obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
isra punt verbinden met modem pair bonding
wil
Ik heb maar een nieuw topic gemaakt omdat het anders zo off topic gaat bij de Fritzbox 7581 problemen

Ik wil graag advies hoe het makkelijkst het isra punt die bij mij naast de voordeur zit in een kast naar het modem wat in een kast hang in de woonkamer. Daar komen ook de netwerkkabels uit van de bovenverdieoping waar de computer staat.
Wat is het verschil tussen cat5 kabel en de ronde telefoonkabel die ik nu gebruik. Cat5 heeft 8 aders waar je er maar 4 van gaat gebruiken en de ronde telefoonkabel heeft ook 4 aders. De afstand tussen isra en modem is ongeveer 5 meter. Is het mogelijk de nu niet gebruikte aders van de telefoonkabel aan te sluiten op punt 2A en 2B? Ik neem aan dat die gebruikt gaan worden voor de pair bonding.
Maar hoe ga ik dat doen bij het modem. Nu komt de telefoonkabel uit in een kastje met 1 RJ11 aansluiting. Kastje met 2 RJ11 aansluitingen heb ik nog niet kunnen vinden. Ik heb wel nog een kastje met 1 RJ11 aansluiting over om te gebruiken. Maar hoe krijg je mooi 1 kabel aangeloten op 2 kastjes. Graag jullie advies. Ik wil dit voorbereiden voordat de mionteur van Gidion komt.
wil voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
wil
Ik denk dat ik er wel uit kom. opbouwdoos met 2 RJ11 aansluitingen inmiddels gevonden en besteld. Met 2 RJ45 waren ze makkelijker verkrijgbaar en las later dat je RJ11 stekker ook in een RJ45 aansluiting kan steken. Maar toen had ik al besteld. 2 ongebruikte aders in de 2A en 2B aansluiting van isra punt aansluiten en ik ben klaar. Dan heeft volgens mij de gideon monter eigenlijk niets meer te doen. Alleen in de wijkcentrale of wijkkast die 58 meter van mijn huis is nog de verbinding maken en het zou moeten werken.
 
fmrama
Het isra punt wordt er een met 2 rj11 aansluitingen. Als je zelf een verlengkabel maakt splits je deze aan de isra kant. Je maakt twee stekkertje waarin je beide de ader 3 en 4 zet . Aan de modem kant zorg je dat een 3-4 op de 3 en 4 komt. En de tweede 3-4 resp op de 2 en 5. 1 en 6 zijn loos. Uitgaande dat je een fritz 7581 hebt. Het kan ook heel goed met de ronde telefoonkabel. Voor de afstand, er zal weinig verlies zijn.
 
wil
Wordt dat isra punt altijd vernieuwd naar type met 2 RJ11 aansluitingen? Kun je ook aangeven dat je dat niet wilt?

Anders maak ik bij het israpunt ook een aansluitdoos voor de telefoonkabel met 2 RS11 aansluitingen. Ziet het er toch wat netter uit dat 2 stekkers aan een kabel te zetten.
 
fmrama
Bij mij is wel het isra vernieuwd. Ik had dan ook een lasdop. Of het bij jouw aangepast wordt kan ik niet zeggen.
 
wil
Als er op fourstack staat dat actuele beschikbaarheid Bonded koper /dsl 222 mbit/s is op mijn adres, betekent dat de pair bonding al aangesloten is in de wijkkast. Of moet de KPN toch nog de tweede lijn actief maken na aanvragen pair bonding? Ik heb de oranje en witte draad nu aangesloten en er komt op dit moment nog alleen op de blauwe en rode draad signaal.
Als ik kijk naar de dsl informatie in de fritzbox zie ik heel even de 2 lijnen actief worden maar meteen wordt lijn 2 weer geel. Maar dat was misschien altijd wel zo.
 
fmrama
KPN moet in de centrale het een en ander doen. In de brief van xs4all staat de oplever datum. Vanaf die dag het moeten werken.
 
wil
Heb ik voicemail bericht van KPN voor aansluiten tweede lijn. Ik heb helaas geen oproep gehoord. Je kan ook niet terugbellen, je moet wachten tot KPN weer belt. Lastig, het is toch handiger dat je kan terug bellen om een afspraak te maken. In huis ben ik al helemaal klaar. In de ISRA de oranje en witte draad aangelsloten. Vandaar naar bergkast in de woonkamer op doos met 2 RJ11 aansluitingen en met de Y-kabel naar de Fritzbox 7581.
 
fmrama
In de fritz zie je nog niks?
Kabeltjes juist aangesloten?
 
wil
Ik zie nog maar 1 werkendse lijn. Fout aansluiten is haast onmogelijk met maar 4 draden. Rood en blauw naar de ene RJ11 en de oranje en wit naar de andere RJ1I. Op de middelste 2 pinnen aangesloten. Ik heb nog internet dus de rode en blauwe draad werken nog.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'isra punt verbinden met modem pair bonding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal Fritzbox : 7 26 sep 2021
Draytek Vigor 167 DSL Modem - info and cautions XS4ALL met eigen modem/router : 1 13 jun 2021
Fritz!Box to act as DSL Modem Only? Fritzbox : 8 17 apr 2021
Modem ineens offline, Fritz werkt wel XS4ALL met eigen modem/router : 5 20 jan 2021
plex.server. geeft alleen maar indirecte verbinding bij vrijgeven poort 32400 op modem? Nieuws Server : 2 27 dec 2020
Advertentie