obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Heel trage WiFi verbinding
A1998
Hallo allemaal,

Ik heb een 50 mb abonnement lopen bij XS4ALL, maar ik heb eigenlijk al sinds het begin dat onze WiFi heel erg traag is: vooral in mijn kamer valt die soms gewoon helemaal weg! Ik heb voor mijn gevoel alles geprobeerd om dit op te lossen: van WiFi kanalen geswitcht, modem verplaatst, een repeater gekocht (vervolgens geretourneert omdat het niets deed). Ik heb meerdere malen contact gehad met XS4ALL zelf, maar helaas zonder resultaat. Ik ben dus een beetje hopeloos op dit forum terecht gekomen, en hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Misschien belangrijk om te vermelden: op de computer (kabelverbinding) heb ik heel goed internet. Ping van gemiddeld 6, dus nergens last van. Het gaat echt puur om de WiFi.
Geen idee of dit relevant is om te delen maar ik woon in een flat; op de tiende etage. Heeft dat invloed op mijn WiFi snelheid?

Mocht ik wat belangrijks vergeten te melden, laat maar weten! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
richard01
Download onder Windows10 eens een gratis WiFi Analyzer bijv. van Matt Hafner, koppel deze met je Laptop en loop eens rond. Klinkt toch als storing van de buren wat in een flat zeker mogelijk is.
Je kan dan zien hoe je eigen kanaal wellicht ook door (meerdere) anderen wordt gebruikt en hoe sterk je eigen signaal is (ook tov de rest).

Onder Samsung zijn hier overigens ook meerdere tools voor, maar zelf heb ik Apple dus ...
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Heel trage WiFi verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mega trage Draytek Vigor 130 XS4ALL met eigen modem/router : 3 03 mei 2022
1750E verliest verbinding elke 12 uur WiFi : 11 15 dec 2021
Fritz!box 7590 en 7583 WIFI problemen WiFi : 10 05 jun 2021
extra super wifi punten Installatie problemen : 7 17 mrt 2021
plex.server. geeft alleen maar indirecte verbinding bij vrijgeven poort 32400 op modem? Nieuws Server : 2 27 dec 2020
Advertentie