obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Jan Doedel
Het ging hier ongeveer 18-24 uur goed na het spanningsloos maken, tenminste met de vorige firmware versie 07.12 en daarna constant dezelfde problemen. Wat wel opvallend is, dat het meestal in de avond begintHelpless.
 
Gieter
Ik ben benieuwd of het helpt, als je de lease time op 1 dag zet.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
RuudvanMunster

tubejack schreef:

RuudvanMunster post=9844

[quote name=tubejack post=9841]
Mijn eerste indruk was dat hij met 7.12 veel sneller de DSL verbinding opbouwde. Met 7.01 duurde dat een kwartier. Ik ben benieuwd of ik nu mijn wekelijkse error burst kwijt ben ...


Ook met 7.01 is hier de DSL vlot op. Dat was eigenlijk, met de 1e software versies al zo 6.54?


Met 7.01 was de 7581 regelmatig bijna 15 minuten aan het opbouwen tot er een stabiele verbinding was. Ik was stomverbaasd dat ik vandaag na de update floep zo weer verbinding had...
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Jan Doedel

Gieter schreef:

Ik ben benieuwd of het helpt, als je de lease time op 1 dag zet.


Lease time stond op 10 dagen, staat nu op 1 dag... Hoop dat dit wat solaas biedt!
 
fmrama

Jan Doedel schreef:

Het ging hier ongeveer 18-24 uur goed na het spanningsloos maken, tenminste met de vorige firmware versie 07.12 en daarna constant dezelfde problemen. Wat wel opvallend is, dat het meestal in de avond begintHelpless.


Hier vannacht ook weer fouten op 1 lijn. Toch maar eens de dsl kabel nalopen. Ik zag dat de mantel niet meer netjes om draadjes zit bij het stekkertje. Nu vraag ik me af of het zo erg is, die fouten. Het valt nog binnen de marge.
 
Gieter

fmrama schreef:

Ik zag dat de mantel niet meer netjes om draadjes zit bij het stekkertje. Nu vraag ik me af of het zo erg is, die fouten. Het valt nog binnen de marge.


Ja, dat kan wel degelijk een probleem zijn.
Hier ook wel een kabel gehad die er goed uit zag en op het test apparaat goed bleek.
Toch nog steeds een rare storing.
Nog eens in het test apparaat. Buigen. Ik zag een heel gemeen foutje.
Nieuwe kabel er in. Foutloos.
Een test apparaat waarmee je dit soort fouten direct vind, ligt ook buiten mijn budget.
 
richard01

fmrama schreef:

Jan Doedel post=9851

Het ging hier ongeveer 18-24 uur goed na het spanningsloos maken, tenminste met de vorige firmware versie 07.12 en daarna constant dezelfde problemen. Wat wel opvallend is, dat het meestal in de avond begintHelpless.


Hier vannacht ook weer fouten op 1 lijn. Toch maar eens de dsl kabel nalopen. Ik zag dat de mantel niet meer netjes om draadjes zit bij het stekkertje. Nu vraag ik me af of het zo erg is, die fouten. Het valt nog binnen de marge.


Kijk eens op YouTube bij:
https://youtu.be/z_z1j4PJmtY
vanaf 1 minuut 50 vwb kabels.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
Jan Doedel
Hier lopen vnl. in de avond de fouten op met als resultaat een haperende tv. Op internet vaak een ladend filmpje...Think
Heb ondertussen de 7581 er maar weer tussen geknutseld en tot nu toe geen problemen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.... We gaan het belevenStress.
 
tubejack

Jan Doedel schreef:

Hier lopen vnl. in de avond de fouten op met als resultaat een haperende tv. Op internet vaak een ladend filmpje...Think
Heb ondertussen de 7581 er maar weer tussen geknutseld en tot nu toe geen problemen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.... We gaan het belevenStress.


Gebruik je wel het nieuwe aansluit materiaal? dat bij élke Fritzbox is bijgeleverd.
 
Gieter
De grootste veroorzaker van storingen waren hier de CCA kabels.
Ik dacht dat ik koper gekocht had, maar het bleek CCA.
Ze kunnen niet tegen beweging.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie