obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Avontuur Overstap naar VDSL Pair-Bonding
g_v_rijn
Gebruik de 7581 nu 1 jaar - deze week overgegaan op pair-bonding vdsl.
Dit ging echter niet gemakkelijk. KPN monteur is nogmaals langs gekomen - daar de 7581 niet binnen de gestelde tijd met beide lijnen tot overeenstemming kwam - dan wordt de 2e lijn automatisch gesloten.

Na het doormeten van mijn 2 telefoon/internet lijnen - bleek dat er een tè groot verschil in zgn lijnsterkte tussen de 2 lijnen te zijn. Dit zou max 3% moeten zijn en was bij mij 30 %
Een reden hiervoor kon de KPN man niet geven. (ook niet nadat de pair-bonding alsnog werkende opleverde)

In jip en janneke taal:
Het modem babbelt bij het allereerste contact (dit is vast voorgeprogrammeerd) maximaal 2 minuten met beide lijnen èn de wijkcentrale - in die 2 minuten moet het modem en de wijkcentrale vaststellen hoe en met welke snelheid de communicatie over de 2 lijnen moet gaan lopen. (dit moet synchroon / gelijke snelheid zijn)
Als dit om welke reden niet lukt binnen die 2 minuten - wordt 1 lijn automatisch uitgezet..... Hierdoor behield ik wel mijn oude internetverbinding over 1 lijn.

Uiteindelijk heeft de monteur een KPN modem er tijdelijk tussen gezet. Dit KPN modem kan met grotere foutmarges overweg dan de 3%. En inderdaad allebei de lijnen werden door dit KPN modem aangemeld. Yes, alles werkt nu super snel.
Op het moment dat de aanmelding lukte op het KPN modem - zichtbaar op de led lampjes - klikte hij de kabels over op mijn XS4ALL (internet provider) 7581 modem - welke problemen had met interpreteren van de (te) grote lijnsterkte verschillen. Hierna hoeft de 7581 nog enkel de accountgegevens voor internet access te veriferen - en hup ik had direct u95;120 Mbit/s en 5 minuten later u95; 162,5 Mbit/su93; 43,6 Mbit/s Smile

Er is dus nog werk aan de winkel voor AVM 7581 firmware.
 
tubejack

Quote

GroteGeer schreef:
Er is dus nog werk aan de winkel voor AVM 7581 firmware.


De firmware van AVM is zeker niet perfect. Maar wat VDSL betreft m.i. vrij goed. Zo te lezen heeft KPN ook nog wat te doen. 30% verschil tussen beide lijnen en niet weten hoe dat komt, lijkt met ook niet best. Met dat KPN modem (waarschijnlijk een Experia box 10) Zijn dan zo te lezen beide lijnen "gereset" Maar hoe moet het dan, als de stroom uitvalt en de Fritz 7581 weer moet synchroniseren met de DSLAM's? Komt er dan weer een monteur van KPN als dat niet lukt?

Bij ons, is het verschil tussen beide lijnen nog maar 0,01% Het kan best.Smile
Attainable throughput kbit/s 27316 27289
 
g_v_rijn
Volgens XS4ALL zou de te ruime lijnsterkte verschil aankomende periode door de centrale - automatisch worden aangepast.
Dus een evt tijdelijk spanningloos modem zou in de toekomst geen probleem mogen zijn voor mijn modem om de de pair-bonding lijnconfiguratie probleemloos tot stand te brengen.
Ik ga dit 'nu / op dit moment' zeker nog niet testen ......

Mijn huidige modem connection properties zien er als volgt uit:
g_v_rijn voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack
Ik zou er zelf ook mee wachten....Think

Zo ziet onze lijnen er uit, beide lopen m.i. perfect synchroon. Smile
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Avontuur Overstap naar VDSL Pair-Bonding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Van DSL naar Glasvezel XS4ALL Glasvezel diensten : 11 22 mei 2023
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Wanneer gaat FTTH naar 1 gigabit ipv 500 Snelheid : 11 16 jan 2022
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal Fritzbox : 7 26 sep 2021
Advertentie