obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
static Ip in Frtitzbox 7581
bku
Ik ben woonachtig in Zuid Afrika en heb daar een static IP adres gekregen (lees: moeten betalen) van mijn provider, dit om IP camera's te kunnen benaderen.
Normaal gesproken krijg je een dynamisch IP adres, wat om de zoveel tijd veranderd.
Nu heb ik een Fritzbox 7581 meegenomen uit Nederland, maar kan daar nergens een setting vinden om het IP adres wat ik toegewezen heb gekregen van de provider in te voeren.
Als gevolg hiervan ziet de Fritzbox toch op een of andere manier het dynamische IP adres, waardoor na Portsharing het dynamische adres wordt gebruikt.

Weet iemand of ik ergens het static IP adres van de provider kan invoeren?
Ik heb de setting Home Network Overview/Network Settings/IPv4Adresses/Public IPv4 subnet al geprobeerd in te vullen, maar zonder resultaat
 
tubejack
Dat kan wellicht via de WAN poort.

Internet Service Provider ===> other Internet Service Provider

Connecting to a cable modem (cable connection)

Configure the IP address manuall

En de rest zoveel mogelijk invullen zie ook de handleiding
https://en.avm.de/service/manuals/fri...s/fritzbox

Goed kans dat het met een beetje gepruts werkt Thumbs Up
 
bku
Hoi Tubejack,

Bedankt voor je antwoord.
Daar had ik ook al naar gekeken, maar omdat ik daar weer geen account gegevens in kan vullen heb ik voor de optie "Connection to an external modem or router moeten kiezen.
Hier kan ik dan weer geen IP adres configureren.

Vraag staat ook uit bij AVM, en die kwamen met dezelfde suggestie als jij.
 
t541hoo
Heb je al geprobeerd om het modem eerst naar de fabrieksinstellingen terug te zetten en daarna de aanmeldingswizard te doorlopen. De 7581 wil nog wel eens hardnekkig zijn met het onthouden van instellingen en connecties is mijn ervaring.
 
bku
Nee, dat niet.
Is een van mijn laatste opties, want ik heb geen zin om de hele boel opnieuw te configureren.

Ik kom die instelling ook niet tegen in de handleidingen en beschrijvingen.
 
t541hoo

Quote

bku schreef:

… want ik heb geen zin om de hele boel opnieuw te configureren. ...



Je kunt van je huidige settings natuurlijk eerst en back-up maken en die na afloop terugzetten in de hoop dat het mogelijk nu goed werkende static ip dat overleeft.


En anders is ppoe misschien de oplossing. https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...FRITZ-Box/
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'static Ip in Frtitzbox 7581', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Fritz!box 7581 en fritz dect 500 lamp Domotica : 7 20 apr 2021
7581 naar 7583 Fritzbox : 2 04 okt 2020
7581 en airport extreme/time capsule Fritzbox : 1 22 sep 2020
Advertentie