MHz, 26GHz

Wifi op 60GHz 802.11ay zit er ook aan te komen.
 
tubejack

Gieter schreef:

jvdo post=11570

5G staat voor vijfde generatie en werkt op de 3,5 gigaherz band.

En op 700MHz, 26GHz

Wifi op 60GHz 802.11ay zit er ook aan te komen.


Klopt per land, kan dat weer verschillend zijn. Maar het gaat om de beeldvorming , dat er volgens mij niet zoveel verschil is tussen de huidige frequentie van 3,5Ghz t.o.v. 2,4Ghz en 5Ghz WiFi.
 
zaza2002
Ik heb af en toe last van enorme jitter, volgens Speedtest op mijn iPhone, verbonden met de WiFi
Kan dat ook wat te maken hebben met het zendvermogen? Hier bijna alleen spullen van Apple.
 
tubejack

zaza2002 schreef:

Ik heb af en toe last van enorme jitter, volgens Speedtest op mijn iPhone, verbonden met de WiFi
Kan dat ook wat te maken hebben met het zendvermogen? Hier bijna alleen spullen van Apple.


Geen idee, kun je eenvoudig controleren door in de buurt van je 7581 te testen en eventueel te experimenteren met de instellingen. Kan ook door de omgeving komen, beton, staal etc en de buren die b.v. allemaal op het zelfde WiFi kanaal zitten.

*edit even geprobeerd met de speedtest boven deze pagina. Via een vaste internet aansluiting iets van 10ms en met WiFi het dubbele, tot 4x zoveel dus 40ms. Maar het wisselt sterk.

*edit 2 met speedtest van KPN vaste verbinding 1ms WiFi 12ms
*edit 3 die van speedtest.nl 7ms met WiFi

In de praktijk heb ik er geen last van.
Gewijzigd door tubejack op 21 april 2020, 15:22
 
RubenP
Ik heb met zowel de 7581 als de 7583 problemen met wegvallende 2.4 of 5Ghz verbinding tussen de Mesh Master en de 2400 en 3000 repeaters die in serie geschakeld staan in de Mesh. Meestal ontstaat het nadat de Mesh Master automatisch van kanaal wisselt. Beide of 1 van de repeaters verliest dan de verbinding op het betreffende kanaal en verbindt niet meer automatisch op het nieuwe kanaal.

In het Access to Home Network overzicht zie ik dan nog een naamloos SSID waarmee de Repeater probeert te verbinden (het oude kanaal waarschijnlijk). Refresh ik de lijst dan staat de SSID van de Mesh Master op het nieuwe kanaal er bovenaan (sterkste signaal) wel bij, maar automatisch verbinden doet hij niet. Als ik handmatig dat kanaal aanvink en het wachtwoord invul werkt het meestal.

Ik zie soms een Authentication Error in de logs, dus wellicht heeft dat er mee te maken.

Alles heeft laatste offizielle firmware, maar ik heb ook de nieuwste labors geprobeerd.

Repeaters staan op ~5m (etage hoger) en ~10m (tuinhuis met direct zicht tussen repeaters.
 
Zeha
Dezelfde reactie als in het andere draadje:
Met 7581 de volgende oplossing uitgevoerd:
Een Repeater 3000 naast de router gezet en deze repeater bekabeld aan router gehangen. Na installatie van de repeater de WiFi van de 7581 uitgezet.
De overige twee repeaters in huis werken nu feilloos met Mesh met de repeater naast de router.
 
zaza2002
Interessant!
Ik had bij de Fritzshop eerder al eens gevraagd of deze oplossing de Mesh ongemoeid zou laten. Daar werd gezegd dat de Mesh niet meer zou werken.
Voor mij een aanleiding om een tweede 3000 aan te schaffen; goedkoper dan een Fritzbox.
 
tubejack
Wie heeft er ervaring met andere pair-bonded modems anders dan de 7581, 7583 en 7369?
 
Zeha

zaza2002 schreef:

Interessant!
Ik had bij de Fritzshop eerder al eens gevraagd of deze oplossing de Mesh ongemoeid zou laten. Daar werd gezegd dat de Mesh niet meer zou werken.
Voor mij een aanleiding om een tweede 3000 aan te schaffen; goedkoper dan een Fritzbox.


Hoe is het afgelopen? Werkt het bij jou?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie