obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Er zijn verschillende Mobiel Internet abonnementen: Go, Start, Lite en Basic. Ieder met hun eigen upload, download snelheid en datalimiet. Als u de datalimiet overschrijdt, kan de snelheid worden teruggebracht tot 128\64 kbit\sec, of de verbinding worden beƫindigd.
 Onderwerp afdrukken
Huawei E5372 MIFI met KPN SIM in Frankrijk
joppieboy
Met een KPN data SIM met internationaal abonnement krijg ik het WAN (internet) niet werkend op mijn Huawei E5372 van XS4all
APN: portalmmm.kpn
Username: (leeggelaten)
Password: (leeggelaten)

2 maanden geleden heb ik er nog een Orange prepaid sim in gehad en die deed het prima (natuurlijk op het netwerk van Orange).
Inmiddels ook al diverse operators geprobeerd zonder resultaat.
Ook al een volledige herstart van de instellingen gedaan, resultaat idem.
Datalimiet is niet overschreden(heb hem nml. nog niet kunnen gebruiken)

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen.
 
csmale
Eerste stap: Is de SIM wel aangemeld op het netwerk? Lukt het om een SMS te ontvangen?

Verder vermoed ik dat de APN portalmmm.nl moet zijn, en niet portalmmm.kpn .
 
joppieboy
Jazeker, de sim is aangemeld en ik kan SMS'n.
In mijn uitleg staat foutief portelmmm.kpn (typefoutje) ik heb weldegelijk portelmmm.nl ingesteld staan in de Huawei
Dank je voor je scherpte, zou je nog verder kunnen helpen?
 
joppieboy
O ja en nog een toevoeging
Deze Sim in deze Huawei Mifi doet het in NL prima.

Nogmaals bedankt voor je eerste reactie.
 
csmale
In welk land ben je dan? En daar lukt het ook om een SMS te ontvangen? Op welk netwerk ben je aangemeld?

Je noemt het een "KPN data SIM met internationaal abonnement"... Heb je dan een 079-nummer op de SIM, of een 06-nummer?

Welke netwerken zijn zichtbaar op een mobiele telefoon onder "handmatig netwerk kiezen"?

Ik neem aan dat je de KPN klantendienst gebeld hebt?
 
joppieboy
Nogmaals dank voor het meedenken.

Het is een 06 nummer maar een waarmee je niet kunt bellen. Sms'n en data(mobiel internet) is normaal wel mogelijk (in NL)

Zoals de titel al vermeld ben ik in Frankrijk. Ik heb zoals in het eerste bericht alle netwerken al geprobeerd ( Orange, SFR en nog een paar anderen. Aanmelden lukt, mobiel internet echter niet.

En inderdaad als ik niets afwijkends heb gedaan wordt het tijd voor de KPN helpdesk.

Maar eerst wilde ik zeker weten dat ik alle instellingen goed heb staan. Vandaar deze hulpvraag.

Als jij of iemand anders nog een tip heeft hoor ik het graag.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei E5372 MIFI met KPN SIM in Frankrijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
HuaWei E1780 mobiel partner XS4ALL Mobiel Internet Go, Start, Lite en Basic : 1 09 aug 2017
Advertentie