obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
7490 6.83 Lukt niet UDP 500/4500 poort mapping te maken voor VPN
dannybloe
Howdee,

Ik probeer al uren een poortmapping te maken om VPN naar m'n Synology NAS te laten werken en moet UDP-poort 500 en 4500 doorlussen. Maar elke keer als ik dat doe dan maakt Fritz er een andere publieke poort van. Dus de requested mapping is van 500 > 500 maar na Apply maakt Fritz er iets anders van. Meestal wordt de externe poort dan iets van 61xxx. Iedere keer als ik het probeer weer een ander nummer. Andere poorten werken wel.

Wat is hier aan de hand? Het lukte me sinds een paar dagen niet meer een L2TP VPN te maken naar m'n NAS. Dat heeft altijd gewerkt.

Gekke is ook dat m'n NAS regelmatig de uPNP niet kan vinden van de Fritz en als hij hem dan gevonden heeft lukt het m'n NAS ook niet om deze beruchte poorten via UPNP in te stellen.
 
dannybloe
Het lijkt erop dat de Fritzbox deze poorten zelf in gebruik heeft. Het gekke is dat dat altijd heeft gewerkt. Ik kon zowel een VPN connectie maken met de fritzbox als met m'n NAS.
 
roylubbers
heb precies hetzelfde probleem. Maandenlang ging het prima en opeens vorige week zijn de poorten (blijkbaar) ineens bezet. Al een oplossing gevonden?
 
roylubbers
Heb probleem op kunnen lossen. Blijkbaar is nu niet alleen voldoende om in de VPN tab de gebruikers te disablen. Ook moet in de user lijst voor iedere user VPN nog apart uitgezet worden (gebeurt dus niet automatisch). Om te zien of het gelukt is, kun je onder security kijken naar de openstaande poorten.
 
dannybloe
Ik heb idd VPN uitgezet op de Fritz. Het gekke is dat dat altijd aan heeft gestaan in combi met de port forwardings naar m'n NAS waar ook een VPN server draait.
Opeens werkte dat niet meer. Van de ene op de andere dag.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7490 6.83 Lukt niet UDP 500/4500 poort mapping te maken voor VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Advertentie