obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
XS4ALL wil mijn FB7360 ruilen voor FB7581. Doen of niet doen?
robert2098
Ik kreeg een brief van XS4ALL waarin ze aanbieden om mijn FritzBox 7360 modem om te ruilen voor een ander. De brief en bijbehorende webpagina (www.xs4all.nl/nieuwmodem) geven niet aan om welk modem het gaat maar ik ga er van uit dat het de FritzBox 7581 moet zijn omdat die genoemd wordt op de XS4ALL contractverlengingspagina (https://www.xs4all.nl/service/diensten/internet/productinformatie/acties/modem-bij-contractverlenging.htm)

Nu heb ik "gegoogled" op het 7581 modem en ik zie een hoop negatieve ervaringen met dit modem met oude firmware (voor augustus 2017). Mijn vraag is of er met de laatste firmware FRITZ!OS 06.85 van augustus 2017 de problemen verholpen zijn? Dus kan ik gerust mijn modem omruilen of kan ik beter de 7360 laten staan?

Ik gebruikt de VSDL/WiFi(2.4 &5GHz)/Ethernet/VPN mogelijkheden van het modem maar geen (DECT) telefonie.

Robert
Gewijzigd door robert2098 op 23 januari 2018, 09:18
 
Marcel
Xs4all noemt alleen WiFi en internet wat beter zou gaan. Telefonie zou hetzelfde moeten zijn ondanksl dat het niet genoemd wordt op de pagina.

DECT valt niet onder Xs4all maar die hebben er wel de uitval daarvan. Gelukkig gebruik je dat niet.

Je zult je 7390 terug moeten zenden als je de 7581 aanvraagt. Je kunt overigens ook naast de 7581 de 7390 houden maar dat kost je dan 99 euro "overnamekosten" voor de 7390.

Xs4all geeft aan dat zij die gaan reviseren en het wel jammer dat ondanks het reviseren er toch geen 7490 beschikbaar komen.
 
PeterBremer
Als je DECT (met FRITZ!FON volgens helpdesk nog steeds problematisch, FRITZ!DECT 200 werken helemaal niet) of portforwaring (instellingen doen het na een paar uur niet meer en is ook niet te herstellen) gebruikt:
NIET doen.
Is ook met FW 6.85 nog steeds een probleem!

Ik ben weer terug naar mijn vertrouwde 7360. Jammer dat ik dan geen pairbonding kan gebruiken (is wel 2.5 keer sneller), maar telefonie, DECT, fritz!DECT 200 en portforwarding wegen voor mij zwaarder.

Als ik echt een modem moet terugsturen en de 7581 niet kan houden tot er nieuwe firmware is, wordt dat de 7581 en zeker niet de 7360.
 
robert2098
Dank jullie wel voor de antwoorden.

Behalve de 5GHz WiFi bied de FB7581 mij niet zoveel nieuws. Ik heb het XS4ALL compact abonnement (40/4 Mbit/s) en dat is snel genoeg voor mij. De lijn is ingetraind op 101,60/31,53 Mbit/s en heb geen TV dus pair bonding is voor mij overbodig.

Dat "port forwarding" werkt is wel essentieel voor mij om mijn "home servertje" te benaderen. Dus ik denk dat ik de 7360 maar laat staan.

99 euro om de 7360 over te nemen terwijl dat ding allang afgeschreven is? Ik heb boven al een 5GHz accespoint en als ik beneden ook 5GHz wil kan ik voor dat geld denk beter zelf een simpel accespoint halen.

Groetjes,

Robert
 
Marcel

Quote

PeterBremer schreef:

Als je DECT (met FRITZ!FON volgens helpdesk nog steeds problematisch, FRITZ!DECT 200 werken helemaal niet)..


Het niet kunnen aanmelden van de DECT 200 is al opgelost omdat de oude versies nu ook een firmware kunnen ophalen.
 
PeterBremer

Quote

Marcel schreef:

Quote

PeterBremer schreef:

Als je DECT (met FRITZ!FON volgens helpdesk nog steeds problematisch, FRITZ!DECT 200 werken helemaal niet)..


Het niet kunnen aanmelden van de DECT 200 is al opgelost omdat de oude versies nu ook een firmware kunnen ophalen.


Sinds wanneer kan dat dan? Vorige week nog niet.
Althans ik heb firmware 6.85. Moet ik de 200's handmatig updaten? Hoe werkt dat dan?
Gewijzigd door PeterBremer op 23 januari 2018, 14:11
 
sliding
Ik kreeg de 7581 ca. 8 maand geleden als vervanger voor de 7369 i.v.m. verbindingsproblemen. Nu zit ik in het buitengebied, ca. 5km van de centrale op de oude telefoon-koperdraad met max. 3Mbit/s down- 400kbit/s up.
In het begin was de internetverbinding wat sneller, maar het bellen via voip een ramp. Overigens had de 7369 na de laatste firmware update ook al problemen met voip en de Fritz!Fon dect toestellen.
Bij lange gesprekken knalt steeds bij exact 15 minuten de verbinding eruit met een "normal call clearing". Dat heeft niets te maken met een storing op de lijn. Daarnaast is het niet mogelijk om een gesprek op te nemen als er een 2e lijn binnenkomt. Je hoort dan niets.

Het 7581 modem loste niets op. Dus kwam er een ( uiterst vriendelijke en behulpzame) monteur. In huis alles OK.
Hij adviseerde om het oude modem te gebruiken, vanwege de problemen met de Fritz dect. Heb de oude dan ook niet retour gestuurd en die is ook niet in rekening gebracht tot op heden.

Na de storm van 18 januari alle verbindingen plat bij een stroomuitval als gevolg van een 10.000V kabelbreuk in de buurt. Toen er weer stroom was kwam er geen verbinding meer tot stand. Na bellen van de helpdesk een dag later verbinding op 2/3 van voorheen maar zeer instabiel. Diverse keren uitval en kwam er na enkele uren een weer tragere verbinding tot stand tot 832kbit/s.
De 7581 geprobeerd, maar die bouwt helemaal geen verbinding meer op, geen idee waarom.
Ook niet na de stroom er een tijdje af en weer inschakelen

Dezelfde monteur gisteren op bezoek gehad. In huis alles OK, maar de ouwe koperdraad slechter dan voorheen.
Zou fijn zijn als XS4all nu ook de 4G optie ter beschikking stelt zoals het moederbedrijf KPN als de verbinding slecht is en AVM de dect problemen met hun eigen Fritz toestellen oplost.

Om in de trant van JaapG te spreken: Niet tevreden zolang je niet tevreden kunt zijn Frown
 
Tiidmasine
Ik kreeg zojuist een herinneringsbrief om mijn modem om te ruilen. Ik doe dit bewust niet. Mijn oude doet het naar wens (ook met de dect telefoons) En dan is er nog iets anders: Bij mijn weten is het zo dat je binnenkort niet (meer) "verplicht" het modem van de provider hoeft te gebruiken maar een eigen modem. Dat eigen modem ligt hier al een tijdje (Een FB 7440) alleen zat ik te wachten op een firmware update.
Mijn oude is een FB 7369. Afstand tot isra punt: 20 centimeter.
 
sliding

Quote

JaapG schreef:

Precies om die redenen heb ik mijn 7360 nog steeds niet teruggestuurd. Ondanks de weinige problemen tot nu toe, durf ik het niet aan die terug te sturen. Ik had dat modem al veel langer (4 of 5 jaar) dan de twee jaar die XS4ALL hanteert, dus als ze nu nog 99 euro gaan rekenen....

Maar goed, qua snelheden zit ik nu op gemiddeld 30 down en 6 up, en dat is gewoon laag. Volgens een monteur ligt het aan de afstand tot de centrale (die staat binnen een straal van 500 meter, maar ja, hoe lopen de kabels?) en het zou, volgens dezelfde monteur, toen ik een veel te lage snelheid mat van hooguit 20 down en 4 up, lag aan het ISRA punt liggen. Tja, dat is KPN toch? Daarna heeft hij in die wijkcentrale e.e.a. aangepast en prompt een wat hogere snelheid. Er was iets stuk.... Tja, lijkt mij een taak voor KPN / SX4ALL om dat te monitoren.

Een vraag hier: wat zijn de problemen met de FritzFon's, die ik dus niet blijk te ervaren, hoe lang ik ook een gesprek voer?


..als ze dat zouden rekenen, weiger ik dat te betalen. Maar aangezien ze weten dat het met de nieuwere niet helemaal OK is, berekenen ze dat ws. niet.

Tja die telefoonlijn is van KPN. Bij mij gaat ie voor de helft van de 5 km door het buitengebied, onder/tussen dikke boomwortels door en die was jaren geleden toen ik nog vaste telefonie van KPN had al eens in de berm langs de weg vlakbij door verzakkingen uitgevallen. Volgens de monteur wordt die draad er ook niet beter op.
Overigens denk ik niet dat KPN nog veel belang heeft om die oude lijnen nog "op te poetsen" Daarom heeft m'n zwager/schoonzus in het buitengebied een 4G modem gekregen aangezien ze beneden de snelheid zaten om ervoor in aanmerking te komen en er voorlopig geen glasvezel komt. Als xS4all dat nu ook eens deed.

Tja, waarom ik dat afbreken bij 15 minuten heb?? Geen idee, maar misschien ligt het aan het feit dat ik bij KPN ISDN had en toen ik naar internetbellen van XS4all overstapte ze dat er tot vandaag niet af hebben laten halen, hoewel ik iedere keer gevraagd heb om het van de lijn te halen. In 't begin was het "ISDN , geen probleem, is sneller" nu hoor ik zonder via annex A is de snelheid hoger. Ik ga de 7581 nog wel weer proberen nu dat van de lijn is.

Eergisteren kreeg ik van een buurman te horen dat zijn nieuwe buren die weer verder weg zitten en via de oude telefoon helemaal geen snelheid kregen, dat die via een antenne op de hotspot voor de binnenvaart bij de sluis hier vlakbij zitten. Onbeperkt 4G voor 10 euries/maand en vaak ver boven de 40 Mbit/s komen. Ze doen alleen niet aan voip-bellen
 
PeterBremer
De 7581 blijkt wel te werken (in combinatie met een 7360 voor DECT en schakelbare stopcontacten) ALS je een nieuwere/goede versie krijgt: https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=831&rowstart=20#post_6480
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'XS4ALL wil mijn FB7360 ruilen voor FB7581. Doen of niet doen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Advertentie