obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Gieter
Ik zie net, dat in de laatste bèta de 'IPv4 lease tijd' voor gasten in uren in te stellen is.
 
Roger

Roger schreef:

Ik verdacht eerst de nieuwe DSL-driver in de 7.08-69234 BETA firmware, maar de voeding zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn. Het ding dat met de 7581 werd meegeleverd heeft er inmiddels zo'n 20.000 bedrijfsuren op zitten en ik kan mij voorstellen dat een condensator in de voeding zijn beste tijd heeft gehad.

AVM had me een nieuwe voeding gestuurd, maar de spontane DSL resyncs bleven. Als dat zou komen door storing op de lijn, zou ik het kunnen begrijpen. Maar de DSL Error Seconds tellers blijven strak op nul staan. Ik ben weer terug bij software als oorzaak, vooral ook om dat op IPPF iemand anders hetzelfde verschijnsel meldde en het probleem ook niet had met 7.01.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Neem aan, dat je de tools en dumps in de FRITZ!Box Support al geprobeerd hebt.
 
Roger
Zeker. Inmiddels heb ik een paar keer support data naar AVM gestuurd en ook al een keer een half uur DSL diagnostics data (een 2e batch staat klaar). AVM Support kan daar begrijpelijkerwijs weinig anders mee dan doorsturen naar de ontwikkelaars.

Gelukkig treedt het probleem niet vaak op: soms 2 keer in 2 dagen, dan weer 2 weken niet. Maar daardoor ook weer niet vaak genoeg om een resync even te vangen in de DSL diagnostics data. Die data groeit namelijk zo hard (14 MB in een half uur op mijn lijntje) dat ik het vergaren daarvan niet voortdurend aan kan laten staan. Maar misschien kunnen de experts van AVM (of Broadcom, die leveren de DSL DSP firmware) er toch iets mee.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
De DSL driver 1.132.26.00 in de 7369 is oud maar stabiel. De SRA staat aan. Dat gaat tot nu toe prima. Net als de rest Smile
 
helderzicht
Uiteindelijk toch een 7590 gekregen voor verlenging. Installatie op rolletjes, direct bij installatie update naar OS7.10, na 1 week automatisch naar OS 7.12.
Alles werkt prima, ongestoorde DECT, goed contact met iPhone's en iPad. Geen DFS onderbrekingen meer gezien. De 7581 is retour, ik mis hem niet.

7590-3000-1750e
 
tubejack
De DSL verbinding van onze 7581 is vandaag een paar keer uit gevallen. De Fritz Fon's deden het ook niet allemaal. Warmte? De voeding en de box waren in ieder geval erg heet. Tijdelijk een 7369 neergezet. Wat opviel was dat de Max. DSLAM throughput enorm verhoogd was. Van < 25Mb/sec down en 2Mb/sec up per lijn.
Naar:
Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 55552 55552 11104 11104

In theorie zouden we dus > 100Mb/sec down en 20Mb/sec up kunnen krijgen. Helaas is de Current throughput kbit/s 20840 23072 1720 1744 sinds de invoering van G.INP alleen maar lager geworden. De lijn is wel erg stabiel. Gaat KPN nu eindelijk vectoring vanuit de centrale aanzetten. Think
 
Gieter
7581+1750E+1750E

Gisteren was het weer zover.
Een van de repeaters deelde geen IP meer uit aan gasten.
Dan ga je naast de andere 1750E staan en doet wifi aan en uit..verbinding.
Alles spanningsloos en fris opstarten. Hopelijk blijft het weer een tijdje goed werken.
 
FifthAxiom
Kan helaas niet naar volgende pagina's op de threads van deze site. Upgrade geweest?

Er zit een bug in de 7581 (7.01) aangaande filter m.b.t. toegestane tijd. Het Internet wordt geblokkeerd (tijdslimiet) terwijl maar 5 van de 24 uur zijn opgebruikt. Er zijn geen limieten opgegeven. Wel is het toegangsprofiel "beperkt" geactiveerd waarin verscheidene protocollen worden geblokkeerd (o.a. DNS, VPN, bitTorrent, etc.). Ik gebruik een ander apparaat voor DNS verzoeken in het thuisnetwerk (adblock, family safety) welke het toegangsprofiel "onbeperkt" heeft. Het wijzigen van het toegangsprofiel van de geblokkeerde computer en deze weer terugzetten lost het probleem weer (tijdelijk) op. Het is de tweede keer dat mij dit overkomt.
 
Gieter
Ja, aan het forum probleem wordt gewerkt.

Dat hele filter is bagger, bij alle modellen.
Wat ook al lang bekent is en ze doen er niets aan.
De Blacklist filtert alleen poort 80
Dus alle sites met een slotje filtert hij niet.
Het enigste wat ze gedaan hebben is de waarschuwing daarvoor uit de gebruiksaanwijzing halen.
Graag dit probleem ook melden bij AVM:
https://nl.avm.de/service/ondersteuning/productkeuze/
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie