obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
port forwarding fritz 7581 werkt na een maand niet meer
tubejack
Mijn website draait ook onder Wordpress. Zonder problemen op een Synology NAS. Wat ik zelf zou doen is het verkeer monitoren op het LAN zodra een webserver aangaat. Dat kan makkelijk met tcpdump.
 
PeterBremer

Quote

tubejack schreef:

Quote

PeterBremer schreef:
Het werkt bij mij al jaren goed op de 7360. De 7581 trekts zich niets aan van die vaste IP instellingen.
Na een paar uur werkt het gewoon niet meer. IP adressen zijn gewijzigd, opnieuw toekennen van port forwarding doet niets meer. Een echte zooi waarbij bij de 7360 geen enkel probleem heb met exact dezlfde instellingen.


Zelfs 2 dezelfde Fritzboxen hoeven nog niet hetzelfde te zijn Think Ik had hiervoor een 7369 ook zonder problemen met port forwarding.

Heb je per ongeluk niet iets veranderd in de DHCP van de Fritzbox ? M.a.w. dat hij spontaan vanaf 192.168.178.1 ip-adressen uitdeelt i.p.v. vanaf 192.168.178.20.?

Verder kan het ook nog een netwerkkaart probleem zijn. Ik heb als netwerkbeheerder jarenlang dit soort problemen moeten oplossen. Vaak lag het dan aan de PC van de klant. Zelfs dezelfde PC kan heel raar doen op een andere switch of box. Ik neem aan dat je e.e.a. direct aan de Fritzbox hebt aangesloten en dat de poort op 1GB staat en verder alles op automatisch.

Ook dingen als Chromecast zijn berucht.


Alles goed en wel, maar op de 7360 werkt het prima, de 7581 maakt van alle port forwardings een zooitje (3 verschllend comutersystemen).En ik ben zo te zien niet de enige met dat probleem Bovendien werkt DECT voor geen meter.
Ik ben helemaal klaar met die 7581. Ik heb xs4all gevraagd of de 7369 een betere oplossing is.
En anders maar geen pair bonding, helaas.
 
tubejack
Als je niet wil dat de groep je probeert te helpen. Moet je hier ook niet gaan klagen
 
bwelmers
Hier dezelfde problemen met de fritzbox 7490. Het was altijd al gedoe, want de firewall/portforwarding configuratie was altijd al buggy. Handmatig IP adressen opgeven was de oplossing, want bij een host uit de lijst selecteren verdween die na verloop van tijd en daarmee ook de portforwarding. Helaas werkt handmatig instellen ook niet meer sinds FritzOS 6.83, die bij mij onlangs is geinstalleerd.

Lijkt er dus op dat een firmware update de boel heeft verslechterd ws voor alle modellen...
 
PeterBremer

Quote

tubejack schreef:

Als je niet wil dat de groep je probeert te helpen. Moet je hier ook niet gaan klagen


Het is duidelijk dat het niet aan mijn overige apparatuur en instellingen ligt. Zoals aangegeven werkt het met de 7360 probleemloos, al jaren, met exact dezelfde instelling (via screenshots gechecked) op de 7581 niet.
Dan heb ik dus niets aan suggesties die naar mijn appartuur wijzen. Ook al omdat het om meer dan één computersysteem gaat.
De verandering is 7360 -> 7581 en dan werkt het niet meer, dsu ligt het aan de 7581, heel simpel.

En of ik hier klaag bepaal ik zelf wel, het is niet aan jou om te bepalen of ik dat wel of niet mag doen.

Als er iemand een suggestie heeft die echt met de 7581 te maken heeft, een of andere speciale setting, een bericht van AVM of xs4all mbt de 7581 om te delen, speciale firmware voor de 7581 o.i.d. dan houd ik me aanbevolen.
 
PeterBremer

Quote

bwelmers schreef:

Hier dezelfde problemen met de fritzbox 7490. Het was altijd al gedoe, want de firewall/portforwarding configuratie was altijd al buggy. Handmatig IP adressen opgeven was de oplossing, want bij een host uit de lijst selecteren verdween die na verloop van tijd en daarmee ook de portforwarding. Helaas werkt handmatig instellen ook niet meer sinds FritzOS 6.83, die bij mij onlangs is geinstalleerd.

Lijkt er dus op dat een firmware update de boel heeft verslechterd ws voor alle modellen...


Versie 6.83 op de 7360, mest recent en actief op mijn router sinds 11.04.2017 23:20 heeft dat probleem niet. Werkt uitstekend.
 
tubejack

Quote

PeterBremer schreef:
En of ik hier klaag bepaal ik zelf wel, het is niet aan jou om te bepalen of ik dat wel of niet mag doen.


Daar heb je natuurlijk gelijk in. Het vervelende is dat je 7360 op een kwade dag defect raakt of geen belangrijke software updates meer krijgt, dan zul je iets anders moeten. Ook de 7369 wordt niet meer gemaakt. Met meten in jou netwerk kan misschien achterhaald worden wat er nu mis gaat.

Misschien kan dat zelfs met de diagnose tools die standaard in élke Fritzbox zitten. AVM kan je daarmee helpen.
 
tubejack
Op news.xs4all.nl in de groep x.general staat het probleem en oorzaak beschreven.

Stukje hier uit

[....] Men heeft de laatste release
de idiote beslissing genomen dat je apparaten herkent op MAC adres en
dan de port forwards daar naar toe kunt doen, is handig dacht men want
IP adres kan varieren, maar men is helemaal vergeten dat een apparaat
ook meerdere IP adressen kan hebben. [....]

Bij forwardings die ik zelf maak gebruik ik altijd de device naam i.p.v. een ip-adres.
Daarmee is waarschijnlijk verklaard waarom het hier wel werkt.

Succes Thumbs Up
 
bwelmers
Ik heb ondertussen een andere router geregeld. Geluk met glasvezel is dat dat allemaal vrij makkelijk te doen is.
Ik begreep trouwens dat voor ADSL de 7581 ook weer een bridge achtige modus heeft waarmee dit mogelijk is.

Quote



Bij forwardings die ik zelf maak gebruik ik altijd de device naam i.p.v. een ip-adres.
Daarmee is waarschijnlijk verklaard waarom het hier wel werkt.

Succes Thumbs Up


Dat werkt dus ook niet goed. Dan krijg je het probleem dat het na een week ofzo weer verdwenen is, zoals topic starter. Bovendien staat het benodigde ipv6 adres wat ik ook open wil zetten, niet in die lijst.
 
tubejack
Het is hier DSL. Ik wou dat die 7581 een echte bridge mode had. Dan was het allemaal veel makkelijker.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forwarding fritz 7581 werkt na een maand niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie