obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
Geen controle over volume TV
plierop
Hallo, ik heb een probleem en kom er maar niet uit, ik kan via de volumeknop van de afstandbediening het volume niet regelen van de mediabox.
Opstelling:
TV kastje -> ARRIS VIP2952v2
Versterker -> Denon AVR3806
TV -> Sony KDL-43W809C

Ontvanger via hdmi aangesloten op hdmi poort 2 van de TV.
TV via opt aangesloten op opt-1 van de versterker.

Ik heb geluid via de versterker maar moet het volume van het geluid dus via de versterker regelen. Bij mijn vorige provider zette ik het volume van de versterker op een bepaalde stand en kon dan met de afstandbediening van de mediabox het volume verder regelen. Nu zie ik het volume balkje van de mediabox wel op en aflopen maar geen invloed op het geluid.
De afstandbediening is gekoppeld met de mediabox en alles werkt verder ook.
Instellingen in menu audio van de mediabox allemaal nagelopen en zowel stereo als digitaal geen sturing van het geluid.

Zie ik iets over het hoofd ?
 
edrenth
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik ga kijken of er een verloop is van optisch naar analoog op mijn musical fidelity versterker....

Het lijkt erop dat arris volumeregeling alleen hdmi en optisch aanstuurt
 
Wim1064
Heeft de tv misschien nog een vrije HDMI (met ARC (audio return channel)) poort vrij?

Als je deze dan via HDMI aansluit op de versterker (als deze tenmiste ook een HDMI-aansluiting heeft) zou volgens mij het volume wel regelbaar moeten zijn.

Volgens mij kan je via een optische aansluiting nooit het volume regelen omdat het lichtsignaal altijd een bepaalde intensiteit heeft.
Speedtouch 510 - Linksys AG241v2 - Fritz!BOX 7390 - Fritz!BOX 7490 - Fritz!BOX 7581 [bonding] - Fritz!WLAN Repeater 1750E (4x) - Fritz!FON C4 (6x)
 
edrenth
Mijn oplossing is uiteindelijk heel simpel, ik gebruik hdmi ingang op de tv en koptelefoon uitgang.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen controle over volume TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
LAN maakt geen internetverbinding FB7581 Fritzbox : 2 29 sep 2020
Geen verbinding 5Ghz Repeater met (oude) Apple apparaten Fritzbox : 7 31 mrt 2020
Advertentie