obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

Joopm schreef:

Mijn antwoord op een vraag over "hoogfrekwent"is:

... knip ...

Een groot gedeelte betrof externe RFI op één van de 2 lijnen (die dus ook niet eens in één stergroep bleken te zitten !!).

Bedankt voor dit leerzame verhaal! Dat je aderparen niet in een een stergroep zaten, is vreemd. Bij huizen worden ze normaliter wel zo aangelegd. Maar als je in een appartementencomplex woont, kan ik mij er wat bij voorstellen.

Quote

Daarnaast gaf het bijgeleverde switched mode voedinkje (van Fritz zelf) via z'n 12V kabel een hele ratel af in het VDSL frequentiespectrum !!

Ik heb sinds een tijdje last van random VDSL-disconnects. Niet vaak, maar uiteraard wel hinderlijk. Ik heb inmiddels mijn 2e ticket hierover open bij AVM. Normaliter is mijn lijn absoluut perfect (de DSLAM staat in een straatkast nog geen 100m verderop in de straat).

Ik verdacht eerst de nieuwe DSL-driver in de 7.08-69234 BETA firmware, maar de voeding zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn. Het ding dat met de 7581 werd meegeleverd heeft er inmiddels zo'n 20.000 bedrijfsuren op zitten en ik kan mij voorstellen dat een condensator in de voeding zijn beste tijd heeft gehad. Op nieuwsgroep xs4all.adsl schreef Marc Amsterdam dat één van zijn bonded lijnen er voortdurend uit vloog. Een professionele voeding loste het probleem op.

Quote

De voeding van de Fritz doos en mijn externe WiFi router en DECT station geschiedt nu vanuit een dikke 12V loodaccu die continue onder druppellading hangt. Daardoor blijft alles ook gewoon draaien bij storingen in het openbare elektiriciteitsnet van Enexis

Hoe heb je dit geschakeld? Zo te lezen heb je de (FRITZ ?) voeding, de accu en de 12V-ingang van de 7581 niet gewoon parallel aangesloten. Hoeveel Ah is je accu?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
FifthAxiom
FRITZ!Box 7581 v07.08-69234 Beta

Wijzigingen op basis van bestandsysteemanalyse:
- Fix voor wifi, wifi driver bijgewerkt
- Updates voor Broadcom-kernelmodules
- Fix to Dect

ftp://jason:274jgjg85hh36@update.avm.de/labor/7581/FRITZ.Box_7581-07.08-69234-LabBETA.image
 
Joopm
dag Roger en anderen,

Antwoord op jouw vraag
: Hoe heb je dit geschakeld? Zo te lezen heb je de (FRITZ ?) voeding, de accu en de 12V-ingang van de 7581 niet gewoon parallel aangesloten. Hoeveel Ah is je accu?

Ik heb voor mijn FB-7581 een nieuw afgeschermd 12V voedingskabeltje gemaakt (stukje goede coaxkabel) met daaromheen enkele ferrietkralen aan de modemzijde tegen "common mode" instraling etc. Dat kabeltje loopt via een 2A zekering naar een 66Ah loodaccu die ik heb kunnen scoren bij de reguliere vervanging in een noodstroom installatie (UPS). Uiteraard is een accu met geringere capaciteit ook prima.
Aan die accu hangen op soortgelijke manier mijn externe WiFi accespoint en een extern DECT basisstation, beiden op een optimale plek i.p.v in een meterkast, en een bewakingssysteem.
Die 66Ah accu hangt op zijn beurt aan een lineaire, dus RFI-storingvrije, 230/13V kleine voediing die het systeem op spanning houdt (druppellading).
Deze combinatie heb ik als test een keer ruim 24 uur los van het 230V net gehaald en dat gaf geen enkel probleem.
De originele Fritz voeding ligt inmiddels in de junkboxWink

Door deze verbeterde installatie is nu ook meshing met de 1750E repeater bloedsnel en stabiel op 2.4 en 5 GHz dwars door een betonnen vloer heen naar de 1e verdieping.

Jouw 2e vraag: Dat je aderparen niet in een een stergroep zaten, is vreemd. Bij huizen worden ze normaliter wel zo aangelegd. Maar als je in een appartementencomplex woont, kan ik mij er wat bij voorstellen.

Ik woon in een buitengebied, vrijstaande woning, en heb vroeger al alle soorten telefonie en internet "genoten" bij KPN (Not!).
Toen XS4ALL een tijdje geleden de prijzen weer verhoogden en als compensatie de bandbreedte ook verhoogde, was mijn enkele koperpaartje niet meer goed genoeg en ik heb toen "pairbonding" middels een 2e vrije aderpaar in mijn lokale afloper bedongen. Dat is er toen door KPN bijgeknutseld zonder te letten op stergroepring en dat was méér dan een jaar gewoon instabiel getob; men lette niet op mijn suggesties etc..

Inmiddels heb ik nu al exact 3 weken volkomen stabiele 51/5 Mb BVDSL over 1250m koper naar de DSLAM, terwijl "fourstack" duidelijk minder aangeeft als haalbaar. De historie in mijn 7581 laat totaal geen bit errors of reconnects meer zien !

Dus het kan echt wel, zelfs met die twijfelachtige FB7581, mits je zelf ook iets extra's doet.

Succes allemaalCheer

PS: XS4ALL MOET BLIJVEN want tijdens de grote storing bij KPN eerder deze week, bleef ales gewoon werken, incl VOIP !
Gewijzigd door Joopm op 27 juni 2019, 11:21
 
tubejack
Weten jullie een mailadres van AVM? Of kunnen vragen alleen va de support pagina? Ik had namelijk een idee m.b.v. de DECT ECO mode in de Fritzbox en Smarthome. He zou handig zijn als die onafhankelijk van elkaar zouden kunnen werken. Zelfs een beetje op de momenten dat DECT ECO niet actief is zou al helpen....
 
Gieter
In principe doen ze dat niet via telefoon.
Ideeën gaan via een formulier.
https://en.avm.de/contact/suggestions-for-fritz-products/
Mag ook in het Nederlands.

Voor fouten hebben ze een ander formulier.
 
Gondelier

tubejack schreef:

Weten jullie een mailadres van AVM? Of kunnen vragen alleen va de support pagina? Ik had namelijk een idee m.b.v. de DECT ECO mode in de Fritzbox en Smarthome. He zou handig zijn als die onafhankelijk van elkaar zouden kunnen werken. Zelfs een beetje op de momenten dat DECT ECO niet actief is zou al helpen....


@tubejack
beneluxsupport@avm.de

Grt Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
tubejack
Ok allemaal bedankt Thumbs Up
 
Roger

tubejack schreef:

Weten jullie een mailadres van AVM? Of kunnen vragen alleen va de support pagina? Ik had namelijk een idee m.b.v. de DECT ECO mode in de Fritzbox en Smarthome. He zou handig zijn als die onafhankelijk van elkaar zouden kunnen werken. Zelfs een beetje op de momenten dat DECT ECO niet actief is zou al helpen....

Die beperking is 'by design'. Zie hier de uitleg van AVM:
https://en.avm.de/service/fritzdect/f...-function/
Gewijzigd door Roger op 27 juni 2019, 19:19
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Roger schreef:

tubejack post=9523

Weten jullie een mailadres van AVM? Of kunnen vragen alleen va de support pagina? Ik had namelijk een idee m.b.v. de DECT ECO mode in de Fritzbox en Smarthome. He zou handig zijn als die onafhankelijk van elkaar zouden kunnen werken. Zelfs een beetje op de momenten dat DECT ECO niet actief is zou al helpen....

Die beperking is 'by design'. Zie hier de uitleg van AVM:
https://en.avm.de/service/fritzdect/f...-function/


Dan vraag ik me af wélke technische beperkingen? Dat moet toch slim op te lossen zijn? Ondanks dat ik eerder op de dag een verkeerde mailadres had gebruikt kreeg ik toch antwoord van AVM.Smile

Onnodige hoog frequent straling is m.i. tegenwoordig een hot item en als je het nu heel slim maakt dat je er zo min mogelijk aan blootgesteld wordt.. = m.i. win-win.

Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.

Ik heb je suggestie voor verbetering doorgestuurd aan ons productmanagement.

Bij het ontwikkelen van onze producten staan de wensen en behoeften van onze klanten altijd in het middelpunt. In het verleden konden we al veel suggesties implementeren, vaak al in de volgende update.
Gewijzigd door tubejack op 27 juni 2019, 22:04
 
Roger
Helaas staat er niet bij of de beperking een technische is of een keuze van AVM. Het antwoord van AVM is zoals zo vaak een standaard antwoord.

tubejack schreef:

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
****** ******* (AVM Support)

Ik denk dat het beter is om hier geen namen van AVM-medewerkers te noemen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie