obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

meppele schreef:

[quote name=tubejack post=11791]
Het was zoals bekend hier vaak 'huilen met de pet op'. Binnenkort droog ik mijn tranen, Glas ligt inmiddels tot aan de gevel. Na de zomervakantie volgen de inpandige (107) aansluitingen in ons complex. Smile Fourstack loopt nu een maandje of twee voor, zie afbeelding.

Tja, Fourstack en de werkelijkheid. Volgens Fourstack had ik de upgrade naar glasvezel tot de straatkast op 24 april 2020. (Eerst november 2019...). Toen kon er eerst niets omdat de procedure nog in uitvoering zou zijn. Vervolgens zou ik eerst unbonded krijgen, want voor bonded zou er weer opnieuw een monteur naar de straatkast moeten en tja, corona...
Kreeg ik op 29 mei om 5:00 eerst unbonded (110 Mbps) en daarna om 7:30 bonded (220 Mbps volgens de Fritz!Box). Maar bleef de lijn geknepen tot ruim 100. Vandaag werd ik gebeld dat de administratieve omzetting naar bonded nog een maand kan duren. I.v.m. Corona zijn de upgrades administratief allemaal geblokkeerd door KPN, ook als ze technisch al zijn uitgevoerd. Snapt u het nog?
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
meppele

RuudvanMunster schreef:

tubejack post=11789

Prutser schreef:

RuudvanMunster post=11786


Als je erachter komt, houd ik me aanbevolen!


Ik ben gisterenavond al aan het testen geweest met de 7.19 beta op de 7583. Het probleem met de upload lijkt verholpen,


Dat is mooi prutser, maar dat upload probleem speelde toch alleen bij trage VDSL2 lijntjes met
profiel 8b?

Het zou wel fijn zijn als het in de volgende firmware update werd opgelost. Genoeg mensen nog met zo'n VDSL2 verbinding...
Heb in aug 2019 melding gemaakt over de halvering van de upload met de 7583. XS zou gelijk stappen ondernemen. Nu bijna een jaar verder en een aantal updates later is hierin niets veranderd, helaas.
 
japio

Roger schreef:

For the record: ik meet 8-9 ms van hier (Zuid-Limburg) naar XS4ALL (regio Amsterdam).


Terschelling-Amsterdam 10-11 ms
 
internethiks
Vandaag het probleem model FB7851 ritueel ingepakt in de toegezonden retour-doos.
Al een pittig lange tijd nauwelijks problemen ervaren nadat er iets is aangepast in de straatkast m.b.t. in het gebruik van het frequentie spectrum voor VDSL2 17a.

Bedankt voor de steun en support allemaal, goed bezig Clap

Ik heb nu een FB7590 via Freedom. Bye-happy
 
tubejack
Zover ik me kan heugen is onze 7581 nog nooit zo stabiel geweest
Al ruim 33dagen op. Alles werkt gewoon Thumbs Up
 
meppele

tubejack schreef:

Zover ik me kan heugen is onze 7581 nog nooit zo stabiel geweest
Al ruim 33 dagen op. Alles werkt gewoon Thumbs Up

Mijn 7583 ook, stabiliteit is perfect. Alleen de halvering van de upload speed is ondanks toezeggingen van XS nooit opgelost, is nog steeds een schamele 2.6 Mb/s. Bijna alle vergelijkingssites, ook XS en KPN, geven aan dat op mijn adres (postcode/huisnummer) glasvezel beschikbaar is, dit is echter onjuist, dit is voor mij mij onbegrijpelijk!! KPNNetwerk heeft alle panden in de directe omgeving aangesloten op glas, behalve ons complex met ruim 110 potentiële klanten. Opnieuw afwachten dus maar ......
Heb mijn 100/100 Mb/s. bestelling bij XS maar weer ingetrokken, dit heeft ondanks de gedane toezegging geen zin.
-eggie-
 
Roger

meppele schreef:

[quote name=tubejack post=11887]Bijna alle vergelijkingssites, ook XS en KPN, geven aan dat op mijn adres (postcode/huisnummer) glasvezel beschikbaar is, dit is echter onjuist, dit is voor mij mij onbegrijpelijk!! KPNNetwerk heeft alle panden in de directe omgeving aangesloten op glas, behalve ons complex met ruim 110 potentiële klanten.

Als ik mij goed herinner is er al een hele tijd geleden een werkvoorbereider van KPN bij jou komen kijken. Is er sindsdien niets (zichtbaars) gebeurd?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
meppele

Roger schreef:

meppele post=11888

[quote name=tubejack post=11887]Bijna alle vergelijkingssites, ook XS en KPN, geven aan dat op mijn adres (postcode/huisnummer) glasvezel beschikbaar is, dit is echter onjuist, dit is voor mij mij onbegrijpelijk!! KPNNetwerk heeft alle panden in de directe omgeving aangesloten op glas, behalve ons complex met ruim 110 potentiële klanten.

Als ik mij goed herinner is er al een hele tijd geleden een werkvoorbereider van KPN bij jou komen kijken. Is er sindsdien niets (zichtbaars) gebeurd?

Jouw herinnering is correct Roger. De werkvoorbereider van KPN is twee maal langs geweest om het hele complex 'in kaart' te brengen en zou met een plan komen, tot nu toe is het echter stil gebleven. Dit is op zich niet zo erg, het komt ooit wel goed. Het vervelende is dat, met excuses van XS, alle providers aangeven dat Fiber hier operationeel is, wat dus niet klopt. Een geplaatste order, in de veronderstelling dat fiber op de voorgestelde leverdatum beschikbaar zou zijn, kan dus niet uitgevoerd worden. Er was een correctie doorgevoerd maar op dit moment is Fiber weer op mijn adres te leveren, dat klopt dus niet! Zie knip uit xs-fourstack.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 20 juli 2020, 09:25
 
tubejack
Vervelend Meppele. Wij zijn inmiddels bijna zover, dat het niet meer hoeft. Ik heb ruim 4 jaar lopen lobbyen en ben het nu wel zat. Als je niet zoveel hebt, wordt je vanzelf creatief Bye-happy
 
Maurice
Mijn 7581 met versie 07.13 is ook erg stabiel de laatste tijd, inmiddels 56 dagen actief zonder onderbreking. Hier bonded VDSL2, lijn 1 heeft profiel 8b en lijn 2 profiel 17a (verschillende lijn lengtes). Hoop dat het zo stabiel blijft voorlopig, glas zou deze maand worden aangelegd maar is weer uitgesteld (Den Haag Bezuidenhout).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie