obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van XS4ALL, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc. Glas Basis 50Mb of Glas Extra 100Mb met Bellen en of Televisie.
 Onderwerp afdrukken
Gebruik 1 kabel en switch voor zowel internet en tv
hhenk
Voor de zolder wil ik het liefst vanwege geen loze leidingen over maar 1 utp kabel aanleggen vanaf de Fritzbox 5490 in de meterkast. Kan ik dat signaal middels een switch splitsen zowel voor gebruik bij tv als internet, printer ed? Moet die switch nog aan bepaalde eisen voldoen? Is voor smart abonnement een fast ethernet 10/100mbs voldoende?

Groet hhenk
 
Marcel
Een switch is geen splitter maar verdeelt intelligent de verschillende verkeersstromen naar de juiste poort of poorten.

Ja wat jij wil is een uplink naar een switch. Vanuit de 5490 komt al het benodigde verkeer en het best kun een 1000mbs switch kopen en je hebt al een goed vanaf 30 euro.
 
guido66
Al heb ik geen XS4ALL tv, ik ben wel een tijdje bezig geweest om te onderzoeken of het iets voor me is. Daarbij kwam ik tegen dat het belangrijk schijnt te zijn dat je een switch met IGMP snooping kiest:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv...ing-308301
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gebruik 1 kabel en switch voor zowel internet en tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Advertentie