obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

RuudvanMunster schreef:


Grappig, ik heb nu inderdaad de speedtest van XS4ALL gedaan. Dan zit de ping tijd op 10 ms. In mijn geval door 2 24-poorts switches (HP), ASUS Router en de FB7583. Die extra switch verklaart waarschijnlijk wel de extra 1 ms. Kennelijk maakt het uit wie de provider van de speedtest is. Ik ben weer een beetje gerustgesteld.


Wat een tikkie zou helpen is de 7583 in bridge mode zien te krijgen en de Asus als laatste router te laten fungeren. Mocht je erachter komen "hoe", dan hou ik me aanbevolen. De 7581 heb ik hier in bridge mode gekregen met hulp van een ander technisch mens, maar die truc werkt niet op de 7583 helaas. Het routeren van pakketten kost domweg tijd, waar een bridge alleen maar als mediaconverter optreedt met minimale delays. Ik zal toch ook die 7583 eens uit het stof trekken, bij de laatste testen maanden geleden was het DSL niveau bedroevend slecht, met name de upload viel heel erg tegen. Maar klussen aan het netwerk wordt momenteel hier niet op prijs gesteld door de huisgenoten Helpless
 
Roger

RuudvanMunster schreef:

Kennelijk maakt het uit wie de provider van de speedtest is.

Absoluut. Als die ergens in de Outback zit, zal je pingtijd om te huilen zijn (250+ ms). Voor een goede meting doe ik gewoon 'ping ping.xs4all.nl' vanaf de command line. For the record: ik meet 8-9 ms van hier (Zuid-Limburg) naar XS4ALL (regio Amsterdam).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Prutser

Roger schreef:

RuudvanMunster post=11782

Kennelijk maakt het uit wie de provider van de speedtest is.

Absoluut. Als die ergens in de Outback zit, zal je pingtijd om te huilen zijn (250+ ms). Voor een goede meting doe ik gewoon 'ping ping.xs4all.nl' vanaf de command line. For the record: ik meet 8-9 ms van hier (Zuid-Limburg) naar XS4ALL (regio Amsterdam).


Dan zitten wij 2ms uit elkaar Roger Smile Ik voelde de grond al wat warm worden, maar dat waren jouw "pings". Transmissietijd in NL is nagenoeg te verwaarlozen ...
 
RuudvanMunster

Prutser schreef:



Wat een tikkie zou helpen is de 7583 in bridge mode zien te krijgen en de Asus als laatste router te laten fungeren. Mocht je erachter komen "hoe", dan hou ik me aanbevolen. De 7581 heb ik hier in bridge mode gekregen met hulp van een ander technisch mens, maar die truc werkt niet op de 7583 helaas. Het routeren van pakketten kost domweg tijd, waar een bridge alleen maar als mediaconverter optreedt met minimale delays. Ik zal toch ook die 7583 eens uit het stof trekken, bij de laatste testen maanden geleden was het DSL niveau bedroevend slecht, met name de upload viel heel erg tegen. Maar klussen aan het netwerk wordt momenteel hier niet op prijs gesteld door de huisgenoten Helpless

Als je erachter komt, houd ik me aanbevolen!
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Prutser

RuudvanMunster schreef:


Als je erachter komt, houd ik me aanbevolen!


Ik ben gisterenavond al aan het testen geweest met de 7.19 beta op de 7583. Het probleem met de upload lijkt verholpen, in de eerste minuut gelijk 185Mb down en 66Mb up, dat klimt daarna verder omhoog naar de 200Mb. En mega irritant, de bridge mode heeft letterlijk heel even gewerkt voordat het stopte. Achteraf nog een setting gevonden die bij de 7583 anders staat dan bij de 7581 (RFC4638) die iets zegt over de MTU grootte wat met PPPoE een "dingetje" kan zijn. Maar het kunnen testen blijft nu even beperkt tot momenten dat iedereen hier op bed ligt en dat is wat beperkt in tijd. Net gevraagd of het NU even kon, maar daar zag ik weinig enthousiasme voor Smile

En eigenlijk moet ik gewoon even met Wireshark meekijken wat er precies gebeurt in die bridgemode, maar dan moet ik echt even een opstelling gaan maken ...
 
tubejack

Prutser schreef:

RuudvanMunster post=11786


Als je erachter komt, houd ik me aanbevolen!


Ik ben gisterenavond al aan het testen geweest met de 7.19 beta op de 7583. Het probleem met de upload lijkt verholpen,


Dat is mooi prutser, maar dat upload probleem speelde toch alleen bij trage VDSL2 lijntjes met
profiel 8b?

Groeten,

Jack
 
Prutser

tubejack schreef:



Dat is mooi prutser, maar dat upload probleem speelde toch alleen bij trage VDSL2 lijntjes met
profiel 8b?

Groeten,

Jack


Geen idee waar dat zat, met de oude versie die er in zat (7.12 of 7.13?) was het huilen weet ik nog, met name de upload. En ik zit op 17a qua profiel. Maar zonder bridge mode kon ik er sowieso niks mee. Vanavond nieuwe poging ...

O ja, en dat "huilen" is natuurlijk relatief. 40Mb upload in plaats van 66Mb als "huilen" bestempelen doet velen hier ook "huilen" No
 
tubejack

Prutser schreef:

[quote name=tubejack post=11789]
O ja, en dat "huilen" is natuurlijk relatief. 40Mb upload in plaats van 66Mb als "huilen" bestempelen doet velen hier ook "huilen" No


Net -als velen anderen hier- de 7583 vorig jaar al getest. De upload daalde van 5mbit naar 2,5 t.o.v. een 7581. Dat is niet acceptabel Sad
 
meppele

tubejack schreef:

Prutser post=11790

[quote name=tubejack post=11789]
O ja, en dat "huilen" is natuurlijk relatief. 40Mb upload in plaats van 66Mb als "huilen" bestempelen doet velen hier ook "huilen" No


Net -als velen anderen hier- de 7583 vorig jaar al getest. De upload daalde van 5mbit naar 2,5 t.o.v. een 7581. Dat is niet acceptabel Sad

Het was zoals bekend ook hier vaak 'huilen met de pet op'. Binnenkort droog ik mijn tranen, Glas ligt inmiddels tot aan de gevel. Na de zomervakantie volgen de inpandige (107) aansluitingen in ons complex. Smile Fourstack loopt nu een maandje of twee voor, zie afbeelding.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 10 juni 2020, 12:35
 
RuudvanMunster

tubejack schreef:

Prutser post=11788

RuudvanMunster schreef:


Als je erachter komt, houd ik me aanbevolen!


Ik ben gisterenavond al aan het testen geweest met de 7.19 beta op de 7583. Het probleem met de upload lijkt verholpen,


Dat is mooi prutser, maar dat upload probleem speelde toch alleen bij trage VDSL2 lijntjes met
profiel 8b?

Dat lijkt bij mij wel het geval te zijn geweest. Ik had profiel 8b en een upload snelheid die ongeveer de helft was van bij de 7581. Nu heb ik 17a en 60 Mbps up.
Het zou wel fijn zijn als het in de volgende firmware update werd opgelost. Genoeg mensen nog met zo'n VDSL2 verbinding...
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie