obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
JvdH

Quote

Roger schreef:

Quote

rembert schreef:
Ik had behoorlijke problemen met de 67543 beta op mijn 7581.
7.08-67543 lijkt inderdaad geen succes te zijn: ik had zojuist al de eerste spontane reboot te pakken tijdens simpel web browsen. Als reboot status werd Soft-Reboot aagegeven (alsof de FB via de UI was gereboot). Stelletje prutsers.


Die 67543 heeft me best wat tijd gekost dit weekend. Afgelopen vrijdagavond 67543 geinstalleerd (upgrade op 7581, ik had daar laatste beta draaien). Daarna zaterdag: PPPoE timeout errors, modem herstarten hielp nog wel. Vanochtend ook weer PPPoE issues, factory reset geprobeerd (met backup van instellingen) -> fail, factory reset (zonder restore van instellingen) -> fail.

Uiteindelijk 7.01 recovery image teruggezet, nu weer stabiele verbinding (en dus ook alle config handmatig weer moeten zetten). Enfin: ik wacht wel op release verse (voor 1750 werken beta's overigens als een trein).

Voorgaande beta was overigens prima stabiel.
 
grimson

Quote

JvdH schreef:

Quote

Roger schreef:

Quote

rembert schreef:
Ik had behoorlijke problemen met de 67543 beta op mijn 7581.
7.08-67543 lijkt inderdaad geen succes te zijn: ik had zojuist al de eerste spontane reboot te pakken tijdens simpel web browsen. Als reboot status werd Soft-Reboot aagegeven (alsof de FB via de UI was gereboot). Stelletje prutsers.


Die 67543 heeft me best wat tijd gekost dit weekend. Afgelopen vrijdagavond 67543 geinstalleerd (upgrade op 7581, ik had daar laatste beta draaien). Daarna zaterdag: PPPoE timeout errors, modem herstarten hielp nog wel. Vanochtend ook weer PPPoE issues, factory reset geprobeerd (met backup van instellingen) -> fail, factory reset (zonder restore van instellingen) -> fail.

Uiteindelijk 7.01 recovery image teruggezet, nu weer stabiele verbinding (en dus ook alle config handmatig weer moeten zetten). Enfin: ik wacht wel op release verse (voor 1750 werken beta's overigens als een trein).

Voorgaande beta was overigens prima stabiel.


Hier ook wat issues met 67543.
Vrijwel 'direct' (Installed on: 05.04.2019 22:52) na het uitkomen geïnstalleerd en het leek wederom zonder issues te gaan tot afgelopen zondagnacht. Maandagochtend (8-4) opgemerkt geen verbinding -> reboot (via gui) .. helpt niet . nog een reboot (via gui) hielp ook niet (hier trouwens pairbonding, liet maar één paar online zien en de ander nog op training).
Uiteindelijk was er wel DSL verbinding, ook op beide paren maar geen webs erover mogelijk.
Voor het douchen even het apparaat spanningsloos gemaakt (10 seconden wachten :) ) en na het douchen merkte ik dat er weer een complete verbinding was.
Ook hier werkte de vorige beta (toch wel een tijdje gedraaid) probleemloos sinds het installeren.


06:20:59 IPv6 prefix obtained successfully. New prefix: 2001:x:x::/48
06:20:59 IPv6 internet connection established successfully. IP address: 2001:x:x::1
06:20:59 Internet connection established successfully. IP address: x.x.x.x, DNS server: 194.109.6.66 and 194.109.9.99, gateway: 194.109.5.x, broadband PoP: dr12.d12
06:20:55 DSL is available on line 1 (DSL synchronization established with 1/39976 kbit/s).
06:20:55 DSL is available on line 2 (DSL synchronization established with 2/39020 kbit/s).
06:18:43 DSL synchronization of line 2 starting (training).
06:18:42 DSL synchronization of line 1 starting (training).
06:17:27 Internet connection cleared.
06:17:27 PPPoE error: Timeout.
06:17:26 DSL on line 2 not responding (no DSL synchronization2).
06:17:26 DSL on line 1 not responding (no DSL synchronization1).
06:17:21 DSL is available on line 2 (DSL synchronization established with 2/39340 kbit/s).
06:17:21 DSL is available on line 1 (DSL synchronization established with 1/40482 kbit/s).
06:14:54 DSL synchronization of line 2 starting (training).
06:14:54 DSL synchronization of line 1 starting (training).


Laatste log met succesvolle verbinding na cold boot fritz.

Een grote gok: zullen al die PPPoE errors te maken kunnen hebben met het 'mislukken' van de pair bonding in beta 67543 zodat er geen goede PPPoE verbinding opgezet kan worden?
Gewijzigd door grimson op 08 april 2019, 06:52
 
tubejack

Quote

Roger schreef:

Quote

rembert schreef:
Ik had behoorlijke problemen met de 67543 beta op mijn 7581.
7.08-67543 lijkt inderdaad geen succes te zijn: ik had zojuist al de eerste spontane reboot te pakken tijdens simpel web browsen. Als reboot status werd Soft-Reboot aagegeven (alsof de FB via de UI was gereboot). Stelletje prutsers.


Inderdaad geen succes deze versie. Bij ons bleef de DSL er in, maar de PPPoe vannacht spontaan er uit. Er zat wel een update in voor de Fritz fon's. die zit op 04.25. Ook bij deze beta kon ik niet terug naar 7.01 vanaf het menu van de Fritzbox. Gelukkig is e.e.a weer zo geflashd en gerestored. Bye-happy
 
RobEdith
Monteur is een paar weken geleden geweest en heeft verder geen noemenswaardige problemen gevonden.

Wellicht heb ik na de fabrieksreset (nadat ik XS4ALL had gebeld), het probleem zelf kunnen verhelpen, want vanaf dat moment ging het eigenlijk wel weer goed met de verbinding.

De monteur heeft gelukkig nog wel wat gedaan en het ISRA punt vervangen voor een modernere aansluiting, dus meteen voortaan met een UTP stekkertje. Misschien was dit ook wel nodig, uiteindelijk.

Nu heb ik nog wel 1 punt en dat is, dat het modem iedere zondagavond/maandagnacht in storing gaat. D.w.z. als ik 's-ochtends de kamer in loop, zie ik de rode LED van het modem branden. Na even de spanning er af en er weer op te zetten, gaat het vervolgens weer de hele week goed.

Het standaard log wordt na de reset opgeschoond, dus weet iemand of ik op een andere manier nog kan achterhalen, wanneer het modem exact eruit klapt en bijbehorende gegevens.

Quote

RobEdith schreef:

Iemand enig idee of er de laatste weken wat wijzigingen zijn geweest in de VDSL+ verbindingen? Ik ondervind sinds 2 weken op ongeregelde tijden, plotseling wegvallen van de verbinding.

Vandaag XS4ALL gebeld en wat dingen moeten testen. Dat leek allemaal in orde, maar hij gaf aan, dat er mogelijk werkzaamheden zijn geweest.
Probleem zit vermoedelijk ergens waar de kabel het gebouw binnenkomt en het stuk naar ons toe, 4e etage.

Er komt dinsdag een monteur om alles na te lopen.

Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
Roger
Dat met die rode LED zou niet mogen gebeuren. Klinkt als een defect modem. Ik zou het modem door XS4ALL laten vervangen. Wel vreemd dat het altijd (ongeveer) op hetzelfde moment gebeurt. De log is na een harde reset helaas niet meer te achterhalen en al even helaas ondersteunt FRITZ!OS geen externe logging (bv. via syslog).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Nu ik zo lees, ik had vanochtend ook een rode LED
 
RobEdith

Quote

Roger schreef:

Dat met die rode LED zou niet mogen gebeuren. Klinkt als een defect modem. Ik zou het modem door XS4ALL laten vervangen. Wel vreemd dat het altijd (ongeveer) op hetzelfde moment gebeurt. De log is na een harde reset helaas niet meer te achterhalen en al even helaas ondersteunt FRITZ!OS geen externe logging (bv. via syslog).


Bedankt voor de info, Roger.

Heb nog niet eerder een rode LED bij een FritzBox gehad. Als het a.s. zondag of maandag weer gebeurd, neem ik even contact met ze op.
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
Mindcrime
Ja echt knullig dat je geen FTP target kan opgeven om (een kopie van) logregels naar toe te schrijven. Best knullig. Of heb ik wat gemist?
 
Gieter
Info led rood.
Meer als een uur geen telefoonverbinding.
Internet heeft een langdurige storing.
Er staat meestal een verklaring op de hoofdpagina van de fritzbox, als dat gebeurt.
Ook bij hardware fouten, kan de led gaan branden.

Kan me herinneren, dat de fritzbox de melding ook op de fritzfon publiceert.

Verder gaat er een gerucht dat 7.10 ieder moment kan komen.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Gieter op 30 april 2019, 19:25
 
Roger
7.10 is er al voor 9 modellen. Verder zijn er nog 19 bèta's (o.a. voor de 7581). In totaal verwacht ik ruim 40 images, waarbij die voor de Duitse markt zoals gebruikelijk het eerst zullen verschijnen. 7.10 voor de 7581 zal nog wel een paar weken op zich laten wachten.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie