obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
zaza2002
Nog niet aangeschaft: het vakantiegeld is nu binnen....
 
tubejack
Vandaag een 7590 geprobeerd i.p.v. een 7581

Schiet niet op.
Gewijzigd door tubejack op 27 mei 2020, 21:05
 
tubejack
7581

Wat opvalt dat de 7581 na drager 896Khz niets meer doet de 7590 wel.
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack
Ik weet niet wat er met dit forum is, plaatjes toevoegen lukt niet echt meer
 
Prutser
Dat gaat bij mij gelukkig nog iets beter ... De 7581 heeft firmware 7.13, weet niet eens of dat de laatste is ...
Prutser voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack

Prutser schreef:

Dat gaat bij mij gelukkig nog iets beter ... De 7581 heeft firmware 7.13, weet niet eens of dat de laatste is ...


7.13 is de laatste. Ik had vandaag een 7590 te gast die ik zaterdag moet installeren, dus ik dacht even testen wat dt op mijn lijn doet. 27mb bij 2,4mb schiet er dus niets mee op.
 
t541hoo

tubejack schreef:

... dus ik dacht even testen wat dt op mijn lijn doet. 27mb bij 2,4mb schiet er dus niets mee op.
Bij één van de drie door mij beheerde Xs4all aansluitingen was er van de 50 down en 5 up nog maar 8-12 down en 9 up (altijd al te hoog geweest zelfs toen de verbinding nog 20 down was).

Na vruchteloos heen en weer geouwehoer zou er een monteur langskomen waarvoor ik van Deventer naar Utrecht moest reizen. Aldaar ontving ik op de afgesproken tijd een telefoontje van de monteur. Hij had een poort reset gedaan het probleem was opgelost (47 down, 7 -8 up) Het gekke was dat Xs4all zei ook een poort reset te hebben gedaan. Maar die had niks uitgehaald.

Dus vraag eens om aan een deskundige bij Xs4all om een poort reset te doen of het anders door hun schrandere collegae van de KPN te laten doen.

Zou KPN het voor Xs4all service medewerkers onmogelijk gemaakt hebben om poort resets te doen. Is wel een manier om van ze af te komen natuurlijk.
 
Roger

tubejack schreef:

Vandaag een 7590 geprobeerd i.p.v. een 7581
Schiet niet op.

Dat verbaast mij niet. Je hebt met de 7590 maar één lijn en de DSL-performance van de 7581 is zonder meer uitstekend.

tubejack schreef:

Wat opvalt dat de 7581 na drager 896Khz niets meer doet de 7590 wel.

Gelukkig is het carrier 896 (3864 kHz), anders hield je zo ongeveer helemaal niets over. Ik denk overigens dat je carrier 869 bedoelt (3747 MHz). Bij 3750 kHz houdt namelijk band DS1 op en begint US1 in profiel 8b (band plan 998).

Dit is het plaatje van mijn 7590 (uptime alweer 109 dagen zonder errors).
Roger voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Roger op 28 mei 2020, 06:11
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Roger

tubejack schreef:

Ik weet niet wat er met dit forum is, plaatjes toevoegen lukt niet echt meer

Klik je misschien eerst Antwoord bekijken voordat je de post plaatst? Dan moet je namelijk plaatjes weer opnieuw toevoegen!
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Roger

t541hoo schreef:

Na vruchteloos heen en weer geouwehoer zou er een monteur langskomen waarvoor ik van Deventer naar Utrecht moest reizen. Aldaar ontving ik op de afgesproken tijd een telefoontje van de monteur. Hij had een poort reset gedaan het probleem was opgelost (47 down, 7 -8 up) Het gekke was dat Xs4all zei ook een poort reset te hebben gedaan. Maar die had niks uitgehaald.

Dus vraag eens om aan een deskundige bij Xs4all om een poort reset te doen of het anders door hun schrandere collegae van de KPN te laten doen.

Ik kan mij voorstellen dat resets er in verschillende smaken zijn. Van belang is dat ook DLM (voor zover actief op de poort) wordt gereset. Als je nogal in de weer bent geweest met het modem (met veel reboots), dan ziet DLM de onderbrekingen als een brakke lijn en past parameters aan in de richting van meer stabiliteit (en een lagere snelheid).

Op een Duits forum las ik ooit dat DLM een langere onderbreking niet als brakke lijn ziet. De tip aldaar was om in voorkomende gevallen het modem 15 minuten uit te laten alvorens het weer in de lucht te brengen. Die 15 minuten kan specifiek zijn voor Deutsche Telekom.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie