obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
traag laden van content
Freek
Al ik met mijn tablet of mijn mobiel op internet wil via een app of google dan duurt het vaak 20 tot 30 sec voor de content geladen is na invoeren van de url. Als ik met WIFI op een andere router ben aangesloten heb ik hier geen last van. Ook bij 4G gebeurt dit niet.
Ook mijn laptop heeft soms dit probleem...

Ik heb een Fritzbox 7581 op glasvezel die op de nieuwste firmware draait. Het bereik is goed, ik heb meerdere keren in 2,4 Ghz van channel veranderd maar ook dat gaf geen resultaat, ook op 5Ghz band zelfde probleem.

Waar moet ik het probleem zoeken??
 
Access
Is er in de betreffende router soms QOS ingesteld? Zet die dan eens uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Freek
Ik heb geen idee wat Qos is en of waar ik die in de router kan vinden... Op internet gezocht en dan zou het onder filters/priorization moeten zitten, maar alle drie de mogelijkheden hieronder zijn niet ingevuld.
 
richard01
Klinkt alsof er druk internet verkeer van de buren is en je allemaal op hetzelfde kanaal zit. Ga eens op je laptop (hoop ik, want dan kan je er ook mee rondlopen) naar de Windows Store en installeer de WIFI Analyzer App. En kijk dan eens ...
Oh ja, de hierboven genoemde QoS kan je hier vinden:
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7581/knowledge-base/publication/show/228_Prioritaire-internettoegang-voor-belangrijke-netwerkapplicaties-en-apparaten/
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
Freek
Ik dacht ook dat er veel internet verkeer zou zijn van andere, maar met wifi analyzer zag ik dat ik de enige was op dat kanaal.

Ik heb de link die je doorgaf gelezen en nog eens bij filters/optimalization gekeken en een regel ingesteld. Toen zag ik dat er toch een regel voor zat nl internet telefonie, die heb ik er uit gehaald. Ik ga het nu even aanzien, kijken of het verbeterd... Dank vast voor je hulp
 
Freek
Het probleem is opgelost, dank voor je reacties !!
 
Access
Wat was de oplossing?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Freek
Inderdaad Qos probleem. Bij een van de drie optimalization items stond "internet telefoon " die heb ik weggehaald en nu is het goed .... top...!! Hartelijk dank, het traag laden was een bron van ergernis...
 
Daan
Maar die “internet telefoon” prioritisation staat standaard ingesteld in de fb7581.
Misschien dat je nu problemen gaat krijgen met telefoneren?
In ieder geval wel goed om even in de gaten houden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'traag laden van content', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Traag updaten F-Secure SAFE beveiligingssoftware : 1 26 dec 2020
Laptop maakt internet traag Snelheid : 4 17 mei 2020
Wifi traag wanneer TV ontvanger aan staat XS4ALL met eigen modem/router : 4 14 feb 2019
7581 modem wifi reageert traag Fritzbox : 7 27 okt 2017
Tonen Fritzb Mediaserver content op TV Algemeen : 1 22 apr 2017
Advertentie