obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
nog DECT problemen na update?
Gondelier

Quote

helderzicht schreef:

Quote

tubejack schreef:

Je kunt met DECT leuke dingen doen, zie onder het kopje: "Mesh reloaded: Mesh voor WiFi, telefonie en Smart Home" Wat je precies gaat sturen hangt van je eigen creativiteit af.... Maar als je het niet nodig hebt

https://nl.avm.de/producten/fritzos/f...fritzos-7/


Zou dit de fritz 100 dectrepeater overbodig maken. Kan het helaas niet testen omdat mijn 1750e niet in de mesh wil.


Ik heb dit al eens gevraagd aan AVM-Duitsland en ik heb het ook al eens langs zien komen in een Fritz!Talk van AVM dat het hele MESH gebeuren voor de Fritz!Box GEEN invloed heeft op de DECT100.
M.a.w. de Dect 100 moet nog gewoon gezien worden als verbetering van het Fritz!Fon verkeer. Ook de 1750E geeft geen verbetering voor het telefoonverkeer, niet met en niet zonder MESH.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Roger

Quote

cezi schreef:
toch maar weer overgestapt naar dect;
software updates uitgevoerd voor router en 1750 repeater;
alles lijkt te werken, ondanks wat tegenstribbelen van google die de router een onveilig apparaat vindt;
Interessant. En waarom vindt Google dat?

Quote

wat me opvalt: op de ipad en mobiel kan ik nu voor de internet verbinding niet meer kiezen voor de repeater, alleen voor de router, is dat normaal?
Als je de 7581 en de 1750E in een mesh hebt opgenomen en Adopt settings enabled is aangevinkt (default), dan zijn SSID en wachtwoord op de 7581 en de 1750E gelijk. De WiFi client kiest zelf het beste access point. Als je handmatig wilt kunnen kiezen, dan moet je op de 1750E Adopt settings enabled uit vinken en een ander SSID instellen.

Quote

dit terwijl de (1750) repeater in de mesh is opgenomen; is router en repeater dan toch 1 geheel versmolten?
Nee, maar je krijgt wel één logisch draadloos netwerk waarbij mesh het overschakelen tussen router en repeater faciliteert.

Quote

begrijp niet goed wat er allemaal in de mesh moet worden opgenomen, op dit moment dus alleen de repeater, maar andere apparaten hoeven niet??
Mesh is strikt een kwestie van beheer tussen AVM-apparaten. Op andere apparaten valt er qua mesh niets te configureren.

Quote

wat ook nog niet werkt: ingesproken boodschap op antwoordapparaat verschijnt wel als beschikbaar, af te luisteren bestand maar als ik daar op klik op de ipad, dan wordt de boodschap niet afgespeeld, het blijft doodstil...
Wellicht heeft de iPad niet de juiste codec aan boord. Ik had hetzelfde probleem met de Wikipedia app. De oplossing was de de app Wikipanion installeren. Misschien lost die app ook jouw probleem op.

Quote

edit: toch niet zo blij met al die wijzigingen, een van de ipads heeft geen goede verbinding meer met internet, blijft maar vragen welk netwerk ik wil kiezen, lijkt dan die keuze te maken maar browserpagina’s worden niet geladen; kan ik nog terug naar oude software? :-(
Recover image gebruiken, als je dat nog ergens kunt vinden (AVM heeft de hinderlijke gewoonte om oude software meteen offline te halen).

Quote

edit2: na aantal male herstarten iPad en router lijkt de iPad weer toegang te hebben tot internet (daarvoor alleen als gast)
Op een Duits forum heb ik gelezen dat IPv6 in het gastnetwerk bij een 1750E repeater problemen oplevert. Een oplossing was er dacht ik niet. Het was mij ook niet duidelijk wat nou precies het probleem was.

Quote

uit fritzbox pagina's is me duidelijk geworden dat alleen mijn 1750 repeater gemesht hoeft te worden en dat het inderdaad zo is dat er nog maar 1 internet adres is waarmee je inlogt, dus geen aparte meer voor de repeater, alles is 'in elkaar' geschoven
In een mesh heeft een 1750E nog steeds een eigen IP-adres voor beheer, al valt er weinig meer te beheren als Adopt settings enabled aan is gevinkt.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Roger

Quote

Gondelier schreef:

Quote

helderzicht schreef:

Quote

tubejack schreef:
Je kunt met DECT leuke dingen doen, zie onder het kopje: "Mesh reloaded: Mesh voor WiFi, telefonie en Smart Home" Wat je precies gaat sturen hangt van je eigen creativiteit af.... Maar als je het niet nodig hebt

https://nl.avm.de/producten/fritzos/f...fritzos-7/
Zou dit de fritz 100 dectrepeater overbodig maken. Kan het helaas niet testen omdat mijn 1750e niet in de mesh wil.
Ik heb dit al eens gevraagd aan AVM-Duitsland en ik heb het ook al eens langs zien komen in een Fritz!Talk van AVM dat het hele MESH gebeuren voor de Fritz!Box GEEN invloed heeft op de DECT100.
M.a.w. de Dect 100 moet nog gewoon gezien worden als verbetering van het Fritz!Fon verkeer. Ook de 1750E geeft geen verbetering voor het telefoonverkeer, niet met en niet zonder MESH.
Thumbs Up
WiFi en DECT zijn twee compleet verschillende werelden. Dat de meeste Fritz!Boxen beide aan boord hebben, doet daar niets aan af. De 1750E is een WiFi repeater zonder DECT hardware, de DECT100 is een DECT repeater zonder WiFi hardware. Als je het bereik van WiFi en DECT moet vergroten, heb je beide producten nodig. De 1750E heeft ook verder geen telefoniefuncties.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
cezi
roger,
dank voor je uitvoerige antwoorden; wat het google probleem betreft, dit wordt onderkend op de site van avm en heeft te maken met feit dat google apps ziet als niet veilig genoeg waarbij gebruik google account wordt geblokkeerd; dit kan je omzeilen door in je google instellingen expliciet aan te geven dat minder veilige apps toch geaccepteerd moeten worden; had ik geen moeite mee, uiteindelijk is google zelf alles behalve veilig Grin
 
helderzicht
Ik zit nog met de volgende vraag:
De handleiding van de Fritz 1750e zegt over het gebruik van de WPS knop:
1 seconde: Wifi aan-of uitzetten
6 seconden: WPS functie aanzetten

Op de AVM website wordt gezegd dat je eerst de WPS knop op de F 1550e 1 seconde moet indrukken (= m.i.Wifi uit, dat zal toch niet de bedoeling zijn) en daarna WPS knop op de Fbox 7581 ook 1 seconde.

Volgende probleem: de volgorde. Op dit forum wordt ook gemeld: eerst Fbox, daarna Repeater.

Ik heb van alles geprobeerd maar de Repeater nog niet in de Mesh gekregen ( ook fabrieksinstellingen teruggezet etc.)

Hoe kregen jullie het wél voor elkaar?
 
cezi
heb je wel een software update gedaan voor de 1750?
 
richard01
WPS 6 seconden indrukken op de 1750E en daarna binnen 2 minuten de WPS knop op de FB7581 indrukken. Draadloos MESH (dus geen LAN-bridge) lees ik nog wel een bug (zie post van Tubejack) dus je kan ook even wachten op een oplossing daarvoor.
Op de AVM website staat het inderdaad als volgt genoemd:
https://nl.avm.de/faqs/fritzwlan-repe...ntegreren/
met de 1 seconde op de 1750E. Ik denk dat dat een typo is.


Quote

helderzicht schreef:

Ik zit nog met de volgende vraag:
De handleiding van de Fritz 1750e zegt over het gebruik van de WPS knop:
1 seconde: Wifi aan-of uitzetten
6 seconden: WPS functie aanzetten

Op de AVM website wordt gezegd dat je eerst de WPS knop op de F 1550e 1 seconde moet indrukken (= m.i.Wifi uit, dat zal toch niet de bedoeling zijn) en daarna WPS knop op de Fbox 7581 ook 1 seconde.

Volgende probleem: de volgorde. Op dit forum wordt ook gemeld: eerst Fbox, daarna Repeater.

Ik heb van alles geprobeerd maar de Repeater nog niet in de Mesh gekregen ( ook fabrieksinstellingen teruggezet etc.)

Hoe kregen jullie het wél voor elkaar?

Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
tubejack

Quote

Roger schreef:
WiFi en DECT zijn twee compleet verschillende werelden. Dat de meeste Fritz!Boxen beide aan boord hebben, doet daar niets aan af. De 1750E is een WiFi repeater zonder DECT hardware, de DECT100 is een DECT repeater zonder WiFi hardware. Als je het bereik van WiFi en DECT moet vergroten, heb je beide producten nodig. De 1750E heeft ook verder geen telefoniefuncties.


DECT en WiFi zijn inderdaad 2 verschillende technieken. Toch schrijft AVM

[...] Mesh reloaded: Mesh voor WiFi, telefonie en Smart Home

Met FRITZ!OS 7 kunnen meerdere FRITZ!Boxen als Mesh-repeater worden gebruikt[ met slechts een druk op de knop. Het bijzondere: via de andere FRITZ!Box-producten worden voor het eerst telefonie en Smart Home van FRITZ! compatibel met Mesh. Het voordeel hiervan is dat bijvoorbeeld instellingen met betrekking tot telefonie op meerdere FRITZ!Boxen kunnen worden gebruikt, met welke FRITZ!Box de telefoon op dat moment ook verbonden is.[...]

Bron: https://nl.avm.de/producten/fritzos/f...fritzos-7/
 
cezi
begrijp niet zo goed het grote voordeel van het gebruik van meerdere routers; verreweg de meeste klanten hebben toch gewoon 1 fritzbox! hangen? waarom zou ik met meerdere boxen in de weer zijn?
 
tubejack

Quote

cezi schreef:

begrijp niet zo goed het grote voordeel van het gebruik van meerdere routers; verreweg de meeste klanten hebben toch gewoon 1 fritzbox! hangen? waarom zou ik met meerdere boxen in de weer zijn?


Ik heb een 2e Fritz 6820 LTE als 4G backup voor als de vaste verbinding uitvalt. Dat moet ik nog verder automatiseren. Ik wacht op Fritz OS 7 voor deze box.
Verder ben ik aan het experimenteren met een 2e router achter de 7851 voor een extra veilig netwerk.

Het is hier vooral leuk speelgoed. Je steekt er ook nog wat op ook. Maar dat jij of iemand anders dat ook zou moeten doen? Laat iedereen dat lekker zelf weten.
Maar weet dat het kan. Bye-happy

tubejackmesh
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog DECT problemen na update?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Update playstote Fritzbox : 1 15 jan 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Advertentie