obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
/29 subnet
tubejack
Is er al iemand die een extra /29 netwerk heeft?
Ik heb al gezocht op het www en al contact gehad met de helpdesk.

Heb het volgende netwerk gekregen xx.xx.xx.209/29
M.i. is het 1e netwerkadres gereserveerd voor het subnet zelf dus 208
De default gateway wordt dan automatisch 209?
Vanaf 210 t/m 214 kan ik gebruiken voor b.v. een router
215 is dan het broadcast adres.

In de fritzbox heb ik onder Public IPv4 Subnet opgegeven.
Prefix xx xx xx 208
Network mask 255.255.255.248

Op 210 heb ik een webservertje aangesloten en die heeft als gateway de 209 en natuurlijk netmask 255.255.255.248

Vanuit een ander netwerk dan XS4ALL, kan ik niet bij deze server op xx.xx.x.210 komen.

Staat er nog iets van een firewall aan of zo? In mijn xs4all heb ik de poort beveiliging op niveau 3 ook 2, 1 en 0 geprobeerd.

Als ik een traceroute naar 209 of 210 doe vanaf een ander netwerk kom ik er niet.....

Wat doe ik verkeerd? Of moet er nog extra ingesteld worden? Lijk me leuk als het werkt want daar kan ik daar
een Ubiquiti Edgerouter Lite 3 daarop aansluiten.
 
tubejack
Ik heb hier al wat gevonden Thumbs Up https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_3940

Helaas onthoud de 7581 hardnekkig een oud lokaal ip-adres i.v.p. het nieuwe xxx.xx.xx. 210
 
tubejack
Ik heb de oude web server eerst via DHCP een ander IP-adres gegeven zodat het oude die zeer hardnekkig in de tabellen van de 7581 zat veranderde. Ook IPV6 verwijderd. Daarna server uit.
Wachten en ipadres verwijder uit de Idle connections.
Daarna server een nieuw vast ip-adres gegeven uit het nieuwe IPV4 netwerk.
In de 7581 dat adres als exposted host opgegeven en..... pfffffffff

Doet het Cheer
Een heel oude website van mij https://jacksshack.nl

Morgen verder stoeien Bye-happy
 
tubejack
De EdgeRouter Lite werkt nu ook in het /29 subnet. Met de XS4ALL Speedtest op deze pagina merk ik geen snelheid verlies t.o.v. met het normale netwerk via de Fritz. Leuk speelgoed Smile Mijn oude beroep herleeft.
Ik weet nog niet wat ik precies ga doen.

Het mooiste lijkt me de 7581 in bridge mode en een PPPoe naar de Edgerouter met de verschillende VLAN's voor TV, internet en telefoon. Dat is nog wel FF in "dingetje". Eerst maar wat simpeler configuraties proberen.

Met dank aan Rene van de XS4ALL helpdesk, voor het vlot leveren van een 7581 Thumbs Up
 
tubejack
Wist je, dat je op de 7581 ook meerdere Exposed Hosts kunt opgeven Thumbs Up
Ik heb alles werkend, ook het extra /29 subnet. Ik kan er via een trucje bij, vanaf mijn XS4ALL adres.Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '/29 subnet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
subnet Instelling problemen : 3 09 mrt 2020
Publiek IPv4-subnet in de FRITZ!Box configureren Algemeen : 4 17 jan 2019
/29 subnet stress met OpenBSD Instelling problemen : 1 31 jan 2018
FB7581 en IP4-subnet (/29) Fritzbox : 1 20 apr 2017
Advertentie