obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
rembert

meppele schreef:

[quote name=JvdH post=9243][quote name=JvdH post=9213]

[...]
Contact helpdesk, omdat ik 07.08-67543 Beta gebruik adviseerde men om terug te gaan naar de 07.01 versie. Ik wacht daar nog even mee, de beta heeft nl. 5 weken perfect gefunctioneerd.
[...]


Exact dezelfde situatie. En ook hetzelfde advies gehad van een xs4all supportmedewerker. Die gaf ook aan dat meerdere klanten instabiliteit meldden met de beta.

Verbindingen die bij vele mensen wekenlang stabiel zijn met een beta-firmware vallen niet ineens massaal om wanneer er niets in de wijkkasten is veranderd. In het verleden zou de XS4All-medewerker inderdaad gaan kijken of er iets veranderd was in de betreffende wijkkast.

In plaats van te downgraden naar de laatste stabiele versie heb ik zojuist de nieuwste beta geïnstalleerd. Nu bleef de mesh wel intact.

XS4All-medewerker even op LinkedIn opgezocht, hij blijkt al jarenlang bij xs4all te werken, dus geen doorgeschoven KPN-er.

Hoe download ik trouwens de system-log en panic-log van het fritz.box? Ik zie daarvoor geen optie in support.lua?
 
tubejack
Nog weinig modem nieuws dus.
Die Cisco moet ruim €1200 kosten, dat is buiten het budget. Met Draytek heb ik goede ervaringen Een 2862 is met €320 redelijk geprijsd.

Waarom vraag ik het -de paar pairbonding modems die er zijn- kunnen m.i. wel profiel 17a maar geen 35b. Als een bestaande kast doorgelust, wordt neem ik aan dat gewoon 17a gebruikt wordt

Er is bij ons in de buurt een groene mantelkabel ingegraven aangesloten op een bestaande vectoring kast in de buurt van postcode 1506DN 85 Bonded Koper/DSL 213 Mbit/s.

De 2 SDF kasten op de Herengracht staan zelf staat niet op de site van Robin Flikkema. Maar ik hoop dat 1506WS 1 KVD en 1506WV 63 KVD nu eindelijk aangesloten gaan worden. Dat stond al 2,5 jaar terug op de planning van KPN. De mantelpijp zit m.i. op een paar meter afstand.
 
Roger

tubejack schreef:

Die Cisco moet ruim €1200 kosten, dat is buiten het budget.

En als je software updates wilt hebben, komt daar nog een SmartNet servicecontract van een paar honderd Euro bij Sad

Quote

Als een bestaande kast doorgelust, wordt neem ik aan dat gewoon 17a gebruikt wordt

Voor zover ik weet wordt er niet 'doorgelust' vanuit een straatkast (wellicht bij hoge uitzondering). Zo'n straatkast is tevens de laatste verdeler in de straat.

De beschikbare profielen hangen af van wat de lijnkaart in de DSLAM kan en van de lijnkarakteristieken die in de trainingfase worden bepaald.

Quote

Maar ik hoop dat 1506WS 1 KVD en 1506WV 63 KVD nu eindelijk aangesloten gaan worden. Dat stond al 2,5 jaar terug op de planning van KPN. De mantelpijp zit m.i. op een paar meter afstand.

De wegen van KPN zijn helaas ondoorgrondelijk. KPN is ook duidelijk naar FTTH-only aan het kijken (zie bv. dit bericht). KPN gaat sowieso meer aandacht besteden aan FTTH (zie bv. dit bericht). Het is m.i. goed mogelijk dat de uitrol van VDSL in straatkasten in met name stedelijke gebieden plaats gaat maken voor een nog nader te plannen uitrol van FTTH.
Gewijzigd door Roger op 12 mei 2019, 09:45
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Ik snap sowieso niets van het beleid van KPN. De buurt is hier uit begin jaren 90 en zolangzamerhand komt een 2e generatie jonge mensen hier wonen. Die willen snel internet.

Er wordt hier in de stad volop binnenstedelijk gebouwd maar KPN heeft voornamelijk oude kabelverdelers naar een wijkcentrale. Bij een enkele nieuwbouw wordt wel meteen glas aangelegd, gelijk FTTH 500Mb. Maar de oudere woningen er omheen moeten het doen met 30...40mb en dan nog met pair-bonding ook. Waardeloos Sad

Dus berichten dat KPN glas gaat uitrollen neem ik niet met een korreltje maar met een grote vrachtwagen met zout. Het is voornamelijk commercieel geklets. Ze moeten wel, Ziggo hijgt in hun nek.

Het maak me niet zoveel uit hoe ze het doen, als ze het maar doen Roger.
Aan de kop van onze straat 1506WH komt appartementen complex "De kroon" met 67 nieuwe woningen en in een 2e en 3e plan achter ons huis 400 ...500 woningen en 2 scholen. Het zal toch hopelijk niet zo zijn, dat net als bij andere buurten hier, de bestaande bouw wordt vergeten.

Kom op KPN niet lullen, maar doen! Zo dat moest ik even kwijt. Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 12 mei 2019, 11:25
 
Gieter
Ik vraag me af of dat lukt voor 2023.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/rijksoverheid-ondersteunt-groei-breedband
 
tubejack

Gieter schreef:

Ik vraag me af of dat lukt voor 2023.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/rijksoverheid-ondersteunt-groei-breedband


Allemaal goedbedoelde mooie woorden....
Er zijn gemeentes die niet wachten en zelf het initiatief nemen. Bij onze raad komt het niet verder dan praten. https://praatmee.zaanstad.nl/p/jouw-idee-voor-zaanstad/t/glasvezel. Sad
 
fmrama
Hier ligt al jaren glas van CIF. (Caiway). Ik heb het tot in de meterkast. Maar xs4all/kpn op dit netwerk staat nog steeds niet in de planning. Zou wel passen in het beleid van de overheid om dit open te stellen voor andere aanbieders van glas.
 
roymarja
@tubejack: vanwaar je ontevredenheid met de 7581?
Ik meen me je uitspraak te herinneren dat dit de beste modem aller tijden zou zijn?!?
Misschien niet te veel waarde leggen op al die onrijpe Betas?
(maar misschien heb ik wel gemakkelijk praten met een 7590 i.c.m. Vplus)
 
tubejack

roymarja schreef:

@tubejack: vanwaar je ontevredenheid met de 7581?
Ik meen me je uitspraak te herinneren dat dit de beste modem aller tijden zou zijn?!?
Misschien niet te veel waarde leggen op al die onrijpe Betas?
(maar misschien heb ik wel gemakkelijk praten met een 7590 i.c.m. Vplus)


Ik gebruik de stabiele 7.01 op de 7581. Het klopt dat ik dat, ooit gezegd heb. Lange tijd was DSL met de 7581 hier superieur. Maar nu, na de upgrade van de DSLAM's en de invoering van G.INP is alles weer anders en werkt hier de 7369 gewoon beter.

En als hier ooit actieve straatkasten komen, dan kan het weer anders zijn.

Voor de gein, na een week de twee toch weer eens omgedraaid.
Dit doet hier een 7581, Mac-van-Jack:~ jack$
PING tubejack.nl (104.18.51.233): 56 data bytes
64 bytes from 104.18.51.233: icmp_seq=0 ttl=59 time=15.637 ms
En dit een 7369: PING tubejack.nl (104.18.51.233): 56 data bytes
64 bytes from 104.18.51.233: icmp_seq=1 ttl=59 time=6.355 ms

Vanaf dag 1 met de 7369 nooit problemen, met DECT, poorten of wat dan ook. Alles doet en deed het gewoon. WiFi is alleen 2,4Ghz maar wel stabiel. Ik heb het niet eens aanstaan. Een enkele 1750E zorgt voor WiFi op alle verdiepingen, de garage en de tuin. Bye-happy
 
roymarja
Pas op bij een eventuele overstap naar Ziggo...
In voormalig UPC verzorgingsgebied slijten ze nog die bijzetkachels, ooit Horizon genaamd
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie