obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
nog DECT problemen na update?
Robdea
dank je , we gaan het beleven
 
tubejack

Quote

Robdea schreef:

dank je , we gaan het beleven


Ik zal hier ook even een basisstation aan FON1 aansluiten, dat is dan toestel nummer 6 Grin
 
Roger

Quote

Robdea schreef:
volgens xs4all moet je het dectbasisstation van siemens op de fonpoort aansluiten en dan gaat alles goed ??????
Met het gigaset basisstation aangesloten op FON1 of FON2 heb je in elk geval geen last van ruisuitbarstingen en/of afgebroken gesprekken. Hou er wel rekening mee dat aansluiting FON1 in de GUI FON2 heet en omgekeerd. Met de standaardinstellingen (binnenkomende oproepen gaan zowel naar FON1 als FON2) merk je daar in de praktijk niks van. Verder vinden oproepen op FON1/FON2 om onduidelijke redenen vertraagd plaats (bij mij ca. 10 seconden). Maar dat merk je pas als je ook toestellen hebt die de 7581 als DECT basisstation gebruiken.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Robdea
op dit moment begint de 7581 weer te haperen bij de ontvanger.Is dus denk ik niet afdoende .Ik krijg vandaag een nieuw modem model 7490 gekocht bij fritzshop.Hopen dat dat goed werkt
de 7581 gaat de kast in.
 
richard01
DECT basisstation op FON1 (userinterface FON2 vv) aangesloten. DECT van de FB staat uit. Werkt, met vertraging, prima.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
tubejack

Quote

Robdea schreef:

op dit moment begint de 7581 weer te haperen bij de ontvanger.Is dus denk ik niet afdoende .Ik krijg vandaag een nieuw modem model 7490 gekocht bij fritzshop.Hopen dat dat goed werkt
de 7581 gaat de kast in.


Het kostte even moeite om een oude Siemens uit de mottenballen te halen en helemaal te resetten naar fabrieksinstellingen. Ook via FON 1 (aansluiting FON 2) werkt het. Tussen de Fritz Fon's C5 en de Siemens die via DECT is aangemeld zit nagenoeg geen verschil die reageren razend snel. De Siemens die via FON 1 en eigen DECT station is aangemeld, reageert hier 5 tellen later en werkt ook.

Dat laatste, via FON 1 werkt m.i. dus altijd. Bye-happy
Gewijzigd door tubejack op 24 november 2017, 11:26
 
tubejack
Dat gekraak of onverstaanbaarheid kan bij VOIP kan vele oorzaken hebben een aantal zijn er in deze topics al min-of-meer uit gesloten. Blijft over, de gebruikte codec voor VOIP. Als je een toestel aansluit op FON 1 dan gebruikt die de codec van het bijbehorende basisstation. Dat is de reden waarom dat altijd goed gaat.

Ga nu bellen via DECT van de 7581 dan gebruik je de codec van de 7581. Ik heb geen meetapparatuur dus ik kan het alleen door logisch nadenken verklaren. De veel gebruikte codec G7.11 kent een aantal varianten met meer of minder bitjes data, of hoe je het ook wil noemen.

http://www.en.voipforo.com/codec/new-...-g7291.php Het varieert tussen de 64Kbits en 96Kbits/sec Hoe beter de geluidskwaliteit hoe meer bitjes er nodig zijn.

Stel er belt iemand met een iPhone. Die telefoons kunnen allang HD-telefonie dus die zal een zo goed mogelijke verbinding opzetten b.v. 96Kbits/sec. Wat er nu fout kan gaan in de 7581 dat die voor het antwoorden van de gesprekken (leg het maar zo ff uit) de verkeerde codec kiest b.v. een van 64Kbit/sec

Gevolg, ruis, gekraak, robotstemmen etc. Varianten hierop zijn ook nog mogelijk. Met andere woorden naast de laatste Beta software voor de 7581 zet je telefoon toestellen op HD disabled! En reboot hierna je 7581 zodat je zeker weet dat de instellingen meegenomen worden.

Als je dan gebeld wordt, wordt waarschijnlijk bij de onderhandeling tussen het 06-toestel en de 7581 een codec gekozen met een zo' n laag mogelijke bit-rate b.v. 64Kbit.

Ik kan niet 100% garanderen of het werkt. In ieder geval kun je, je toestellen aansluiten op de FON aansluitingen.

Succes. Bye-happy

P.s. Rob die 7490 zal het ongetwijfeld meteen goed doen, net als vele andere Fritz boxen anders dan de 7581.
Gewijzigd door tubejack op 24 november 2017, 11:28
 
Robdea
Ik denk dat ik heel blij wordt van mijn nieuwe Fritzbox.Ik stuur de rekening naar xs4all.Ik heb een medische praktijk en dit was de afgelopen tijd met de 7581 een ramp.
Als het goed gaat zal ik dat nog even laten horen
 
tubejack
Als je de spullen aansluit zoals in de handleidingen staat, werkt het. Ook met de 7581.
 
jansen
En welke hogere gave bezit jij om vast te kunnen stellen dat alle mensen hier het geheel (draadloos) onjuist hebben aangesloten?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog DECT problemen na update?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Update playstote Fritzbox : 1 15 jan 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Advertentie