obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Training
GerardL
Als ik in mijn Fritzbox naar DSL information kijk zie ik al een paar dagen dat één VDSL lijn in training is ...
Kan dat aan mijn bekabeling liggen?

gr. Gerard
GerardL voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
guido66
Als je geen bonding hebt: niets aan de hand slechts 1 van de 2 lijnen is in bedrijf.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
GerardL
Ik heb wel pair bonding en dat heeft goed gewerkt.

Het downloaden van een softwareupdate ging wat traag en toen ben ik gaan 'zoeken' ....
 
guido66
Ja, dan zit het ergens tussen de wijkkast en je Fritzbox. Wat gebeurt er als je de 2 dsl stekkers verwisselt?
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
GerardL
De stekkers verwisseld en nu gaat de andere lijn in training.
Ik ga de kabel maar een uitgebreid checken ...
 
guido66
Als het dezelfde lijn was die in training blijft, was de kabel van de fritzbox verdacht.

Nu het de andere lijn is, verdenk ik je ISRA of de lijn naar de wijkkast
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
tubejack
Dat heb ik ook gehad. Bleek dat KPN bij een van de 2 lijnen de kruisdraden hadden weggehaald. Gewoon even XS bellen.
 
GerardL
Ik had niet zo'n zin om in het weekend aan de telefoon te hangen, dus gisterenmiddag een e-mail verstuurd.

Nog geen reactie op gehad, maar gisteravond had ik ineens storing op m'n radio/tv en op enig moment was de verbinding weg.
Geen internet/tv/tel (terwijl fritz leds allemaal groen waren ?!)

Vanochtend brandde het rode info-led en het ik fritz herstart.
Daarna verbinding op 2 lijnen en dat is tot nu toe nog zo.
Niet supersnel, maar voor mei staat een update in de centrale gepland.
 
tubejack

Quote

GerardL schreef:
Ik had niet zo'n zin om in het weekend aan de telefoon te hangen, .


Op zondag bellen, dan is het niet zo druk.
 
meppele

Quote

tubejack schreef:

Quote

GerardL schreef:
Ik had niet zo'n zin om in het weekend aan de telefoon te hangen, .


Op zondag bellen, dan is het niet zo druk.
Het is inmiddels wel maandag geworden maar bonding is ook voor mij een bekend en sluipend probleem aan het worden. Eén lijn werkt redelijk naar behoren, de andere helemaal niet. In mijn geval is het toch niet zinvol om hierover op zondag te bellen met XS, men is al volledig op de hoogte.
KPN komt vandaag (9 april) metingen doen en controles uitvoeren, terwijl XS per sms meld dat "Het onderzoek naar uw verbinding nog steeds gaande is, wij blijven u informeren".
Prima natuurlijk, maar ik ben bang dat KPN straks tot de conclusie komt dat de tweede lijn (nog steeds) niet werkt en dat het regelmatig uitvallen van de verbinding te wijten is "aan een slechte kabel (een eerder gedane uitspraak) tussen uw appartementencomplex en deze kabelverdeler: https://vvdsl.robinflikkema.nl/straat...hp?id=4695
Dat wordt dus graven om niet alleen mij, maar ook anderen in dit deel van de wijk van een stabiele en snelle internet verbinding te voorzien. Aan de overkant van onze straat heeft men 111 en 222 (straatkast met bonding) Mb/s. Aan deze kant van de straat staat de teller veelal op 18/1, nagenoeg zonder de mogelijkheid om een tweede aderpaar in te lassen. Zie ook het artikel van de consumentenbond: Uitrol snel internet via DSL: KPN komt belofte veelal niet na!
Voor alle duidelijkheid: ik heb een XS comfort abonnement van 40/4, het maximaal haalbare mét bonding. Ik krijg nu een stuk minder, zie de bijlage. En dit ook nog met een regelmatige onderbrekingen (zeker 3 keer per week en willekeurig) van 8 tot 9 minuten. KPN en XS moeten dit snel oplossen anders ben ik weg zodra mijn jaarcontract afgelopen is.
eggie.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 09 april 2018, 01:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Training', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie