obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
t541hoo
versie 7.12 schijnt alleen nog via internet te benaderen te zijn met een Fritz account incl een Fritz URL. Ik wil helemaal geen Fritz account en Fritz URL

Wanneer ik mij vervolgens met het Fritz URL bij mijn modem aanmeldt krijg ik slechts een blanco pagina. Maar als ik mij met mijn Xs4all IP of XS4all URL aanmeldt met de door Fritz bepaalde poort geeft wel een goed resultaat

Zie ik iets over het hoofd?
Gewijzigd door t541hoo op 25 augustus 2019, 22:32
 
loekf

Jan Doedel schreef:

Hier draait de 7581 met firmware versie 7.12 nu al 2 dagen zonder fouten. Een groot verschil met de 7583....voorlopig laat ik deze nog maar even in de doosWhistl.


Ik heb maar mijn "voorraad" 7581 (had er twee) teruggestuurd naar XS4ALL en de nieuwe 7590 uitgepakt en geinstallleerd.

Ik zie dat ie 0.1 Mbps minder intraint dan de 7581 (221.9 ipv 222). Up is hetzelfde (33 Mbps).

Verder valt op dat UI veel sneller is dan de 7581. Tot mijn verrassing hoefde ik niet eens de drie 1750 repeaters weer opnieuw te configureren, wat ik gewend ben bij een nieuw modem. Redelijk plug & play allemaal, enige wat je moest doen de mesh opnieuw instellen (paar keer op de WPS knop rammen).

Last wel ergens dat Intel/Lantiq chipsets voor vectoring (35b) pas sinds kort (eind Q1 ?) gesupport worden. Wijkcentrales moeten daarvoor een firmware update krijgen. Blijkbaar kan XS4ALL er nu van uitgaan dat dit in heel NL gebeurd is.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack

t541hoo schreef:

versie 7.12
Zie ik iets over het hoofd?


https://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-.../fritz.os/
 
loekf

tubejack schreef:

t541hoo post=9887

versie 7.12
Zie ik iets over het hoofd?


https://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-.../fritz.os/


Vaag hoor, op het hoofscherm (in goed Nederland) zie je de huidige firmware en de melding "up to date". Als je er op klikt moet ie checken of er nieuwere is .. en vinden.

7581 is blijkbaar niet in staat om af en toe te checken of er nieuwere FW is.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Roger

tubejack schreef:

t541hoo post=9887

versie 7.12
Zie ik iets over het hoofd?

https://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-.../fritz.os/

Wat t541hoo probeerde te zeggen is dat hij niet meer vanaf het internet op zijn 7581 kan komen op de manier zoals hij gewend was. Past wel bij AVM: ze maken iets nieuws en ze maken iets stuk.

loekf schreef:

Vaag hoor, op het hoofscherm (in goed Nederland) zie je de huidige firmware en de melding "up to date". Als je er op klikt moet ie checken of er nieuwere is .. en vinden.

Voor zover ik weet, moet je in het scherm waar je dan komt nog even op de zoekknop klikken. En dan vindt 7.01 gewoon 7.12.

Quote

7581 is blijkbaar niet in staat om af en toe te checken of er nieuwere FW is.

Mijn 7581 heeft 7.12 gewoon uit eigener beweging gevonden. In het hoofdscherm staat bij mij dan ook Update available. En ik heb ook al 2x een push mail gehad (1x is wel genoeg, AVM). Maar ik stel de update nog even uit omdat ik met de bèta's problemen had (spontane VDSL resyncs) waarover ik nog met AVM in discussie ben.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
loekf

Roger schreef:

tubejack post=9889


Wat t541hoo probeerde te zeggen is dat hij niet meer vanaf het internet op zijn 7581 kan komen op de manier zoals hij gewend was. Past wel bij AVM: ze maken iets nieuws en ze maken iets stuk.

loekf schreef:

Vaag hoor, op het hoofscherm (in goed Nederland) zie je de huidige firmware en de melding "up to date". Als je er op klikt moet ie checken of er nieuwere is .. en vinden.

Voor zover ik weet, moet je in het scherm waar je dan komt nog even op de zoekknop klikken. En dan vindt 7.01 gewoon 7.12.

Quote

7581 is blijkbaar niet in staat om af en toe te checken of er nieuwere FW is.

Mijn 7581 heeft 7.12 gewoon uit eigener beweging gevonden. In het hoofdscherm staat bij mij dan ook Update available. En ik heb ook al 2x een push mail gehad (1x is wel genoeg, AVM). Maar ik stel de update nog even uit omdat ik met de bèta's problemen had (spontane VDSL resyncs) waarover ik nog met AVM in discussie ben.


Ik heb nu bij twee 7581s gezien dat ie niet zelf op zoek ging naar nieuwere FW.

Als ik klachten over de 7590 (of beter 7.12 in het algemeen ??) mag hebben is het updaten van FW voor de 1750E van uit de Fritzbox. Je ziet update available, maar je ziet niet of er ook iets gebeurd. Bij mij bleef de progress indicator hangen. Ander vaag iets is dat een WeMo bridge (naar Homekit) als een mesh apparaat opduikt incl. Fritzbox icoontje. Denk omdat ie hem als extender/accesspoint ziet.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Roger

loekf schreef:

Ik heb nu bij twee 7581s gezien dat ie niet zelf op zoek ging naar nieuwere FW.

Ik neem aan dat bij jou wel het vinkje FRITZ!Box searches for updates periodically aan staat onder Internet -> Account Information -> AVM Services ?

Automatisch zoeken gebeurt voor zover ik weet met onregelmatige intervallen. Mijn 7581 krijgt daar meestal niet eens de kans voor omdat ik updates normaliter heel snel installeer.

Quote

Als ik klachten over de 7590 (of beter 7.12 in het algemeen ??) mag hebben is het updaten van FW voor de 1750E van uit de Fritzbox. Je ziet update available, maar je ziet niet of er ook iets gebeurd. Bij mij bleef de progress indicator hangen. Ander vaag iets is dat een WeMo bridge (naar Homekit) als een mesh apparaat opduikt incl. Fritzbox icoontje. Denk omdat ie hem als extender/accesspoint ziet.

Dat mag zeker. Updates installeren is bij AVM een teer punt. Ik zie op andere fora ook regelmatig problemen op dit punt voorbij komen. Idem t.a.v. het ten onrechte plaatsen van het Mesh symbool. AVM is weliswaar top qua functionaliteit, maar op het punt softwarekwaliteit moeten ze toch nog een paar tandjes bij zetten.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
sjoerd

Roger schreef:


Klinkt als een déjà vu... De oorzaak is (buiten defecte hardware) uiteraard een programmeerfout van AVM. Vraag is wat de trigger is.

Quote

  • logfiles; die zijn iedere keer leeg na de herstart, dus dat helpt niet

Ik neem aan dat je hier de secties CRASHLOG en PANICLOG in de support data bedoelt. Als je die data nog hebt, wat staat dan als reden van de reboot genoemd in de regel met 'Reboot Status is:' in de sectie 'debug Kernel output' ?


Hi Roger, dank voor je reply. Ik wist niet dat ik CRASHLOGS kon uitlezen. Die vraag had ik ook gesteld aan Support, maar die gaven aan dat dat niet zou kunnen. Heb even gegoogeld n.a.v. jouw bericht; het gaat dan om deze link, klopt dat? http://fritz.box/support.lua
Ga het vanavond even proberen, maar vrees dat die inmiddels ook leeg zijn na de downgrade. Wel goed om te weten!

Denk overigens niet dat het defecte hardware is, want op 7.1 draait'ie al weer 2 dagen zonder enige problemen...
 
Gieter

loekf schreef:


7581 is blijkbaar niet in staat om af en toe te checken of er nieuwere FW is.


De 7581 is best in staat om dat te doen.
Controle op nieuwe firmware doet hij om de 2 dagen.
Daardoor is niet iedereen tegelijk aan het downloaden.

Als er veel klachten zijn over een update, gaat die uit de distributie.
Komt er zeer binnenkort een nieuwe is de oude ook weg.
Gewijzigd door Gieter op 26 augustus 2019, 11:46
 
t541hoo

Roger schreef:

Wat t541hoo probeerde te zeggen is dat hij niet meer vanaf het internet op zijn 7581 kan komen op de manier zoals hij gewend was. Past wel bij AVM: ze maken iets nieuws en ze maken iets stuk.

Roger heeft het goed gezien (als enige). Iemand met dezelfde ervaring. Ik wil mijn 7581 7.12 via internet kunnen bereiken zonder mij bij AVM te registreren en een Fritz account aan te maken.

Wie heeft de oplossing?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie