obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
twee fritzboxen verbinden via vpn
bku
Wie kan mij helder uitleggen hoe ik mijn Fritzbox 7581 in Zuid Afrika kan verbinden met mijn Fritzbox 7581 in Nederland zodat ik in Zuid Afrika altijd werk met mijn IP adres in Nederland.
Met andere woorden, elk apparaat wat aangesloten is op mijn interne netwerk in ZA maakt dan gebruik van mijn XS4all IP adres in NL.
Nu maak ik voor elk device een eigen VPN verbinding, maar ik wil een permanente VPN verbinding hebben, zodat ik dit niet iedere keer meer per Device hoef te doen.

De beschrijving die AVM geeft kom ik niet uit, ik krijg het niet werkend
Ik snap een paar dingen niet:
Het VPN password, welk pasword wordt hier bedoeld

Ik begrijp dat ik voor beide fritzboxen dit opgezet moet worden, maar hoe maak ik dan uiteindelijk de verbinding, en welke box maakt dan verbinding met welke.

Kortom, wie kan het mij duidelijk uitleggen.
 
JeroenD
Hi bku,
Je begint met het aanmaken van een MyFritz account. Dit doe je op een van de Fritzboxen. Vervolgens maak je een toegangs account voor je router. De accounts die je hebt aangemaakt kan je ook op de andere fritzbox gebruiken.
Als beide fritzboxen zijn geregistreerd heb je ook van beide een MyFritz adres gekregen. Die moet je onthouden.

Vervolgens ga je naar Internet, Permit access, VPN-tabblad. Je voegt een VPN toe. Gebruik het adres van de 'andere' fritzbox. Het VPN-wachtwoord dat je noemt in je post mag je zelf verzinnen. Vul op de andere Fritzbox dezelfde gegevens toe, natuurlijk met het MyFriz adres van 'de andere'. Alles bevestigen en dan moet het werken.

Nog even ter voorbereiding. Zorg dat beide fritzboxen niet op de zelfde interne IP-range zitten.
Gebruik bijvoorbeeld voor NL 192.178.10.1 als home IP4 address en voor ZA 192.178.20.1 als home IP4 adres. Je vindt dit alles bij Home, Network Overview, Network Settings, IP4 Addresses.

Succes!
J
 
Gondelier

Quote

JeroenD schreef:

Hi bku,
Je begint met het aanmaken van een MyFritz account. Dit doe je op een van de Fritzboxen. Vervolgens maak je een toegangs account voor je router. De accounts die je hebt aangemaakt kan je ook op de andere fritzbox gebruiken.
Als beide fritzboxen zijn geregistreerd heb je ook van beide een MyFritz adres gekregen. Die moet je onthouden.

Vervolgens ga je naar Internet, Permit access, VPN-tabblad. Je voegt een VPN toe. Gebruik het adres van de 'andere' fritzbox. Het VPN-wachtwoord dat je noemt in je post mag je zelf verzinnen. Vul op de andere Fritzbox dezelfde gegevens toe, natuurlijk met het MyFriz adres van 'de andere'. Alles bevestigen en dan moet het werken


Nog even ter voorbereiding. Zorg dat beide fritzboxen niet op de zelfde interne IP-range zitten.
Gebruik bijvoorbeeld voor NL 192.178.10.1 als home IP4 address en voor ZA 192.178.20.1 als home IP4 adres. Je vindt dit alles bij Home, Network Overview, Network Settings, IP4 Addresses.

Succes!
J


@bku @JeroenD
Ik ben erg benieuwd of dit nou werkt ??Smile
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
bku
Hoi Jeroen,
Ik ben momenteel op vakantie, later deze maand zal ik het eens uitproberen.
 
JeroenD
Het werkt, bij mij althans. Het enige wat over blijft is dat de DNS-gegevens niet worden gedeeld. Je kunt apparaten in 'het andere netwerk' dus niet op naam benaderen. Wel op IP-adres. Hoe je dit oplost ben ik nog aan het uitzoeken.

@bku, fijne vakantie!
 
JeroenD
Ok, apparaten met naam in ander netwerk benaderen gaat niet ontdek ik zojuist. Het kan alleen op IP-adres lees ik zojuist:
https://nl.avm.de/service/ondersteuning/productkeuze/knowlegdebasesupport/detail/nl_FRITZ-Box-5490/67_Netwerkapparaten-zijn-niet-zichtbaar-via-VPN-verbinding/
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'twee fritzboxen verbinden via vpn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz Labor: DSL-FritzBoxen erhalten neue Betaversion Fritzbox : 14 13 jun 2020
Overzicht fritzboxen en andere info Fritzbox : 2 20 sep 2017
isra punt verbinden met modem pair bonding Algemeen : 20 25 mei 2017
Softphone Linphone op Android verbinden met VOIP / sip.xs4all.nl Storing : 2 09 nov 2016
Veiligheidslek in alle Fritzboxen! Verplicht updaten! Fritzbox : 2 20 feb 2014
Advertentie