obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7581 - met OS 7 - voor WLAN Mesh
chrisvi
Nog erger 5. En ja als repeater. In mijn schuur boor behind netwerk tot schuur tuin.
Huis is erg slim. Bel voor bel achter camera etc etc. En dat spul heeft wifi nodig. Computers hebben in het hele huis utp aansluiting en ja om het af te maken 4x tv.
 
tubejack

Quote

chrisvi schreef:

Nog erger 5. En ja als repeater. In mijn schuur boor behind netwerk tot schuur tuin.
Huis is erg slim. Bel voor bel achter camera etc etc. En dat spul heeft wifi nodig. Computers hebben in het hele huis utp aansluiting en ja om het af te maken 4x tv.


Ik weet niet af dat wel goed gaat Chris. Even een aanname van mij, ik weet hoe je het hebt geconfigureerd. Maar stel dat al die 1750E's enkel draadloos communiceren met enkel de WiFi van de 7581.

Dan loopt je m.i. het risico dat de 7581 al dat WiFi verkeer niet kan afhandelen. Vandaar dat ik zowel mijn 1750E als 6820 LTE via een switch en bekabeld LAN aangesloten hebt. Het LAN werkt dan als backbone. Een snelle switch kan m.i. dat verkeer zeer vlot afhandelen.
 
tubejack
Het werkte zo lekker. Helaas mijn 2 dagen oude iPhone, verliest regelmatig de WiFi verbinding Frown
 
chrisvi
Inkoper wie geruikt er ook een iPhone
 
tubejack

Quote

chrisvi schreef:

Inkoper wie geruikt er ook een iPhone


Ik sinds 2 dagen. Met onze andere Apple spulletjes tot nu toe geen problemen waargenomen. Maar mijn nieuw iPhone 7 gaat helemaal over de zeik. Onze 7581 en 1750E opgeruimd en enkel een 7369 neergezet daarmee heb ik ook WiFi door het hele huis, enkel langzamer. B.v. WhatsApp video bellen werkt nu probleemloos en haarscherp. Met de 7581 en 1750E die hier nog geen 3 meter vandaan staat "slechte verbinding"

Even geen zin om het uit te zoeken. Bye-happy
 
meppele

Quote

tubejack schreef:

Het werkte zo lekker. Helaas mijn 2 dagen oude iPhone, verliest regelmatig de WiFi verbinding Frown
Hier het zelfde maar dan met de I-pad en HP Chromebook. Geen verklaring voor kunnen vinden. Heb een oude Net-Gear extender van zolder gehaald, opgenomen in het wifi netwerk en de twee probleemgevallen 'gedwongen gekoppeld'. Sinds twee weken probleemloos werkend. (vraag me niet waarom Cool
-eggie-
Aanvulling: als ik de twee repeaters en extender er af gooi en wifi van de 7581 inschakel werkt alles naar behoren, heb dan alleen onvoldoende dekking.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 27 oktober 2018, 11:49
 
bla
Ik begin toch wel een beetje gek te worden van dat die 7581 niet het kanaal nummer kan onthouden. Ik zet hem niet voor niets vast op kanaal 1 en 100. De repeater doet prima mee en houd het kanaal wel vast. Dus mag toch hopen dat AVM dit eindelijk eens gaat oplossen. Ander sis het hele idee van MESH niet zinvol als de repeaters op andere kanalen uitkomen dan dat de master aangeeft.
 
LouisL

Quote

bla schreef:

Ik begin toch wel een beetje gek te worden van dat die 7581 niet het kanaal nummer kan onthouden. Ik zet hem niet voor niets vast op kanaal 1 en 100. De repeater doet prima mee en houd het kanaal wel vast. Dus mag toch hopen dat AVM dit eindelijk eens gaat oplossen. Ander sis het hele idee van MESH niet zinvol als de repeaters op andere kanalen uitkomen dan dat de master aangeeft.


Kanaal 100 is een DFS kanaal. Als daar een radar gedetekeerd wordt moet het AP uitwijken naar een niet DFS kanaal. Mogelijk is dat de reden? Als de 7581 daar radar detekteerd en de 1750 niet, dan kan wat jij ziet volgens de specificaties werken. Zie https://www.lantech.nl/blog/wi-fi-5ghz-kanalen/
Staat er iets in de log als de 7581 omgaat?
 
mimisiku
Ik heb een iPhone 7 met iOS 12.0.1 en de Fritz!Box 7581 met 6.95 labor. Ook een 1705E. Qua werking iPhone 7 geen probleem. Bellen en gebeld worden geen probleem. WhatsApp gaat ook. Meer doe ik er niet mee..
 
tubejack

Quote

mimisiku schreef:

Ik heb een iPhone 7 met iOS 12.0.1 en de Fritz!Box 7581 met 6.95 labor. Ook een 1705E. Qua werking iPhone 7 geen probleem. Bellen en gebeld worden geen probleem. WhatsApp gaat ook. Meer doe ik er niet mee..


Gaat video bellen via WhatsApp ook goed?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7581 - met OS 7 - voor WLAN Mesh', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Advertentie