obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox als modem + voip only, DHCP via airport.
SiR-ROUND
Omdat ik geen netwerk expert ben en ik eindelijk een stabiel werkend WIFI netwerk wil hebben thuis, ben ik overgestapt naar een Airport Extreme als acces point. Werkt super. En ook nog eens een stukje sneller dan de wifi van de Fritz. Nu heb ik echter nog steeds geen dekking door het hele huis. Eerder had ik daarvoor een Netgear Acces point als WIFI uitbreiding, maar deze wilde echter nooit fijn naadloos samen met de Fritz werken. Oftewel, het gewenste roaming netwerk lukte niet. Ook veel te veel instellingen die ik niet eens wilde weten.

Nu kan ik mijn netwerk super makkelijk beheren met de airport utility op de iphone. Ik wil het roaming netwerk compleet maken met een extra airport express.

Vanuit de Fritz(meterkast) heb ik op LAN 1 een lange kabel naar de kelder lopen en daar zit een switch die wat ethernet aansluitingen centraal verdeelt. 1 van de uitgangen ging naar de Netgear. Ik zou het graag qua bekabeling zo houden. Op LAN 2 zit nu de Extreme en die werkt zo heel goed. Wil ik echter de express toevoegen dan moet deze via lan aan de Extreme aangezloten zijn, wat ik heb begrepen. Daar heb ik nu geen aansluiting voor. Plan is om die lange ethernetkabel dan in de Extreme te pluggen en zo krijgt alles via de Extreme zijn aansluiting.

Als ik echter die kabel nu in de Extreme(deze staat op de meterkast) plug, dan flipt de Extreme(staat in bridge) en wifi klappert. Ergens een conflict/loop neem ik aan.

Ik gok dat als de airports alles regelen behalve de fysieke internet connectie, ik een super roaming netwerk moet hebben.

Ik heb gelezen dat je het modem kan bridgen, maar dat is geen oplossing omdat ik DECT gebruik. De DHCP kan je echter wel uitzetten en ik heb alleen maar LAN 1 nodig.

Ik kom er echter niet uit wat ik moet instellen zodat er "internet" uit LAN 1 komt en de Extreme DHCP gaat regelen.

Hopelijk begrijpt iemand mijn inmiddels complexe verhaal?
 
SiR-ROUND
Nevermind... Denk ik.

Apple airports zijn slimmer dan ik dacht(of ben😬Wink en het lijkt erop dat we een goed, soepel roaming netwerk hebben met de Express aangesloten via de switch in de kelder. Kennelijk praat hij gewoon soepel via die weg met de extreme. 👍🏼 Dus de fritz mag blijven dhcp-en.Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox als modem + voip only, DHCP via airport.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie