obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Storing Frizbox 7490 - ALWEER!
hmroep
Alweer is, nadat het na de laatste Firmware update opgelost leek te zijn, er geluidsstoring. Gek wordt je ervan. Is dat nou die geweldige XS4All? Na keer op keer klagen en dreigen weg te gaan, kan opeens wel iemand bellen en de verouderde firmware updaten. Dat werkt een paar maanden, maar nu is het weer raak. Alsof microfoons die men op TV gebruikt soms steken laten vallen. Vreselijk irritant. Wanneer los je dit soort problemen nou eens op XS4ALL? Ik heb nog niet gebeld, want ik heb geen zin in weer dat hele traject van stekker er in en er uit, apparaten resetten, enz. Daar ligt het namelijk niet aan! Dat is wel gebleken toen de boel goed werkte na de Firmware update. Zoveel klachten ook in dit forum, wanneer worden ze nou eens wakker bij XS4ALL? Moeten ze eerst een koude douche krijgen? Klachten op intrnet zetten? We naar Radar en Kassa stappen? Als het nog niet duidelijk was, ik baal hier ontzettend van!Shock
 
lefthans
Als een zeer tevreden gebruiker van XS4ALL wil ik graag reageren op dit bericht.

Eerst wat ter zake doende informatie:

Hier draait een Fritzbox 7490, geflasht naar jongste firmware.
het inkomend signaal betreft glasvezel.

Ik gebruik op de Fritzbox 2 switches om meerdere LAN verbindingen tot stand te verkrijgen,
1 ervan betreft poort 4, de beide TV signalen met ontvangers.

Een Gigaset DX800 All in one VoIP centrale met drie geregistreerde VoIP accounts.

Een Gigaset elements base met daaraan middels Ule DECT geregistreerd 21 plugs en sensoren, base verbonden middels LAN.

Twee Gigaset Elements Camera's WLAN. Streaming vrijwel nooit uitval!

een Macbook op WLAN.

Een iPhone op WLAN.

2 smartphones op WLAN.

Een windows laptop op WLAN.

Harmon-Kardon systeem WLAN.

Ik vraag ik mij vaak af waarom dit soort conflicten bij gebruikers plaatsvinden,
en waarom dit soort omschrijvingen worden toegepast.
Het profileert een enorme negatieve energie en lost het conflict niet op.

Vraag,
U plaats een bericht omtrent Fritzbox 7490, echter ik lees in uw status dat het een 7390 betreft.

Dan De enorme hoeveelheid ruis in dit bericht:
1. Dreigen weg te gaan.
2. Gek wordt je ervan.
3. Is dat nou die geweldige XS4ALL
4. Zoveel klachten op dit forum.
5. Moeten ze eerst een koude douche krijgen
6. Klachten op internet zetten.
7. We naar Radar en Kassa stappen.
8. Als het nog niet duidelijk was.
9. Ik baal hier ontzettend van.
10. Alweer raak.

Ik vermoed veel eerder een intern conflict doordat er van alles aan wordt gehangen en vervolgens de kennis ontbreekt dit in goede "Interne" banen te leiden. De frustratie ervan wordt hier geprofileerd zonder "Helder" te omschrijven hoe de configuratie in elkaar steekt bij u. Mijn advies derhalve zou dan zijn,
Zet op papier hoe het plan in elkaar steekt en verwoord vooral duidelijk van hoed en rand. Vermeld alle hardware als DECT repeaters, switches, een 2e router, powerline adapters, enz. die aan een router "Hangt", ook indien dit illegaal zou zijn.
Pas dan kan een technische helpdesk u van goed advies bedienen en een conflict oplossen.
Nu profileert u enkel heel erg boos te zijn.

Daar koopt echt helemaal niemand iets voor en, wellicht onterecht, krijgt hierdoor XS4ALL de naam die het niet wenst.
In dit forum bevinden zich, naar ik vermoed, kenners. Die lezen graag en willen oplossen, dat gaat niet lukken met al die ruis in dit soort berichten. Wat dan blijft is het ping-pong spelletje onderling met als bal "XS4ALL". Mijn advies derhalve zou zijn om XS4ALL te bellen en van papier af op te sommen wat uw conflict is met benoeming van alle randapparatuur.....
Ik weet steeds minder doordat ik steeds meer weet.
 
hmroep
Beste 'Zeer tevreden' lefthans,

Blij te horen dat er ook tevreden klanten zijn..
Als je de status toch kan lezen, dan moet je hem wel goed uitlezen.
Ik ga niet al te veel in detail in op je bericht, maar ik ben een 70+ Computeraar vanaf het eerste uur, was één van de eersten in Nederland met internet. Ik ben technisch redelijk goed onderlegd, en voel me dan ook een lulletje rozenwater als ik, ondanks de geschiedenis/status, weer een technicus aan de lijn heb die eerst wil dat ik mijn bedrading controleer.
Inderdaad, er hangt een TV, 2de TV, een NAS en een Denon CEOL Piccolo Internetradio aan. Dat is toch niet zoveel? De SWITCH werd door de monteur van Gideon (XS4ALL) mee geleverd. En ja, in eerste instantie werden storingen daaraan geweten. Inmiddels had XS4ALL besloten geen SWITSCHES meer te leveren/vervangen, dat moest ik zelf doen. Toen de klachten aanhielden zonder SWITCH, heb ik er maar weer één tussen geplaatst. Ik neem aan dat het geen TV afneemt? Of misschien nooit gebruik maakt van de opname functie, want tot voor kort was het onmogelijk bekeken programma's te verwijderen zonder de TV box te resetten. Er staat hier dus een ware FrizBox 7490! Staat op het etiket aan de achterkant! en in het menu van de FritzBox. In het laatste menu staat overigens dat ik nu op FRITZ!OS:06.52 draai en dat er weer een update beschikbaar is. Die zal ik van de week samen met een techneut van XS4ALL installeren. Lastig overigens dat dat niet automatisch gebeurt. Daar komt dan bij dat na de laatste keer dat men de Firmware update de boel enkele weken wel goed werkte! Je vindt het zeker ook normaal dat het signaal van de Denon Ceol regelmatig even wegvalt en dat ie dan op een andere zender staat. Ook de Denon is al eens terug geweest naar de fabrikant. omdat we uiteraard eerst wilde weten of het daar niet aan lag. Ook onze peperdure Sony Bravia TV heeft al klaar gestaan om weggegooid te worden omdat het scherm steeds donker werd. Goddank kwamen we er op tijd achter dat het niet aan de TV lag. De nieuwe TV, die we gelukkig nog terug konden brengen, vertoonde hetzelfde probleem! Begin je de frustratie te begrijpen? En waarom in niet zo tevreden ben?

Overigens staat kastje van de Glasvezel in de meterkast en ligt er IN DE MUUR EEN LEIDING waarin een netwerkkabel loopt. Van begin naar einde is deze kabel doorgemeten. 100%! De modem staat in de woonkamer op 1 meter van die aansluiting, echter de TV.

En weet je, hiervoor hebben wij zonder enig probleem hetzelfde pakket van UPC/ZIGGO gehad. Heette dan wel geen GLASVEZELAANSLUITING, maar werkte wel probleemloos.

Hopelijk niet te veel ruis dit keer....
Prettige dag verder.
 
Marcel
Hier een AVM kenner en het probleem is niet ontbreken van kennis want de kwaliteit van de producten zouden juist geen problemen moeten laten ontstaan. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat Xs4all gekozen heeft voor AVM als huisleverancier.

AVM is vaak erg conservatief en houden ontwikkelingen af om het product stabiel te houden.

De 7581 is gewoonweg een rampding wat door Xs4all nu als enig modem wordt aangeboden en er is andere keuze mogelijk of je moet zelf een box kopen waarnaast je maandelijks huur betaalt aan Xs4all voor een goed functionerende fritz box.

Zelf overgestapt naar een andere leverancier en de 7390 mag nu alleen nog Dect en WiFi verzorgen hier.

Gelukkig heb ik zelf geen 7581 maar helaas wel de mensen die ik heb geadviseerd om klant te worden bij Xs4all. Als straf staat erg nu een tweede fritz box va mij naast de 7581 om die te ondersteunen waar dit topproduct van AVM/Xs4all het laat liggen.
 
Gondelier
@lefthans
CC @Marcel @hmroep

Beste tevreden gebruiker.
Ruil morgen je Fritz!Box 7490 om voor een Fritz!Box 7581 dan blijf je technisch bij de tijd.
Ik adviseer je dan ook meteen je oude Fritz!Box 7490 terug te sturen !!

We zullen je daarna elke dag tegenkomen op dit forum bij de "7581 problemen etc.)

Succes.
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing Frizbox 7490 - ALWEER!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing en 2.4Mhz en 5Mhz Algemeen : 9 14 dec 2020
Fritz!Box 7490 Fritzbox : 2 17 aug 2019
Omruilen 7340 voor 7490 Fritzbox : 7 05 aug 2019
FB 7490 vs FB 7590 Fritzbox : 5 12 jul 2019
7360 naar 7490 Instelling problemen : 2 24 mei 2019
Advertentie