obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
FritzBox 5490 in bridge
aadams71
Zojuist mijn XS4all fiber opgeleverd met de fritz 5490.

Tot mijn grote schrik lijkt het alsof ik VERPLICHT ben dat %@#$@!!! ding te gebruiken terwijl ik gewoon een internet IP op mijn eigen router wil hebben.

1) Kan dat ding het IPnr Bridgen? Zo ja. hoe?
2) ZO nee, Welk alternatief is er?

Wat ik wil, is gewoon 1 UTP kabel met daarop mijn public internet IP, zodat ik die netjes in mijn eigen (betere) spullen kan steken en alle VPN's weer werken.

Iemand een idee?
 
tubejack
Simpelste is een exposed host. Internet > Permit access en daar je router op aansluiten met een vast adres b.v. 192.168.178.x (i.i.g. beneden de DHCP reeks die bij 20 begint)

Hiermee staat alles open naar dat adres. Werkt hier prima.Wink

Verder staan zijn diverse configuraties op het web met glas en een edge router.

[url]https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&ei=OB7mWs2vAonLwAKL24ygDw&q=xs4all+glas+edge+router&oq=xs4all+glas+edge+router&gs_l=psy-ab.3..0i71k1l8.0.0.0.5448.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.psy-ab..0.0.0....0.USZntOfG7bM
[/url]

Ik kan je er verder niet mee helpen want ik heb geen glasvezel.Bye-happy
 
aadams71
Het lastige is dat onze VPN's 2 kanten op staan te wijzen. Ze proberen elkaar te zoeken, dit vooral omdat we veer buitenlandse sites hebben waar monopolisten van tijd tot tijd VPN connects blocken. Maar het is een tip, ik ga hem zeker proberen. en anders zit er niks anders op idd dan botweg port forwarding te doen of XS4all weer net zo hard op zeggen en op zoek naar een provider die het wel kan leveren.

Ik had bij XS4all toch altijd het beeld dat het voor de pro's toch altijd beter geregeld was dan met zo'n belachelijk dichtgetimmerde Fritz!box. (#$%@#$!@#$!!). (frustratie tot en met).
 
tubejack

Quote

aadams71 schreef:

Ik had bij XS4all toch altijd het beeld dat het voor de pro's toch altijd beter geregeld was dan met zo'n belachelijk dichtgetimmerde Fritz!box. (#$%@#$!@#$!!). (frustratie tot en met).


Je kunt toch ook je eigen router gebruiken? Staat gewoon op de web site

https://www.xs4all.nl/service/dienste...tellen.htm

Nu zul je wel boos worden, maar een "pro" zoekt van te voren uit wat er mogelijk is Wink
 
aadams71
Als onze router een fiberport zou hebben, Smile Dan had deze pro het wel gedaan Smile

Heb de page gezien, staat te weinig info in om er echt iets van te maken.

Thx for the pointed anyway..Shock
 
tubejack

Quote

aadams71 schreef:

Als onze router een fiberport zou hebben, Smile Dan had deze pro het wel gedaan Smile

Heb de page gezien, staat te weinig info in om er echt iets van te maken.

Thx for the pointed anyway..Shock


O je hebt geen NTU tja... Misschien kan dat alsnog? Gewoon ff vriendelijk bellen. Bye-happy
 
aadams71
Ik wil eigenlijk die hele fritzbox er niet hebben zitten maar gewoon een simple fiber modem en een rj45 met daaruit spugend mijn public IP!.

Gewoon Internet zonder condoom zeg maar Smile
 
aadams71
Dat wordt idd bellen morgen.. Kijken wat ze voor oplossingen hebben.
 
tubejack

Quote

aadams71 schreef:

Ik wil eigenlijk die hele fritzbox er niet hebben zitten maar gewoon een simple fiber modem en een rj45 met daaruit spugend mijn public IP!.

Gewoon Internet zonder condoom zeg maar Smile


Dat gaat niet zomaar. Uit mijn hoofd moet je eerst via Vlan 6 een PPPoe opzetten waarna je het aan jou toebedeelde vaste ip-adres krijgt.

Meer vind je hier https://www.google.com/search?client=...93&bih=786

Succes morgen. Als het Quick en dirty moet, kun je wellicht die exposed host proberen Smile
 
Decarob
Je kan rechtstreeks met ern mediachanger van glas naar utp.
Daarna moet je vlan 6 gebruiken met pppoe. Werkt prima
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FritzBox 5490 in bridge', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie