obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

tubejack schreef:

Interessant, welke Voip provider gebruiken jullie?


Vera telecom. 1 euro per telefoonnummer en overzichtelijke belkosten Smile
 
Mercury17
@ roymarja: CheapConnect is een pre-paid provider. Je betaalt € 8,95 / jaar voor het SIP-account en je zet een x bedrag op dat account en je kunt bellen voor weinig. Ik heb zowel een 085 als ook een 036 nummer op dezelfde lijn.

@ Mindcrime:
Ja, je kunt je eigen router gebruiken maar dan moet je Vlans gaan splitsen m.b.v. een managed switch omdat de Experiabox de authenticatie van je tv-abbo verzorgt en daarnaast de SIP-gegevens bevat voor telefonie ( die KPN niet vrij wil geven ).
Je wilt geen router achter router ( NAT achter NAT ).
KPN gebruikt Vlan 4 voor IPtv, Vlan 6 voor internet en Vlan7 voor telefonie.
Als je via een managed switch Vlan 6 afsplitst kun je daar je eigen router aan hangen, Vlan 4 en 7 kun je dan doorsturen naar de Experiabox.

Ik ben van 500 Mbit terug gegaan naar 200 Mbit FFTH, dat is voor mij snel genoeg, buiten wat website onderhoud en ontwerp doe ik niet veel meer wat up- en downloaden betreft.
 
Jer
De 7581 i.c.m. 2x 1750E lijkt bij mij nu na enige tijd toch wat stabieler te draaien.
Ik zit op glasvezel; een 7590 zou voor mij wel het mooiste zijn en XS4ALL levert ze sinds kort ook uit.
Helaas gaf XS4ALL bij mij al aan dat ze de 7581 niet gaan omruilen; jammer.
Ik zie bij Bol nu wel een mooie aanbieding van de 7590, nl. voor 189,- Dus of wachten en gokken dat er een 7590 wordt geleverd bij contract verlenging, of toch zelf investeren.
 
tubejack
Ik heb de 7581 nog eens geprobeerd omdat ik wat dan meer upload heb. Maar het bijwerken van mijn Wordpress site -die hier lokaal op een server draait- gaat dan af en toe als: "dikke ?". Het heeft vast iets de maken met het afhandelen van het lokale netwerk verkeer. Met de 7369 gaat het vloeiend.
 
loekf

Jer schreef:

De 7581 i.c.m. 2x 1750E lijkt bij mij nu na enige tijd toch wat stabieler te draaien.
Ik zit op glasvezel; een 7590 zou voor mij wel het mooiste zijn en XS4ALL levert ze sinds kort ook uit.
Helaas gaf XS4ALL bij mij al aan dat ze de 7581 niet gaan omruilen; jammer.
Ik zie bij Bol nu wel een mooie aanbieding van de 7590, nl. voor 189,- Dus of wachten en gokken dat er een 7590 wordt geleverd bij contract verlenging, of toch zelf investeren.


Hmm... ook bol.com blijft dit erbij zetten:

"Minpunten Niet te gebruiken als Modem wegens restricties van providers. Wil je het maximale uit de router halen, stel deze dan in als Accesspoint of in Brigde modus."

Kan komend weekend wel eens een testje doen.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
lsluijter
Hier nog een lijstje 7581 eigenaardigheden:
- Soms, in de UI zeer trage response.
- DECT toestel: op zoek naar basis station.
- Android telefoon: Waiting for DHCP server
- Android telefoon: Waiting for IP address
- Fritz repeaters: Time server 192.168.178.1 not responding.

Gebeurt niet vaak, wel meerdere keren per week.

Heeft het zin om hier support data voor op te sturen?
Loek S
 
Roger

lsluijter schreef:

- Soms, in de UI zeer trage response.
- DECT toestel: op zoek naar basis station.
- Android telefoon: Waiting for DHCP server
- Android telefoon: Waiting for IP address
- Fritz repeaters: Time server 192.168.178.1 not responding.

Ik denk aan packet loss (m.u.v. het DECT-verschijnsel). WiFi? Misschien heb je zoveel packet loss dat je er echt last van hebt?

Een trage GUI zie ik bij mijn 7581 nooit (bedraad). Time server not responding zie ik op de 1750E zo nu en dan (externe NTP server). Dat kan geen kwaad: NTP is erop ontworpen. DECT heb ik opgegeven i.c.m. Gigaset toestellen. Te veel problemen en AVM toont geen interesse het op te lossen. Met AVM-toestellen werkt DECT naar verluidt wel behoorlijk.

Mijn iPad meldt heel sporadisch een onjuist WiFi wachtwoord. Even later is het dan weer OK. Gisteravond gebeurde dat nog met 7.08-68346 BETA, maar ik heb dit ook met release versies gezien. Misschien iets met rekeying die soms niet helemaal lekker gaat?

Ik zie dat jouw repeater de FB als time server gebruikt. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Krijgt de repeater zijn IP-adres soms via DHCP van de FB?

Quote

Gebeurt niet vaak, wel meerdere keren per week.

Dat vind ik eerlijk gezegd best vaak.

Quote

Heeft het zin om hier support data voor op te sturen?

Nauwelijks, tenzij er logregels in staan die aantoonbaar de weg naar een probleem kunnen wijzen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gondelier
@Roger
Ik zie dat jouw repeater de FB als time server gebruikt. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Krijgt de repeater zijn IP-adres soms via DHCP van de FB?

Volgens mij in de Fritz!Box bij:
Thuisnetwerk
Netwerk -> Netwerkinstellingen
helemaal onderaan
# Fritzbox als tijdserver in het thuisnetwerk instellen.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Roger

Gondelier schreef:

Volgens mij in de Fritz!Box bij:
Thuisnetwerk
Netwerk -> Netwerkinstellingen
helemaal onderaan
# Fritzbox als tijdserver in het thuisnetwerk instellen.

Nope. Dat vinkje doet precies wat het zegt: de time server (NTP) van de FB aan zetten. Niet meer dan dat. Het bepaalt niet of de repeater die server ook gebruikt. En op een 1750E kun je de NTP server niet handmatig instellen. Er moet dus een andere route zijn.

Ik heb het daarom maar eens uitgeprobeerd: een vast IP-adres voor de 1750E geconfigureerd in mijn DHCP-server (Linux dhcpd), het IP-adres van de 1750E op automatisch gezet en de 1750E herstart. En zie daar: de 1750E gebruikt nu de NTP-server die ik in de DHCP-configuratie voor mijn LAN heb staan Smile
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gondelier
@Roger
Dan zat ik er helemaal naast.
Ik was van mening dat het hier in te stellen was.
Maar het is bij je opgelost, dus nu weer voorzichtig in de zon GrinGrin
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie