obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
fmrama
Ik heb de y kabel van de fritz maar weer aangesloten en verlengt met de utp kabel. Deze lagen er nog door het aanvoergat in de muur. Op de 7581 had ik een zelfgemaakte y kabel. En dat ging zonder problemen. Nu maar eens kijken of dmv de orginele kabel de storingen minder worden.
 
sjoerd
Weet niet of dit de juiste plek is, maar vraag me af of iemand dit herkent:
  • ik heb een 7581 via glasvezel (met een 7530 via LAN en Repeater 3000 via WiFi in Mesh)
  • eergisteren update naar 7.12 firmware gedaan
  • sinds vandaag (denk ik) herstart het modem op willekeurig momenten (15-30 minuten interval). Da's best onhandig want iedere keer is de verbinding even weg


Ik heb geprobeerd:
  • logfiles; die zijn iedere keer leeg na de herstart, dus dat helpt niet
  • alle apparaten uit de Mesh uitgezet (geen effect)
  • gebeld met XS4ALL support, maar die konden niet helpen (anders dan de voor-de-hand liggende zaken)
  • deze instructies: https://en.avm.de/service/fritzbox/fr...EDs-flash/
  • modem teruggezet naar 7.1


Dat laatste lijkt te werken; ik heb weer een stabiele verbinding.

Ik ben benieuwd of iemand dit ook heeft meegemaakt.

Ik weet nu niet 100% zeker of het probleem is verholpen door de downgrade of door de reset van alle instellingen (die daarmee gepaard gaat). Ik zal binnenkort toch een keer weer upgraden naar 7.12, maar vandaag eerst even kijken of het stabiel blijft.
 
tubejack

fmrama schreef:

Ik heb de y kabel van de fritz maar weer aangesloten en verlengt met de utp kabel. Deze lagen er nog door het aanvoergat in de muur. Op de 7581 had ik een zelfgemaakte y kabel. En dat ging zonder problemen. Nu maar eens kijken of dmv de orginele kabel de storingen minder worden.


Verlengt met UTP kabel? Think
Heb jij dan geen KPN aansluitdoos en je modem dicht bij dat ISRA punt?
De meeste problemen komen door extra interne bekabeling binnenshuis. Het ene modem is hier meer gevoelig voor dan het andere.

Ook als je naar een andere techniek gaat b.v. van profiel 8B, 17A naar b.v. 35B dan gaat het DSL spectrum veel verder van 8Mhz, 17... naar 35Mhz dat is veel gevoeliger voor storingen van buitenaf.
 
fmrama
Het isra punt zit in de kelder. Die grenst aan de woonkamer. Door de muur een gaatje naar de kelder. De fritz staat in de woonkamer op de kast. (En alle overige kabels zo uit het zicht) De bijgeleverde y kabel is net een metertje te kort.
Dan de rj 11 plug van de y kabel in een rj 45 verlengstekkertje. En vandaar de bijgeleverde ethernet kabel naar de fritz.
Als dit het aantal storingen vermindert , laat ik het zo. Anders even aan de eerdere 7581 kabel het stekkertje vernieuwen.

Overigens is de lijn die de storingen geeft al wat “brak” ergens onderweg naar de centrale. Kpn heeft dit een keer vastgesteld. Er zit ook duidelijk verschil in mbits. Ca. 34 om 22.
 
tubejack

fmrama schreef:

Het isra punt zit in de kelder. Die grenst de rj 11 plug van de y kabel in een rj 45 verlengstekkertje. En vandaar de bijgeleverde ethernet kabel naar de fritz.


Helder. Wat betreft die 2e lijn. Daar zou ik zelf KPN eens na laten kijken. Ze zijn hier ook een paar keer geweest voordat het goed was.
 
fmrama
Kpn wilde verder niet graven. Ze zijn een keer of 4 al hier geweest. Omdat ik qwa snelheid met bonding ruim de maximale snelheid van 50 mbits haal. Het zou hooguit rond de 65 uitkomen. Tja dan doen ze verder niks. Ik wacht nog steeds dat xs4all op het glas van caiway mag. Die aansluiting ligt nl al in de meterkast.
 
Jan Doedel

tubejack schreef:

Jan Doedel post=9862

Hier lopen vnl. in de avond de fouten op met als resultaat een haperende tv. Op internet vaak een ladend filmpje...Think
Heb ondertussen de 7581 er maar weer tussen geknutseld en tot nu toe geen problemen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.... We gaan het belevenStress.


Gebruik je wel het nieuwe aansluit materiaal? dat bij élke Fritzbox is bijgeleverd.


Alles aangesloten met de nieuwe bijgeleverde kabel.... Op dit moment is de 7581 17 uur aangesloten en nog steeds zonder foutenZip It.
 
Roger

sjoerd schreef:

  • eergisteren update naar 7.12 firmware gedaan
  • sinds vandaag (denk ik) herstart het modem op willekeurig momenten (15-30 minuten interval). Da's best onhandig want iedere keer is de verbinding even weg

Klinkt als een déjà vu... De oorzaak is (buiten defecte hardware) uiteraard een programmeerfout van AVM. Vraag is wat de trigger is.

Quote

  • logfiles; die zijn iedere keer leeg na de herstart, dus dat helpt niet

Ik neem aan dat je hier de secties CRASHLOG en PANICLOG in de support data bedoelt. Als je die data nog hebt, wat staat dan als reden van de reboot genoemd in de regel met 'Reboot Status is:' in de sectie 'debug Kernel output' ?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

sjoerd schreef:

update naar 7.12 firmware gedaan

Hier draait 7.12. 3 dagen met nul errors. DSLAM Broadcom 177.161
 
Jan Doedel
Hier draait de 7581 met firmware versie 7.12 nu al 2 dagen zonder fouten. Een groot verschil met de 7583....voorlopig laat ik deze nog maar even in de doosWhistl.
Gewijzigd door Jan Doedel op 25 augustus 2019, 22:12
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie