obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
IP Telefoon in netwerk
Joseph de Marlo
Hoi,

Ik heb nog niet zolang XS4ALL eigenlijk gaat alles wel goed, maar onlangs heb ik een tiptel ip 280 ip-telefoon aangeschaft.

Ik was in de veronderstelling dat ik de IP telefoon, net zoals een andere telefoon, zou kunnen aansluiten via de fritzbox maar dat lukte niet. Het toestel vraagt me bij aanmaken van de (ip)telefoon (in de fritzbox) om de code 620 en een wachtwoord in te voeren, vervolgens moet ik dat instellen op de telefoon... maar dan krijg ik via de fritzbox de melding dat de registratie is mislukt.

Dus... heb ik de IP telefoon met de sip settings en het wachtwoord ingesteld als een normale ip-telefoon... dus het nummer is aangemeld in de fritzbox maar de accountgegevens staan in de telefoon.... dat werkt! .... voor maar een minuut of 10-30 want daarna ben ik onberikbaar... uitbellen gaat dan wel prima.

Wie weet wat ik hieraan kan doen?

Joseph
 
Joseph de Marlo
OK,

Ben een tijdje aan het rommelen geweest maar nu werkt het allemaal. Snap alleen niet waarom de Fritzbox perse het nummer 620 wil gebruiken t.o.v. een nummer (of liever naam) dat je zelf kan instellen.... maar goed.

Het bleek dat de timeout van de lijn onjuist was ingesteld.

Case closed.

Joseph de Marlo.
 
Access
Bedankt voor je feedback!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Frans
Hallo,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en ben benieuwd hoe je het nu precies hebt opgelost.

Mijn situatie: ik heb XS4All Only met FritzBox 7170. Onlangs heb ik een Gigaset S685IP aangeschaft en met ethernetkabel aan een LAN-poort van de FB gehangen. Na enig configuratiegepuzzel werkt het prima. Tenminste, zo leek het. Uitgaand bellen gaat goed maar na enige tijd (30 minuten?) kan ik de Gigaset niet meer bereieken (in mijn mobiel hoor ik hem wel overgaan maar de handset zwijgt).
Is dat door de timemout instelling die je noemde? Waar heb je dat ingesteld?

Los van dit probleem: wat ik nu zo vreemd vind is dat de FB blijkbaar helemaal niet hoeft te weten dat er aan een lan-poort een ip-telefoon hangt. Alle voip-instellingen zitten in de S685, de voip-instellingen in de FB lijken overbodig. Weet iemand of dit juist is?

In de FB heb ik overigens wel geprobeerd om een new device te configureren: Advanced settings > Telephony > Telephony devices > Configure new device, en dan Telephone > LAN/WLAN (IP telephone). Dan zegt de FB dat ik de ip-telefoon moet registreren met het nummer 620 en als registrar Fritz.box. Ik snap de logica hiervan wel maar het is me tot nu toe niet gelukt.
Is dat jou of iemand anders wel gelukt?

Thx
- Frans
 
Frans
Na wat trial and error en gezoek op duitse fora is het inmiddels gelukt, en werkt het als een zonnetje.
Uitgangssituatie voor het volgende: de S685 is via een netwerkkabel aan de Fritzbox verbonden. Via de webinterfaces van de apparaten doe ik dan het volgende:

S685

Instellingen > Telefonie > Verbindingen > Bewerken (bijv nr 1):
Naam of nummer: 620 (zie hieronder bij de FB )
Loginnaam: 620
Login-wachtwoord: bijv 1111
Gebruikersnaam: 620
Displaynaam: je voip-nummer
Domein: fritz.box
Proxy-server-adres: fritz.box
Proxy-server-poort: 5060
Registrar-server: fritz.box
Registrar-server-port: 5060
Ververstijd aanmelding: 180
Verder niets invullen. Na Opslaan zal de aanmelding bij de FB mislukt zijn. Ga nu naar de Fritz.box

FB7170

Settings > Advanced settings > Telephony > Internet Telephony:
Provider: XS4ALL
Internet number: je VOIP-nummer bij XS4all
Password: van je VOIP-nummer
Adjust Number format: default regionummer en voorloop-nul aan > OK

Dan: Telephony devices > Configure New Device
Kies Telephone > Next
Kies interface = LAN/WLAN, Name = je voipnr oid > Next
Kies password 1111, en controleer dat ook Username en registrar kloppen met de S685 > Next
Laat de FB zoeken, als het goed is vinden de apparaten elkaar nu.
Outgoing: kies het juiste nummer > Next
Incoming: beperk naar wens > Next > Finish

Ik hoop dat dit helpt.
 
navareno
Beste Frans,

Ben met dezelfde setup aan het stoeien. Heb een Fritzbox 7170 en de Siemens gigaset S685IP. Laatste hobbel te nemen is dat ik nog niet uit kan bellen, maar wel inkomende gesprekken kan ontvangen. Dit lukt met de standaard configurate van de FB (conform opgave van XS4ALL) en aansluiting van de S685IP via de FON1- of FON2-aansluiting. Via ethernet op LAN kon ik niet ook niet inbellen (al leek dit in mijn ogen wel de juiste wijze van connectie, zoals ook jij nu aangeeft).

Uiteindelijk op een dood spoor beland. Na een hele middag XS4ALL en Siemens en AVM (van Fritzbox) platgebeld te hebben heb ik gelukkig jouw post gevonden. Ga ervan uit dat dit de oplossing voor mijn probleem is. Bij deze bedankt voor het documenteren van je bevindingen en zal je laten weten of het gelukt is.
 
navareno
Frans, ik heb je stappen gevolgd:

Wat betreft de configuratie van de S685 geen probleem

Bij de FB7170 heb ik een groot struikelblok

Quote

Frans schreef:

Settings > Advanced settings > Telephony > Internet Telephony:
Provider: XS4ALL
Internet number: je VOIP-nummer bij XS4all
Password: van je VOIP-nummer
Adjust Number format: default regionummer en voorloop-nul aan > OK

Dan: Telephony devices > Configure New Device
Kies Telephone > Next
Kies interface = LAN/WLAN, Name = je voipnr oid > Next
Kies password 1111, en controleer dat ook Username en registrar kloppen met de S685 > Next
Laat de FB zoeken, als het goed is vinden de apparaten elkaar nu.
Outgoing: kies het juiste nummer > Next
Incoming: beperk naar wens > Next > Finish

Ik hoop dat dit helpt.


bij het tweede blok loop ik ertegen aan dat ik als interface niet kan kiezen voor LAN/WLAN. Ik heb alleen de keuze tussen FON1 t/m FON3 en FON SO (ISDN).

Ik heb volgens mijn weten de laatse firmware update geinstalleerd, nl Firmware version 58.04.82 dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen. Enig idee waar ik de oplossing moet zoeken?
Gewijzigd door navareno op 16 november 2010, 20:53
 
hvegt

Quote

navareno schreef:
bij het tweede blok loop ik ertegen aan dat ik als interface niet kan kiezen voor LAN/WLAN. Ik heb alleen de keuze tussen FON1 t/m FON3 en FON SO (ISDN).


Deze optie komt pas in beeld als de expertmode ingeschakeld is.
Via Settings / Advanced Settings > System > Expert mode > Show expert settings aanvinken

Kun je deze Expert mode inschakelen of is dat verborgen ?
M'n vorige provider verhinderde dit en was dus voormij reden om over te stappen.
 
navareno
Bedankt voor je reactie hvegt. Na het volgen van je instructies ben ik inderdaad in staat om te kiezen voor de LAN/WLAN optie. Helaas gaf dit in combinatie met de instructies van Frans nog niet geleidt tot een volledige werkende VoIP configuratie. Kan nu alleen uitbellen, maar nog geen inkomende calls ontvangen. Moet dus nog even aan de bak om dit laatste probleem op te lossen.


PS: ik wel verbaast dat de optie, zoals door hvegt beschreven, bestaat omdat in de toelichting van de nieuwe firmware werd aangegeven dat deze optie zou zijn verwijderd. Op de site van AVM (leverancier Fritzbox) staat namelijk bij de toelichting van de firmware updat 58.04.82

- system: removed possibility to configure seperate LANs for the internet ports in user interface

Was al op zoek naar een oudere firmwareversie gestart om toch deze optie te kunnen selecteren.
Gewijzigd door navareno op 17 november 2010, 20:17
 
hvegt

Quote

navareno schreef:
Bedankt voor je reactie hvegt. Na het volgen van je instructies ben ik inderdaad in staat om te kiezen voor de LAN/WLAN optie. Helaas heeft dit in combinatie met de instructies van Frans nog niet geleidt tot een werkende VoIP configuratie.

Ik neem aan dat je nu wel al een extra device ( bv 620 ) aangemaakt hebt op de fritz. Klopt dit ?
Beetje verwarrend is deze beziheid wel, het maak een account ( die 620 ) aan en gaat gelijk wachten totdat een telefoon zich aanmeld, als dit om wat voor reden niet lukt gewoon even wachten.
Daarna blijkt het account toch aangemaakt te zijn en kun je met je telefoon aan het werk om die goed in te stellen.

Die 620 is eigenlijk een account/gebruikersnaam op je fritzbox telefooncentrale waarop je ip-telefoon zich kan aanmelden. Belangrijk is hier dus dat account en wachtwoord en niet onbelangrijk waar is de fritz bereikbaar dwz het IP-adres van de fritz of als de fritz zelf de adressen uitgeeft is de hostname fritz voldoende .
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP Telefoon in netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telefoon Fritzbox : 13 17 jun 2022
Telefoon op mobiel Algemeen : 4 12 apr 2022
wegvallen telefoon gesprek Storing : 8 10 mrt 2021
Installeren van analoge telefoon Algemeen : 8 29 jan 2021
Android mobieltje als DECT telefoon gebruiken op Fritzbox 7590 Eigen telefoon netwerk : 11 23 aug 2020
Advertentie