obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
FRITZBOX 5490 portforwarding werkt niet
michaelg
Ik heb op verschillende manieren geprobeerd om de portforwarding van de fritzbox 5490 te openen maar iets gaat er intern niet goed.

Settings die ik geprobeerd heb
- stealth mode uit (in filters tab)
- port exposed host (permit access tab)
- nieuwste firmware update
- modem reboot

Zijn er dingen die ik gemist heb?
Ik heb Xs4all gemaild maar helaas duurt dat 5 werkdagen voor een reactie. Telefonie nemen ze op dit moment ook niet op.
 
mausy5043
Inloggen op de Fritzbox.
Rechtsboven in het venster zie je drie stipjes onder elkaar.
Daarop klikken. In het popup venster "Advanced View" aanzetten.
In de rechter menubalk klikken op Internet > Permit Access
Tabje [Port Sharing] is wat je zoekt.
--[FB5490]--
 
michaelg
Ja dat heb ik geprobeerd port permit access werkt niet in mijn modem zelfs niet met een hard reset.
Ik heb het nu zo ingesteld dat de fritzbox alles door laat en mijn asus router de ports beheer.
 
mausy5043

Quote

Ik heb het nu zo ingesteld dat de fritzbox alles door laat en mijn asus router de ports beheer.


Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Als je alle poorten open kunt zetten (exposed host) kun je ook 1 poort forwarden.

In het tabje [Port Sharing] klik je op [Add Device for Sharing] knopje.
Dan kies je het apparaat uit het pull-down menu of je voert het IP-adres in of het MAC adres.

In plaats van het vinkje bij "Open this device completely for Internet sharing via IPv4 (exposed host)." aan te zetten (wat jij wss gedaan hebt) kun je ook naar beneden scrollen en op het knopje [New Sharing] klikken. In de pop-up die dan verschijnt krijg je de mogelijkheid om de gewenste poort in te geven.

Als het niet werkt, dan heb je een defect modem. Klagen bij XS4ALL en vervangend modem vragen.
--[FB5490]--
 
michaelg
Dat dacht ik dus ook. Maar blijkbaar zit er iets niet goed in de software en/of hardware van de modem.
Na 20 minuten wachten om iemand van xs4all aan de lijn te krijgen, verwezen ze mij naar avm of hun een oplossing hadden.

Ik heb op dit moment ook geen zin om weer achterna te bellen. Het werkt nu in ieder geval met de exposed host manier.
Ik wil je alvast bedanken voor je reacties
 
vethman
Sinds deze maand ook gelukkige eigenaar van glasvezel. Nu heb ik een nas die ik gebruik als media server met plex. Nu kan ik deze alleen niet meer bereiken van buitenaf. Ben ook aan de slag gegaan met port sharing, maar geen succes.

Hoe zit het eigenlijk met ipv4 en ipv6 forwarding?
 
Gondelier

Quote

michaelg schreef:

Ik heb op verschillende manieren geprobeerd om de portforwarding van de fritzbox 5490 te openen maar iets gaat er intern niet goed.

Settings die ik geprobeerd heb
- stealth mode uit (in filters tab)
- port exposed host (permit access tab)
- nieuwste firmware update
- modem reboot

Zijn er dingen die ik gemist heb?
Ik heb Xs4all gemaild maar helaas duurt dat 5 werkdagen voor een reactie. Telefonie nemen ze op dit moment ook niet op.


Ik heb te laat gezien dat dit een bericht uit 2017 was. Goedemorgen.
Gewijzigd door Gondelier op 24 juli 2018, 15:52
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZBOX 5490 portforwarding werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Advertentie