obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
nog DECT problemen na update?
helderzicht
Ben ik de enige die nog heel vaak onverstaanbaar is voor diegene die je belt ? De update 6.85 heeft het eeder erger gemaakt dan beter. Vóór de 7581 nooit een telefonieprobleem gehad.
Na restart en uitzetten HD in de Fritzbox lijkt het weer even(?) beter te gaan.
 
SecretGarden
Ook sinds vorige week firmware 6.85 erop gezet en een Fritz!fon M2 aangemeld en die lijkt tot op heden goed te werken, dwz verstaanbaar gesprekken kunnen voeren (idd. eindelijk...)
Moet de andere M2's (4 ex.) plus een DECT 100 repeater nog wel aanmelden. Eens kijken hoe dat gaat.

Heb je na de update naar versie 6.85 een volledige factory reset uitgevoerd.? Het is mijn ervaring om dat zeker te doen.
 
helderzicht
Dank voor je reactie. Ik heb 3x FritzFon MT/F en DECT 100 repeater zonder problemen aangemeld. De update is automatisch geïnstalleerd. Heeft factory reset dan nog zin? Nu alles goed lijkt te gaan wacht ik daar nog even mee.
 
SecretGarden
Zeker te adviseren om na een update een volledige reset uit te voeren, dan komt de FB 7581 er (eenvoudig gezegd) schoon aan te hangen. Advies geeft XS4all overigens zelf ook, zeker bij belproblemen. De 7581 is(was?) tot en met versie 6.83 een absoluut problem child, zeker met betrekking tot bellen met Fritz!Fon via DECT. (en ik heb alle versies vanaf 6.51 uitvoerig mogen testen....

Tot en met versie 6.83 bleek het bellen en m.n de verstaanbaarheid voor degene die je belt max. 1 week te duren, daarna idd. steeds mis. XS4all gaf ook aan dat in de versie 6.85 deze problemen opgelost zouden moeten zijn. Eerst zien, dan geloven, want die opmerkingen werd bij voorgaande versies ook steeds genoemd.

Daarom heb ik bewust 1 M2 aangemeld, deze draait nu (als het goed is ruim een week) en zal ik een deze dagen testen (beheer de aansluiting op locatie).

Dan zal ik ook de andere M2's en repeater aanmelden, zonder de 7581 te resetten. Vanaf volgende week moet er volop gebeld kunnen worden, dus dan weet ik direct of versie 6.65 de langverwachte oplossing is. Zo niet, dan gaat de 7360v2 terug, want daar werkt bellen probleemloos.
 
SecretGarden
Update: Vandaag de M2 getest die sinds 5 aug is aangemeld op de 7581. Gesprek gevoerd en verstaanbaarheid voor degene die ik belde hield niet over, in de zin van heel zacht (moeilijk)te verstaan. Dus na 5 dagen weliswaar geen gekraak, maar ik ben niet overtuigd. (maar de magische grens van 7 dagen is nog niet verstreken.)

Daarnaast een inkomend gesprek met als naam/number: Load3005InVADEDial. Gesprek was niet aan te nemen, maar staat ook met deze omschrijving in de call list van de 7581.

Iemand een idee?
 
SecretGarden
Oefening in geduld, daar bij AVM en XS4ALL.....

Hier draait de 7581 sinds 5 aug. met 1x M2 en afgelopen vrijdag de 4x M2 en DECT 100 aangemeld. Het aanmelden van deze M2's verliep alweer moeizaam (net zoals bij alle vorige FW-versies (3x failed, voordat het lukte....dat beloofd niet veel goeds.

Wat verder opviel: de naam van de handset lijkt willekeurig te wisselen tussen ''Mobile handset 2'' en 'Handset 3' etc.. en het wijzigen van de handset naam werd zeer traag doorgegeven itt de 7360V2.

Vanaf vrijdag gaat er volop gebeld worden op deze locatie, dan weet ik snel meer.

Wel is de verstaanbaarheid nu goed, sinds de wifi uitstaat, krijg het gevoel dat daar mogelijk een verstoring optreedt.

Het is dat de 7581 de VDSL-lijn stabiel houdt, want daar liet de 7360V2 ons te vaak in de steek, anders is toch de vraag waar je als gebruiker anders de meerwaarde van dit nieuwe product moet zien.

We gaan het zien ( of beter gezegd: horen)
 
helderzicht
Bij mij is de slechte uitgaande gesprekskwaliteit niet afhankelijk van de Wifi. Heb deze pas twee dagen geleden aangezet maar tob al weken daarvoor met perioden van gekraak en onverstaanbaarheid in uitgaande gesprekken.

Ook de geadviseerde terugzetten naar factoryinstellingen die ik enkele dagen geleden deed heeft toch niet echt geholpen, vandaag ineens weer onverstaanbaar. Was wel vergeten de HD na de reset uit te schakelen na de reset. dat opnieuw gedaan en afwachten maar weer.....
 
tubejack
Hier gaat het al ruim 16 dagen goed Fon' s C5. Smile
 
tubejack

Quote

tubejack schreef:

Hier gaat het al ruim 16 dagen goed Fon' s C5. Smile


Bijna 26 dagen nu, met 06.85 Thumbs Up Versie 06.86 en hoger die hebben een geavanceerde mesh technologie
https://nl.avm.de/cebit-2017/fritz-th...h-comfort/

Wat mij betreft: "Bring it on" Smile
 
helderzicht
Ik heb maar weer eens gereset omdat weer geklaagd werd over de onverstaanbaarheid van uitgaande spraak.
Ook bijna elke dag opnieuw spontaan intrainen van het modem.

Vroeger was alles beter......
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog DECT problemen na update?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Update playstote Fritzbox : 1 15 jan 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Advertentie