obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

roymarja schreef:

Pas op bij een eventuele overstap naar Ziggo...
In voormalig UPC verzorgingsgebied slijten ze nog die bijzetkachels, ooit Horizon genaamd


Dat is één van de redenen, waarom ik eigenlijk helemaal niet wil overstappen.
Het vervelende is, je hebt niet zoveel keus. Het is of het KPN DSL netwerk of Ziggo.
Ja ik kan o.a. van Fieber zakelijk glasvezel krijgen 50/50 prijzen vanaf €390 per maand Think
 
fmrama
Man, voor dat bedrag lease ik een Jaguar.
 
tubejack

tubejack schreef:

Nog weinig modem nieuws dus.
Er is bij ons in de buurt een groene mantelkabel ingegraven aangesloten op een bestaande vectoring kast in de buurt van postcode 1506DN 85 Bonded Koper/DSL 213 Mbit/s.


Nou die mantelbuis gaat inderdaad vlak langs onze straat. Op een groen label stond: "Ziggo." Grin. Ik ga eens met die club praten Bye-happy
 
roymarja
Wees toch op je hoede.
De Next wordt weliswaar nu ook in voormalig UPC-gebied uitgegeven maar er blijkt nu toch het nodige mis te zijn met dat boxje.
Zo verdwijnen er opnames uit de cloud.....

B.t.w: release 7.10 zal niet meer lang op zich laten wachten!
Voor mijn 7590 is die al beschikbaar....
 
tubejack

roymarja schreef:

Wees toch op je hoede.
De Next wordt weliswaar nu ook in voormalig UPC-gebied uitgegeven maar er blijkt nu toch het nodige mis te zijn met dat boxje.
Zo verdwijnen er opnames uit de cloud.....

B.t.w: release 7.10 zal niet meer lang op zich laten wachten!
Voor mijn 7590 is die al beschikbaar....


Als eerste gebruikers van de 7581 hebben we ook de nodige kinderziektes meegemaakt. Het is maar de vraag of hij met 7.10 volwassen is.

Met de 7369 kun je de Max. DSLAM throughput zien: 45256 45176 3688 3848
Ik had gehoopt met het invoeren van G.INP en het verruimen van het DSL profiel dat er vanuit de centrale Max 20Mb upload maximaal mogelijk zou zijn.

Met download haal ik met G.INP nog steeds ongeveer 40mb, dat is prima maar de upload is niet sneller geworden, zelfs langzamer. Het is wel zeer stabiel en de ping tijd is van 32ms naar 6ms gegaan, dat is prachtig.
 
tubejack
EOM – End of Maintenance EOS – End of Support
FRITZ!Box 7581 30.11.2019 31.05.2020

https://avm.de/service/ende-des-produ.../fritzbox/ *

Een jaartje support nog. Welke Fritzbox zou hierna komen?

*Gek genoeg staat de 7369 er niet bij.
 
fmrama
De 7369 is al in 2016 eos.
Zie,
https://www.router-faq.de/?id=fbinfo&hwf=fb7369#fb7369
 
Roger

tubejack schreef:

Welke Fritzbox zou hierna komen?

Bij contractverlenging krijg je tegenwoordig een 7590 (dat model wordt waarschijnlijk nog jaren door AVM ondersteund).

Voor bondingklanten zal er nog wel een voorraadje 7581's zijn. De 7583 komt eraan, maar of dat bij XS4ALL de opvolger wordt voor bondingklanten? Daar durf ik niet op te wedden, zelfs niet als XS4ALL blijft voortbestaan.

Quote

*Gek genoeg staat de 7369 er niet bij.

De 7340 ook niet (maar is al sinds 2014 end-of-support). Gewoon vergeten denk ik.
Gewijzigd door Roger op 19 mei 2019, 06:21
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
De 7369 doet het prima, al is de upload nu wel erg karig.
Download: 40.52 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 3.32 Mbit/s

Ik wacht nog even 7.10 af, misschien dat die beter is.
 
helderzicht

Roger schreef:

[quote name=tubejack post=9356]Welke Fritzbox zou hierna komen?

Bij contractverlenging krijg je tegenwoordig een 7590 (dat model wordt waarschijnlijk nog jaren door AVM ondersteund).

Voor bondingklanten zal er nog wel een voorraadje 7581's zijn. De 7583 komt eraan, maar of dat bij XS4ALL de opvolger wordt voor bondingklanten? Daar durf ik niet op te wedden, zelfs niet als XS4ALL blijft voortbestaan.

Als je een 7581 hebt krijg je geen 7590, ook niet als je je problemen met de 7581 meldt. Klantenservice lijkt al wel KPN, geen reacties op klacht via meldingsformulier klantenservice.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie