obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
7581 modem wifi reageert traag
Freek
Onlangs een nieuwe 7581 router gekregen vanwege problemen met het traag reageren na intikken van adres in de browser. Het duurde soms wel 30-45 seconden voor de website geopend werd. Daarna ging het weer zoals het hoort en even later is er zomaar weer onderbreking van 30 seconden in de wifi verbinding. Alle mogelijke verstoringen waren door de helpdesk geƫlimineerd en ik kreeg een nieuwe 7581 opgestuurd. Echter het probleem blijft, blijkt nu, bestaan. Ook een andere plek in de meterkast werkt niet, probleem blijft hetzelfde. We zitten op glasvezel.
Voor deze 7581 router had ik een 7390 en heb nooit deze problemen gehad. Ook het bereik in huis is beroerd, ik moet op iedere verdieping een repeater hebben en totaal heb ik nu twee repeaters 1750e nodig om overal wifi te hebben.
Ik denk er nu over om 7581 als een modem te gaan gebruiken en een Engenius router als router te laten functioneren. De vraag is echter of het probleem daarmee over zal zijn, want ik weet waar het probleem in de Fritzbox zit.

Weet iemand of ik deze Fritzbox als alleen modem kan instellen en dat ik er dan een andere router achter zet???
 
SecretGarden
Zeer herkenbaar..(helaas) Ook hier was en is de Wifi om te huilen. Alleen gebeurde dat ook al bij FB 7360, 7390 en 7490. Uitvoerig en langdurig in contact geweest met AVM en nooit opgelost. Nu zijn wij hier niet direct ontmoedigd en hebben wij zelf uitvoerig getest in een volledig concurrentievrije SSID-omgeving op 2.4 GHZ en alle wisselende combnaties van genoemde FB en een hele trits van de 1750E (als AP-bridge). Conclusie: AVM is mbt Wifi net zo eigenzinnig als op DECT-gebied en dit veroorzaakt klachten.

De 7581 presteert van alle combi's overigens veruit het slechts.

Oplossing: de 7581 als modem en router laten fungeren en de rest allemaal uitzetten. Wij hebben er nu 2 TP-link EAP-245 hangen, op 2.4GHz en alle problemen opgelost, Top verbinding, roaming zonder problemen en snelheden top. Van een instabiele (hoge ping) en instabiele 12 Mbps (van de 100) haalt de 'lastigste'' client met RTL8188EE netwerkadapter) op de 'lastigste'' locatie binnen ons pand 70 Mbps.

Doe jezelf een plezier en investeer 80 euro in een EAP-245, waarschijnlijk is in jouw situatie 1 al voldoende.
 
Freek
Uit je reactie maak ik op dat je de 7581 nog gewoon in bedrijf hebt, alleen een acces point erachter en de problemen zijn opgelost. Geen instellingen gewijzigd in de 7581... klopt dat?
 
SecretGarden
Had de 7571 tot begin oktober (Firmware 6.85 PLUS beta) en de combinatie zoals beschreven functioneerde dus uitstekend mbt wifi, maar nog steeds niet mbt DECT (zie dit forum over dit aspect). Nu de 7360 icm met de EAC-245 en qua wifi identiek resultaat: top! Met als belangrijk verschil wel een probleemloos werkend DECT icm met de Fritz!fon's.

De 7360 traint mbt download iets lager in (109 vs. 111) maar dat is ook het enige. Is overigens 'gewoon' VDSL, geen pairbonding.

3x 7581 en 6x 1750 in een hele grote doos retour, wij waren er klaar mee.
De 7390 en 7490 staan hier als spare (in case of). Gekregen van collega IT-ers vanwege....oeverloze Wifi-problemen met deze devices, wat ons leerde dat wij toch niet de enige waren.
 
SecretGarden
Sorry: oze instellingen:

7360: modem en router + DECT, wifi+nas+mediaplayer uit.
1e EAP 245: vast IP: 192.168.178.3 gegeven
2e EAP 245 : vast IP: 192.168.178.3 gegeven

Op beide Wifi ingesteld op 2,4GHz, 20 mhz only en sterkte 100%. Maar ik denk dat we met 50% zendvermogen ook uitkomen, zonder in prestatie of betrouwbaarheid terug te vallen. (loopt nu succesvol: geen klachten)
 
Freek
Dank je voor de info.
Ga het proberen door eerst een oude router in te stellen als acces point en zien of het soelaas biedt. Top !
 
SecretGarden
Graag gedaan en goed plan, succes!

Advies: zou de 7581 eerst volledig resetten en dan pas andere router als AP configureren. 7581 reageert anders nogal grillig op wijzigingen en dan schiet je mogelijk niets op. (Spreek uit ervaring..)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7581 modem wifi reageert traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal Fritzbox : 7 26 sep 2021
Draytek Vigor 167 DSL Modem - info and cautions XS4ALL met eigen modem/router : 1 13 jun 2021
Fritz!box 7590 en 7583 WIFI problemen WiFi : 10 05 jun 2021
Advertentie